بلینکن: ائتلاف های مالی، نظامی ایندوپاسیفیک را تقویت می کنیم

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که به اندونزی سفر نموده است مدعی شد واشنگتن سیاست ایندوپاسیفیک باز و آزاد را شدت بخشیده و در همکاری با شرکای منطقه ای، غنای بیشتری به معاهدات ائتلافی و توانمندی های نظامی- اطلاعاتی خواهد بخشید.

بلینکن: ائتلاف های مالی، نظامی ایندوپاسیفیک را تقویت می کنیم

وی در ادامه این ادعا، با توجه به تنش های واشنگتن-پکن اضافه نمود: همه ما در دور نگه داشتن پویاترین منطقه دنیا از تهدید و ارعاب سهمی داریم و آمریکا و بعضی ذی نفعان دریای چین جنوبی در مقابل هر قانون شکنی ایستادگی خواهند کرد.

این نخستین سفر بلینکن به منطقه آسیای جنوب شرقی از بعد از شروع به کار دولت جو بایدن در ماه میلادی ژانویه است.

وی در ادامه با استناد به رویکرد به اصطلاح رقابتی که دولت واشنگتن در قبال پکن اتخاذ نموده، مدعی شد: هدف ما در دفاع از نظم قانون محور، تضعیف جایگاه هیچ کشوری نیست بلکه در پی دفاع از همه کشورها در انتخاب مسیرشان به دور از هرگونه تهدید و ارعابی هستیم.

بلینکن که در ادامه این سفر راهی مالزی و تایلند است؛ مدعی شد: اقدامات تهاجمی پکن در دریای چین جنوبی تجارت سالانه به ارزش بیش از سه تریلیون دلار را به مخاطره می اندازد و کشورهای منطقه از این موضوع نگران هستند.

چین به طور سنتی مالکیت 90 درصد از آبراه راهبردی دریای چین جنوبی را بر عهده دارد و درباره دخالت آمریکا در این منطقه هشدار می دهد.

با این حال، آمریکا در ادامه رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک که لازمه آن مهار قدرت یابی چین در قرن 21 است، علاوه بر موضع گیری جانبدارانه درباره دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی، از تحریک جریان های جدایی طلب منطقه ها تابع چین مانند تایوان و هنگ کنگ ابایی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22299

به "بلینکن: ائتلاف های مالی، نظامی ایندوپاسیفیک را تقویت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: ائتلاف های مالی، نظامی ایندوپاسیفیک را تقویت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید