تولید محتوای تبلیغاتی اثربخش، راهی برای برون رفت گردشگری از بحران کرونا

به گزارش دَبی بلاگ، به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ولی تیموری بعدازظهر چهارشنبه 11 تیرماه 99 در نشست با مهدی نیکخواه قمی، رایزن جدید فرهنگی ایران در یونان، تاکید کرد: طبق تفاهم نامه میان وزارت گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قبل از اعزام رایزنان فرهنگی به کشورهای مختلف، نشست هم اندیشی به منظور آگاهی از شرایط کنونی حوزه گردشگری، نیازها، چشم انداز و در نهایت تعریف اهداف مشترک در این زمینه شکل می گیرد؛ لذا این نشست بر اساس وجود اشتراکات در برنامه های بین المللی تشکیل شده است.

تولید محتوای تبلیغاتی اثربخش، راهی برای برون رفت گردشگری از بحران کرونا

او اضافه کرد: آنچه ما در توریستی به دنبال آن هستیم؛ ایجاد تصویر مثبت از ایران است و آنچه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قالب فرهنگ آن را هدف قرار داده است؛ کاهش ایران هراسی به شمار می آید. این دو ماموریت یکی است. از این رو می توان با هدف گذاری مشترک از ابزارهای طرفین برای رونق توریستی کشور بهره مند شد.

تیموری با بیان اینکه توریستی کالای فرهنگی است که بار اقتصادی دارد؛ اظهار کرد: آنچه امروز می تواند در برون رفت صنعت توریستی از بحران کرونا یاری برساند تولید محتوای تبلیغاتی از جاذبه ها و ظرفیت های توریستی کشور در شبکه های اجتماعی و مخاطب قرار دادن عامه مردم است؛ از این رو استفاده از ابزارهای توریستی مجازی، دیجیتال و داشتن رویکرد مردم محور می تواند در این مهم یاریگر باشد.

معاون توریستی یادآور شد: در حال حاضر اطلاعات و محتوای تبلیغاتی قابل توجهی در درگاه های مجازی وزارت توریستی موجود است که از آن جمله می توان به عکس، کلیپ و فیلم های کوتاه از جاذبه های توریستی ایران در سایت ویزیت ایران و یا کانال دیپلماسی فرهنگی و توریستی کشور اشاره کرد که می تواند پس از ترجمه به زبان کشور مبدأ استفاده شود.

معاون توریستی همچنین تجربه های پیشین مهدی نیکخواه قمی در کرواسی را در موفقیت ماموریت جدید در کشور یونان بسیار تاثیرگذار خواند و تاکید کرد: ما در معاونت توریستی همواره در 17 بند از رایزنان فرهنگی درخواست داریم که اطلاعات دقیقی به منظور شناخت بازارهای هدف ایران در اختیار حوزه بازاریابی و تبلیغات توریستی قرار دهند که از آن جمله می توان به آگاهی از توراپراتورهای برتر، شهرهای توریست فرست، شبکه های اجتماعی محبوب، نوع تبلیغات تاثیرگذار و غیره اشاره کرد.

او در پایان ایران و یونان را دارای پیشینه تاریخی مشترک خواند و اصالت گذشته را اصلی ترین پایه جاذبه های توریستی طرفین خواند.

کشور یونان با 10 میلیون نفر جمعیت، 30 میلیون نفر توریست ورودی دارد. همچنین تقریبا 31 درصد از GDP درآمد سرانه ملی این کشور برگرفته از توریستی است و در حال حاضر صنعت توریستی این کشور آسیب بسیار زیادی از بحران کرونا را تجربه می کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9974

به "تولید محتوای تبلیغاتی اثربخش، راهی برای برون رفت گردشگری از بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید محتوای تبلیغاتی اثربخش، راهی برای برون رفت گردشگری از بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید