خبرنگاران بکار گیری پلیس زندان های آمریکا برای سرکوب اعتراضات مردمی

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- به اعتراف گارد ملی آمریکا، برای کنترل و متفرق کردن اعتراضات مردمی در این کشور از پلیس زندان ها استفاده شده است.

خبرنگاران بکار گیری پلیس زندان های آمریکا برای سرکوب اعتراضات مردمی

روزنامه واشنگتن پست روز آدینه نوشت، با ادامه تشدید اعتراضات مردمی به قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی، نیروهای جدید با لباس آبی و بدون هیچ نشان خاصی در خیابان های ایالت واشنگتن دی سی حضور یافته و دست به سرکوب و متفرق کردن معترضان زدند.

با توجه به آشنا نبودن مردم آمریکا با هویت این نیروها و سوال اینکه این افراد با مجوز چه نهادی در خیابان ها حضور یافته اند، گارد ملی این کشور در بیانیه ای گفت که این نیروها از طرف دفتر زندان های آمریکا اعزام شده اند.

حضور پلیس زندان های آمریکا در خیابان های ایالت واشنگتن دی سی موجب نقدها فراوان نسبت به عملکرد این نیروها شده است، زیرا منتقدان بر این باورند اگر این نیروها از طرف گارد ملی اعزام شده اند چرا هیچ نشان و نامی بر روی لباس های آنان وجود ندارد و این امر موجب می گردد آنالیز و شفافیت سازی عملکرد نیروهای پلیس در مواقع سرکوب نقض گردد.

روزنامه واشنگتن پست اضافه نمود، از جمله مکان هایی که حضور افسران زندان های آمریکا در آن به خوبی مشاهده می گردد اطراف میدان لافایت در نزدیکی کاخ سفید است.

به دنبال سرکوب هفته گذشته اعتراضات خیابانی توسط نیروهای پلیس، شماری از گروه های مدافع آزادی مدنی از دونالد ترامپ رییس جمهوری و ویلیام بار دادستان آمریکا برای متفرق کردن معترضان در میدان لافایت شکایت کردند.

براساس شکایت گروه های حقوق بشری، ترامپ برای آن که بتواند با کتاب انجیل در کنار کلیسا سنت جان عکس یادگاری بگیرد، دستور متفرق کردن سریع معترضان در اطراف این کلیسا را صادر کرد.

در شکایت این گروه ها آمده است، پلیس آمریکا که برای متفرق کردن معترضان از اسب، باتوم، سپر، اسپری فلفل و مواد دودزا استفاده نموده بود، قانون تجمع صلح آمیز و آزادی بیان را نقض نموده است.

اعتراضات خیابانی در آمریکا پس از آن شروع شد که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا پس از دستگیری و دستبند زدن به فلوید رنگین پوست46 ساله، بیش از 8 دقیقه با زانو به گردن وی فشار آورد، در حالی که او مدام می گفت نمی توانم نفس بکشم.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9370

به "خبرنگاران بکار گیری پلیس زندان های آمریکا برای سرکوب اعتراضات مردمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بکار گیری پلیس زندان های آمریکا برای سرکوب اعتراضات مردمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید