بازیگرانی که نقشهایشان را نیمه کاره گذاشتند

به گزارش دَبی بلاگ، برخی بازیگران کشورمان، حین بازی در یک اثر هنری جان خود را از دست دادند.

بازیگرانی که نقشهایشان را نیمه کاره گذاشتند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، در سال های اخیر هنرمندانی بودند که حین تولید سریال های تلویزیونی یا حتی فیلم های سینمایی فوت کردند. حال بخشی از آن ها به واسطه حضور در این آثار و برخی دیگر بر اثر سانحه تصادف یا حمله قبلی و در منزلشان دار فانی را وداع گفتند. تعدادی از این بازیگران در میانه تولید سریالی که در آن بازی می کردند، فوت شدند و ادامه نقششان توسط بازیگر دیگری مقابل دوربین رفت. به بهانه پخش سریال شرم با بازی مرحوم سیروس گرجستانی و بیگانه ای با من است با بازی مرحوم پرویز پورحسینی به هنرمندانی که اینگونه از میان ما رفتند، اشاره کرده ایم.

پوپک گلدره

یکی از سریال هایی که در خاطر همه مخاطبان تلویزیون در دهه 80 مانده است، سریال نرگس بود. سریالی که در زمان خودش پرمخاطب و تاثیرگذار شد. نرگس داستان دو خواهر به نام های نرگس و نسرین بود. یکی سر به راه و دیگری ناسازگار. خواهرانی که از زمین تا آسمان با یکدیگر فرق داشتند و خواهر بزرگتر دوست داشت تا خواهر کوچکترش زندگی خوب و آبرومندی داشته باشد.

در شهریور سال 84 و درست زمانی که پوپک گلدره مشغول بازی در سریال نرگس بود، در سانحه تصادفی به کما رفت و در فروردین 85 درگذشت. سریال نرگس هرشب بینندگان زیادی را پای جعبه جادویی خانه ها می نشاند. دلایل زیادی برای پربیننده شدن این سریال نام برده شده است، ولی شاید یکی از آن دلایل، بازی درخشان پوپک گلدره بود. ستاره اسکندری بازیگر جایگزین گلدره شد و به خوبی از ایفای این نقش برآمد.

عباس امیری

مرحوم عباس امیری آخرین نقش آفرینی خود در عرصه آثار نمایشی را در تله فیلم صبح بخیر سرکار به کارگردانی نادر مقدس و تهیه کنندگی محمد ناجی ثبت کرد.

عباس امیری بازیگر سریال های امام علی (ع)، تنهاترین سردار، کوچک جنگلی، مختارنامه، یوسف پیامبر، شوق پرواز، کلاه پهلوی و ... در سال 89 و حین بازی در تله فیلمی با عنوان صبح بخیر سرکار در حالی که قصد داشت از فومن به رشت برود، در سانحه تصادف درگذشت و از آنجا که بخش زیادی از سکانس های مربوط به بازی وی ضبط شده بود، دیگر بازیگر جایگزینی برایش انتخاب نشد. از ماندگارترین بازی های او یوسف پیامبر را می توان نام برد که نقش کاهن اعظم معبد آمون را بازی می کرد.

احمد آقالو

یکی از بازی های شاخص احمد آقالو حضورش در سریال افسانه سلطان و شبان بود. سریالی که به جابجایی یک سلطان و یک شبان می پرداخت. آقالو در این سریال نقش کاتب را به عهده داشت.

آقالو در سال 84 مشغول بازی در سریال یک مشت پر عقاب شد. زمانی که تصویربرداری آغاز شد، آقالو نقش سرمدی را بازی می کرد و بعد از چند قسمت تصویربرداری و بازی مقابل دوربین اصغر هاشمی، به یک باره بیماری اش شدت گرفت و نتوانست گروه تولید را همراهی کند. به همین خاطر پرویز پورحسینی به عنوان بازیگر جایگزین وی انتخاب شد و ادامه نقش او را بازی کرد. او پس از یک دوره تحمل بیماری سرطان مغز استخوان در سال 87 در منزل خود درگذشت.

یک مشت پر عقاب، پایکوبی پرواز، شهریار، مهر خاموش، قصه های شبانه و ... از سریال های وی بودند.

انوشیروان ارجمند

آخرین بازی ارجمند به حضورش در سریال بزم آخر برمی گردد. مینی سریالی که در ایام فاطمیه (س) و در سال 94 از تلویزیون پخش شد. ارجمند درست اواخر بازی خود در این سریال به دلیل آلودگی هوا و ناراحتی قلبی درگذشت.

این بازیگر در سریال های امام علی (ع)، عیاران، روزی روزگاری، مختارنامه، معصومیت از دست رفته، نردبام آسمان، سقوط آزاد و ... به ایفای نقش پرداخت.

مهین شهابی

مهین شهابی دیگر بازیگری بود که بعد از سه ماه بازی در سریال شرایط سفید به کارگردانی حمید نعمت اله، درگیر تومور مغزی شد و درگذشت. بعد از مدتی شهین تسلیمی بازیگر جایگزین وی شد و دوباره همه سکانس هایی که در آن سه ماه ضبط شده بود، مقابل دوربین رفت.

شهابی قبل از شرایط سفید در سریال های ترانه مادری، همه فرزندان من، خانه سبز، نیمه پنهان ماه، باز مدرسم دیر شد، گالش های مادربزرگ، خانه بخت، پای پیاده و ... بازی کرده بود.

حسین پناهی

پناهی نیز از جمله بازیگرانی بود که به دلیل ایست قلبی درگذشت. از معروف ترین کار هایی که او در سال های حیات خود بازی کرده بود، می توان به محله برو بیا، محله بهداشت، گرگ ها، کوچک جنگلی، رعنا، روزی روزگاری، شاخه طوبی، شلیک نهایی، آژانس دوستی و روزگار قریب اشاره کرد.

اما او بیشتر با سریال آژانس دوستی در میان مخاطبان جای خود را باز کرد. لطفعلی نوکر حکیم گرگان نقشی بود که او در سریال روزگار قریب ساخته کیانوش عیاری بازی کرده بود. پناهی در سال 81 در سریال روزگار قریب بازی کرد و این سریال در سال 86 از شبکه سه سیما پخش شد و او یکی از بازیگرانی است که در زمان حیات خود آخرین بازی اش را ندید.

سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی بازیگر خوش نام سینما و تلویزیون مشغول بازی در سریال شرم به کارگردانی احمد کاوری بود که دچار سکته قلبی شد. سریال او این شب ها در حال پخش است و سیاوش طهمورث جایگزین این هنرمند شده است.

گرجستانی در این سال ها در سریال های تاریخی مثل امام علی (ع)، شیخ مفید، کیف انگلیسی، ولایت عشق و ... هم ایفای نقش کرد. همچنین در سریال های طنزی همچون متهم گریخت، سه دونگ سه دونگ، خوش نشین ها، مامور بدرقه، زن بابا، کیف انگلیسی، امام علی (ع)، صاحبدلان، کلاه پهلوی و ... بازی کرد.

گرجستانی در سریال آنام نقش یک خان آذری مقتدر و در عین حال مهربان را برعهده داشت. این هنرمند در سال های فعالیت هنری خود در فیلم ها و سریال های بسیاری ایفای نقش کرد که بسیاری از آن ها مورد توجه مردم قرار گرفتند. بازی در نقش کهنسالی و میانسالی استاد شهریار در سریالی به همین نام یکی از آنهاست. هنرنمایی های گرجستانی را در سریال و فیلم های متعددی دیده ایم که از آن جمله می توان به آدم برفی، مسافر ری و نهنگ 2، دنگ و فنگ روزگار، هفت سین، دختری به نام آهو، گاو صندوق، شب می گذرد، صاحبدلان، باجناق ها، رانت خوار کوچک، در کنار هم، روز های مه آلود، ولایت عشق، هتل، زیر بازارچه، همسران، مدرس، مخمصه اشاره کرد.

پرویز پورحسینی

در میان کارگردان هایی که برای تلویزیون سریال ساخته اند، بیش از همه همکاری مرحوم پورحسینی با احمد امینی به ثبت رسیده است. پورحسینی در سریال های تصویر یک رؤیا، روز ایپریت، باران عشق، اولین شب آرامش و بی گناهان از این کارگردان به ایفای نقش پرداخت. آخرین سریال پورحسینی با نام بیگانه ای با من است هم به کارگردانی احمد امینی به ثبت رسید. پورحسینی چند روز پیش از نمایش این سریال روی آنتن تلویزیون، درگذشت.

پورحسینی علاوه بر بازی در آثار مطرحی چون امیرکبیر، روزی روزگاری، مریم مقدس، شب دهم، مختارنامه و روشن تر از خاموشی، در تله تئاتر های بسیاری هم ایفای نقش کرده است. برنامه هایی که تولید و پخش از آن از دهه 40 در تلویزیون ملی آغاز شد و تا اواخر دهه 70 که تلویزیون اهمیت بسیاری به این ساختار تلویزیونی می داد، در صداوسیما ادامه داشت.

بسیاری از ایرانی ها پرویز پورحسینی را به واسطه ایفای نقش در سریال های تلویزیونی می شناسند؛ بازیگری گزیده کار که در عمر 79 ساله اش، نقش های ماندگاری هم از خود در مجموعه های تلویزیونی به یادگار گذاشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14146

به "بازیگرانی که نقشهایشان را نیمه کاره گذاشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگرانی که نقشهایشان را نیمه کاره گذاشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید