بالا دریافت اختلافات سئول و واشنگتن بر سر هزینه حضور نظامی آمریکا در این کشور

به گزارش دَبی بلاگ، در پی بالا دریافت اختلافات واشنگتن و سئول بر سر تأمین هزینه های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی، فرمانده نیروهای آمریکایی در این کشور خواهان انجام مذاکره برای حل این مسئله شد.

بالا دریافت اختلافات سئول و واشنگتن بر سر هزینه حضور نظامی آمریکا در این کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رابرت آبرامز فرمانده نیروهای آمریکایی حاضر در کره جنوبی از مذاکره نمایندگان دو کشور خواست برای حل مسئله تقسیم هزینه های حضور نظامیان آمریکایی در این کشور دست به اقدام فوری بزنند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، رابرت آبرامز روز چهارشنبه در پیامی ویدئویی گفت: روز تأسف باری برای ما است، فکرش را هم نمی کردیم، ناراحت نماینده است. مرخص کردن بخشی از کارکنان [دارای ملیت کره ای] چیزی نیست که فکرش را می کردیم یا امیدوار بودیم اتفاق بیفتد.

روز گذشته (سه شنبه) مذاکره نماینده کره جنوبی جیونگ اون بو نسبت به این تصمیم آمریکا در برهه ای که مذاکرات در مرحله نهایی بود ابراز تأسف کرد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر به توافق برسیم.

واشنگتن از سئول درخواست نموده 5 میلیارد دلار در سال برای تأمین هزینه حضورش در کره جنوبی بپردازد. در حالی که سال گذشته این رقم 870 میلیون دلار بود. این درخواست با مخالفت شدید سئول همراه شد.

در پی بروز اختلاف بر سر این تأمین هزینه هاف واشنگتن گفت حقوق حدود نیمی از 9000 کره ای استخدام شده در پایگاه های نیروهای آمریکایی را از روز چهارشنبه قطع می نماید.

در حال حاضر حدود 28 هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند تا با تهدیداتی که علیه این کشور صورت می گیرد مقابله نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7222

به "بالا دریافت اختلافات سئول و واشنگتن بر سر هزینه حضور نظامی آمریکا در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا دریافت اختلافات سئول و واشنگتن بر سر هزینه حضور نظامی آمریکا در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید