حضور گردشگران در خوزستان موجب خلق ثروت برای کشور می شود

به گزارش دَبی بلاگ، استاندار خوزستان با اشاره به این که گردشگران عراقی برای خرید، بهداشت و درمان، تفریح و زیارت به خوزستان می آیند، گفت: حضور گردشگران در استان موجب خلق ثروت برای کشور می شود لذا باید شرایط میزبانی را برای گردشگران فراهم کنیم تا بتوانیم برای توسعه این صنعت گام برداریم.

حضور گردشگران در خوزستان موجب خلق ثروت برای کشور می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، غلامرضا شریعتی شنبه صبح ششم مهرماه 98 در آئین به صدا درآوردن زنگ روز جهانی گردشگری در مدارس خوزستان، در مدرسه راه نور کوی سلطان منش اهواز حضور یافت و گفت: صنعت گردشگری ازجمله صنایعی است که از یک سو اشتغال مؤثر و فراوان ایجاد می کند و از سوی دیگر توزیع مناسب ثروت که عدالت را با خودش به همراه دارد را فراهم می آورد.

او همسایگی با کشور عراق را از دیگر ظرفیت های گردشگری استان عنوان و بیان نمود: هم مرزی ما با کشورهای منطقه به ویژه عراق و هم مذهب بودن آن ها با ما موجب شده ظرفیت و فرصت رونق گردشگری بیش ازپیش در استان فراهم شود چراکه در حال حاضر روزانه حدود هشت هزار عراقی وارد استان و همین تعداد نیز از استان خارج می شوند.

استاندار خوزستان افزود: بسیاری از کشورهای هم تراز ایران با استفاده از ظرفیت های این صنعت زمینه ها و فرصت های اشتغال بسیاری را در کشورهای خود ایجاد کرده اند.

او افزایش تولید ناخالص کشورها را از دیگر مزایای رونق صنعت گردشگری دانست و بیان نمود: تنوع درآمد و خلق ثروت در آن کشورها حاصل توسعه صنعت گردشگری است لذا ضرورت دارد استان ما نیز در این زمینه اقدام اساسی را برنامه ریزی کند.

شریعتی ادامه داد: در استان خوزستان انواع مختلف گردشگری ازجمله گردشگری مناطق دفاع مقدس، گردشگری زیارتی، گردشگری تاریخی، گردشگری میراثی، گردشگری طبیعی و ... وجود دارد که باید قدر این ظرفیت را دانست و به حد کافی از آن بهره مند شویم.

او با اشاره به درخواست از دولت برای فراهم آوردن تعطیلات زمستانه گفت: درزمینهٔ گردشگری داخلی از دولت خواستیم تعطیلات زمستانه را در تقویم مدارس بگنجاند چراکه استان خوزستان در فصل های سرد سال گردش پذیرتر از فصل تابستان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2877

به "حضور گردشگران در خوزستان موجب خلق ثروت برای کشور می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور گردشگران در خوزستان موجب خلق ثروت برای کشور می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید