تهدیدهای جدی واشنگتن علیه هواوی

به گزارش دَبی بلاگ، مقامات امنیت سایبری آمریکا اعلام نموده اند این کشور اشتراک گذاری اطلاعات با بعضی هم پیمانانش را که در نظر دارند از تجهیزات 5G هواوی استفاده نمایند، مورد بازنگری قرار می دهد.

تهدیدهای جدی واشنگتن علیه هواوی

رابرت استریر معاون ارتباطات سایبری و بین المللی و سیاست گذاری اطلاعاتی وزارت کشور آمریکا در این باره گفت:

ایالات متحده آمریکا به واسطه جایگاهی که دارد می تواند هواوی یا دیگر فروشندگان غیرقابل اعتماد را در هر بخشی از شبکه مخابراتی 5G خطرناک بخواند.

او در ادامه گفت:

اگر دیگر کشورها از فروشندگان غیرقابل اعتماد در شبکه های خود استفاده نمایند یا اجازه فعالیت در شبکه های 5G خود را به آنها بدهند آنگاه ما نیز امکان اشتراک گذاری اطلاعات حساس و ارتباطمان با آنها به شکل امروزی اش را مورد بازنگری قرار می دهیم.

هواوی که عنوان بزرگ ترین فراوری نماینده تجهیزات مخابراتی جهان را یدک می کشد بعد از آنکه ایالات متحده آمریکا از همپیمانانش خواست به خاطر احتمال ارتباط پنهانی این کمپانی با دولت چین با آن مراوده تجاری نداشته باشند به شدت زیر ذره بین نهاده شد و شرایط سختی را پشت سر گذاشت.

همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید هفته گذشته شورای امنیت ملی بریتانیا تصمیم گرفت هواوی را از کلیه قطعات کلیدی شبکه 5G خود کنار بگذارد اما اظهار داشت که اجازه فعالیت آن در بخش های غیرحساس را با اعمال محدودیت هایی خواهد داد.

این خبر نیز چندی بعد در یکی از روزنامه های ملی بریتانیا بازتاب پیدا کرد و خشم اعضای مجلس و کمیته جاسوسی بریتانیا را به دنبال داشت. چند روز بعد نیز هلند به عنوان یکی دیگر از کشورهای اروپایی اظهار داشت که اجازه فعالیت هواوی در بخش های غیرکلیدی از شبکه 5G خود را خواهد داد.

به نظر می رسد اعلام مواضع اخیر واشنگتن در رابطه با هواوی نیز بیشتر به خبر همکاری بریتانیا و هلند با این شرکت ارتباط داشته باشد. در هر حال با اعلام همکاری وزنه سنگینی چون بریتانیا پیش بینی می گردد که دیگر کشورهای اروپایی نیز با آن همقدم شوند.

دیجیاتو

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: انتخاب
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 925

به "تهدیدهای جدی واشنگتن علیه هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدیدهای جدی واشنگتن علیه هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید