ترفندهای ساده برای سوزاندن کالری بیشتر

به گزارش دَبی بلاگ، برخی مواد غذایی هستند که مصرف آن ها موجب کالری سوزی بیشتری می شود. افرادی که ورزش می کنند و به کالری خود اهمیت می دهند باید در برنامه غذایی خود به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

ترفندهای ساده برای سوزاندن کالری بیشتر

بدن برای هر فعالیتی از جمله هضم غذا، جذب و دفع هر غذایی باید کالری بسوزاند. بعضی غذاها اثر کالری سوزی بیشتری دارند اما برای این که این اثر بیشتر شود چه کار باید کرد؟ با خبرنگاران همراه باشید تا با مواد غذایی کالری سوز آشنا شوید.

ترفندهای افزایش کالری سوزی

چند راه حل ساده در این زمینه وجود دارد؛ ابتدا اینکه شکل غذا خوردن باید منظم باشد و به طور مثال اگر یک روز سه وعده غذا بخورید، یک روز یک وعده و روز دیگر شش وعده، بدن شما گیج می شود، بنابراین لازم است که منظم غذا بخورید و در عین حال وعده صبحانه را فراموش نکنید. همچنین باید وعده های غذایی را افزایش دهید تا این گونه کالری بیشتری بسوزانید هرچند که باید به این نکته توجه داشته باشید که وعده های غذایی کوچک باشد.

مواد غذایی کالری سوز

پروتئین ها

افرادی که ورزش می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که پروتئین ها بیشترین اثر گرمازایی را دارند؛ به طور مثال گوشت لخم تا 30 درصد کالری سوز است، یعنی اگر یک وعده حاوی سینه مرغ آب پز یا استیک کم چرب حاوی 500 کالری انرژی باشد، می توانید انتظار داشته باشید که 150 کالری آن بسوزد.

مواد غذایی پر کلسیم و غلات سبوس دار

غذاهای پر کلسیم کالری سوزهای خوبی هستند و لبنیات کم چرب هم پروتئین و هم کلسیم بالایی دارند. همچنین غلات سبوس دار انتخاب های خوبی به شمار می فرایند و جوی دوسر و برنج قهوه ای برای هضم به کالری سوزی بالایی نیاز دارند، مضاف بر این که فیبر بالایی دارند و دفع را زیاد می کنند.

عدس

عدس یکی از مهم ترین مواد غذایی است که باید به آن توجه ویژه داشت. یک فنجان آن حاوی میزان بالایی آهن است و درصد بالایی از نیاز به آهن را مرتفع می کند. باید بدانید که کمبود آهن متابولیسم بدن را پایین می آورد و سوخت و ساز کم می شود. عدس پروتئین زیادی دارد و کالری سوز خوبی است.

فلفل قرمز و چای سبز

فلفل قرمز و چای سبز هم از دیگر موادی هستند که کالری سوزهای خوبی به شمار می فرایند هرچند که مصرف بیش از حد آن ها می تواند مضر باشد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب معجزه مصرف سیر در کاهش فشار خون را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 25312

به "ترفندهای ساده برای سوزاندن کالری بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای ساده برای سوزاندن کالری بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید