جاذبه های مسحور کننده کشور شیلی

به گزارش دَبی بلاگ، کشور شیلی با خط ساحلی طولانی، کوه های خیره کننده و تاریخ غنی دارای مکان های متعددی برای جذب گردشگران پرماجرا می باشد. بسیاری از جاذبه های شیلی به میراث فرهنگی و بعلاوه طبیعت دست نخورده قابل توجه آن مرتبط است. وبسایت Tourism-Review.com هفت مکان برتر این کشور را که هر مسافری هرگز نباید آنها را از دست بدهد، ذکر کرده است. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های مسحور کننده کشور شیلی

ساحل آناکِنا (Anakena Beach)

کسانی که فکر می کنند در جزیره ایستر سواحل فراوانی وجود دارد، کاملا در اشتباه هستند. این جزیره دارای منشا آتشفشانی است و به جز ساحل آناکنا دارای پستی و بلندی، پر از صخره و … می باشد. این مکان ساحلی دارای شن نرم و خالص، درختان نخل و آب های شفاف است. علاوه بر این، هفت مجسمه مُوای وجود دارد که به گردشگران خوشامد می گویند و چهار نفر از آنها با کلاه سنتی سنگی پوکائو هستند. آناکنا بعلاوه یکی از لوکیشن های فیلم راپا نوی (Rapa Nui) در سال 1994 بوده است. شیلی

ساختمان قلعه والدیویا

اسپانیایی ها در کوشش برای حفاظت از شهر استراتژیک والدیویا، در آن جا دژ و استحکاماتی را ایجاد کردند که در نهایت، در دوره حکومت اسپانیا (1852-1552)، به یکی از مهم ترین مجتمع های آمریکایی بدل شد. قرار بر این بود که قلعه ها در مقابل دشمنان و دزدان دریایی از شهر محافظت کنند. چهارتا از بزرگترین قلعه ها در خلیج کورال قرار داشتند که ورود به رود والدیویا را کنترل می کردند، و بدین طریق از شهر والدیویا محافظت می شد. سایر استحکامات برای دفاع از شهر در برابر حملات زمینی (بیشتر از طرف بومیان) ساخته شده بود.

کالِتا تورتِل (Caleta Tortel)

این روستای خوش منظره در دهانه رودخانه بیکر، در جنوب کویهایکیو، بر روی شبکه بزرگی از مسیرهای پیاده روی از چوب درخت سرو ساخته شده است. در این جا هیچ اثری از بتن یا آسفالت وجود ندارد و تنها خانه های کوچک در محیطی از کوه های سر به فلک کشیده و پوشش گیاهی سرسبز دیده می گردد. منظره اطراف آن ناهموار است که به وسیله تعدادی از جزایر، آبدره ها، کانال ها و پای رود ها تشکیل شده است. این مکان یکی از جاذبه های گردشگری شیلی است که فضای فوق العاده آرامی را عرضه می کند.

پارک ملی کونگییو (CONGUILLÍO NATIONAL PARK)

تفاوت بسیار آشکاری میان گدازه های سخت شده و جنگلی از درخت های کاج، کوئیهوئس و نیرس وجود دارد. این منظره در منطقه آرائوکانیا در آندس واقع شده است که یک محل جالب توجه و پر از دریاچه ها و تالاب ها می باشد و آتشفشان با شکوه لایما، که یکی از فعالترین آتشفشان ها در آمریکای جنوبی است، بر فراز منطقه واقع شده است. در کنار حیات وحش غنی آن، پوشش گیاهی این محل یکی از آخرین شاهدان گیاهان دوره کرتاسه نوین می باشد.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19448

به "جاذبه های مسحور کننده کشور شیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های مسحور کننده کشور شیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید