تیلرسون: شاید سفارت آمریکا در کوبا را تعطیل کنیم

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، دولت واشنگتن مشغول آنالیز گزینه تعطیلی سفارت آمریکا در کوبا است و دلیل خود را مسائل جسمانی عنوان می نماید که برای 20 نفر از دیپلمات های مستقر در هاوانا پیش آمده است.

تیلرسون: شاید سفارت آمریکا در کوبا را تعطیل کنیم

در همین رابطه رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، گفت: تعطیلی سفارت در حال ارزیابی است. با توجه به آسیب وارد شده به بعضی کارمندان سفارت، مسئله بسیار جدی تلقی می گردد.

به ادعای آمریکایی ها، این مسائل جسمانی که دامنه آنها از عوارض مغزی تا مسائل شنیداری گسترده می گردد؛ ناشی از وسیله صوتی است که دولت کوبا برای آسیب رساندن دیپلمات های آمریکایی نصب نموده است.

این در حالی است که دستکم 2 نفر از کارکنان سفارت کانادا نیز مسائل جسمانی مشابه ای را گزارش داده اند و همین مسئله باعث شده تا کوبا، کانادا و آمریکا تحقیقاتی را برای روشن شدن علت مسئله شروع نمایند.

در همین حال، دولت هاوانا هر گونه اتهام درباره تعمد در روند آسیب رسانی به کارکنان سفارتخانه های آمریکا و کانادا را رد می نماید.

لازم به ذکر است بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا و از سرگیری روابط دیپلماتیک واشنگتن-هاوانا بعد از وقفه ای 50 ساله، از دستاوردهای دولت باراک اوباما رئیس جمهوری قبلی آمریکا تلقی می گردد که البته سرنوشت آن نیز مانند سایر دستاوردهای وی، از زمانی که دونالد ترامپ کلیددار کاخ سفید شده؛ با ابهام همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3381

به "تیلرسون: شاید سفارت آمریکا در کوبا را تعطیل کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیلرسون: شاید سفارت آمریکا در کوبا را تعطیل کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید