با تور مجازی از رویداد هنری قطب جنوب بازدید کنید

به گزارش دَبی بلاگ، رویداد هنری قطب جنوب، با موضوع کوشش برای یاری به اکوسیستم این منطقه، به صورت دو سالانه برگزار می گردد؛ با تور مجازی به بازدید از این رویداد می رویم.

با تور مجازی از رویداد هنری قطب جنوب بازدید کنید

سال 2017، اولین رویداد هنری دوسالانه در قطب جنوب برگزار گردید و هنرمندان معاصر را از سراسر دنیا برای انجام پروژه های منحصر به فرد، به مرموزترین قاره کره زمین کشاند. این رویداد که به مدت یازده روز و از 17 تا 28 مارس برگزار گردید، دست آوردهای شگرفی در حوزه های مختلف در بر داشت. شما نیز در تازه ترین قسمت از مجموعه تورهای مجازی، به شرکت در این جشنواره متفاوت دعوت شده اید. با ما همراه باشید.

الکساندر پونوماروف (Alexander Ponomarev)، هنرمند مشهور روس را می توان بنیان گذار این رویداد هنری دانست که به وسیله آزمایشگاه کسپرسکی در جنوبگان، به مرحله اجرا عایدی. هنرمندان، طراحان، فیلسوفان و مهندس هایی از کشورهای ژاپن، آلمان، چین، آرژانتین، انگلیس و روسیه نیز از این رویداد حمایت کردند. در طول یازده روز، کشتی تحقیقاتی آموزشگاه سرگی واویلوف در آب های یخ زده و سرد گذرگاه دریک، حدود 1000 کیلومتر را پیمود و هر روز، از تاسیسات تازه ای رونمایی کرد که آسیب پذیری طبیعت قطب جنوب را نمایان می ساخت.

برای نمونه، واکین فارگاس یکی از طراحان آرژانتینی، روبات گلاسیاتور را طراحی کرد که با استفاده از انرژی تجدیدپذیر خورشید، به فشرده و سپس متبلور شدن توده های برف یاری می کرد و باعث دوام کوه های یخ و یخچال های قطبی می شد. این اختراع می تواند گام بلندی در مورد مقابله با گرم شدن کره زمین و نجات جنوبگان باشد.

شو هازگاوا از ژاپن، نوعی کفش اسکی طراحی نموده بود که افراد علاوه بر اسکی کردن، می توانستند انرژی گرمایی مورد احتیاج خود را نیز تامین نمایند. الکسیس آناستاسیو، هنرمند برزیلی اولین سینمای جنوبگان را تاسیس کرد که به جای پرده نقره ای، از صفحات یخ بهره می گرفت. موسیقی دانی بریتانیایی به نام شاما رحمان نیز اولین کنسرت سی تار در قطب جنوب را برگزار کرد.

اکنون، این دوسالانه هنری به یک رویداد منحصربه فرد و استثنایی تبدیل شده است. سفری ادغام شده با هنر، علم و فلسفه، به جایی که متعلق به هیچ حکومت و ملتی نیست و تنها موضوع مهم، دوستی و انسانیت است. جنوبگان، تنها یک بوم نقاشی سفید برای خلق آثار هنری نیست؛ بلکه مکانی برای به تعالی رساندن هنر، با همکاری برای خلق آثاری ارزشمند و ماندگار است. تصاویر ثبت شده از جنوبگان و این رویداد شگرف، سهمی ویژه برای هرچه بهتر شدن این دوسالانه هنری در دوره های بعدی خواهد داشت. به وسیله پنجره ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، می توانید در این جشنواره شرکت کنید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23301

به "با تور مجازی از رویداد هنری قطب جنوب بازدید کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از رویداد هنری قطب جنوب بازدید کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید