خبرنگاران بیش از 114 هزار نفر از خدمات طرح آمران سلامت در کرمان بهره مند شدند

به گزارش دَبی بلاگ، کرمان - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: طرح ملی آمران سلامت با ارائه خدمات بهداشت و سلامت در شرایط شیوع بیماری کرونا به بیش از 114 هزار نفر به کار خود در این استان سرانجام داد.

خبرنگاران بیش از 114 هزار نفر از خدمات طرح آمران سلامت در کرمان بهره مند شدند

به گزارش خبرنگاران، رضا فلاح روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع موج سوم اپیدمی کرونا و اجرای طرح ملی آمران سلامت به مدت 10 روز در سراسر این استان اضافه نمود: جمعیت هلال احمر کرمان با برپایی 180 پایگاه ثابت و سیار به بیش از 114 هزار نفر خدمات بهداشتی و آموزشی ارائه کرد و 400 نفر از اعضای جوانان در اجرای این طرح همکاری داشتند.

وی گفت: 47 هزار و 157 عدد ماسک، یک هزار و 103 لیتر مایع ضدعفونی نماینده، 900 بسته بهداشتی، 400 عدد ژل ضدعفونی نماینده در این طرح توزیع و مصرف شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به همکاری خانه های هلال و سمن ها با این جمعیت در راستای اجرای طرح ملی آمران سلامت گفت: بیش از 69 میلیون تومان اقلام بهداشتی اهدایی توسط یاری های مردمی در پایگاه های سلامت توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: پایگاه های طرح آمران سلامت در اماکن شلوغ شهرها از جمله فروشگاه های عظیم، ورودی ترمینال های مسافربری، راه آهن، میادین اصلی شهر و سایر مکان های پر رفت و آمد برپا شدند.

کسب رتبه های برتر آثار کرمانی ها در مسابقه ملی پوپک قصه گو

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: سه آثار بچه ها کرمانی در مسابقه ملی پوپک قصه گو حائز رتبه های برتر در مرحله کشوری شدند.

ابراهیم بابایی در خصوص جشنواره بازگویی قصه توسط بچه ها برای پدرعظیم و مادر عظیم ها گفت: عظیمسالان می توانند با استفاده از تجربیات و درایت خود بچه ها را با فرهنگ کتابخوانی آن ها را با قصه ها و داستان های مناسب، مفاهیم والای انسانیت و سجایای اخلاقی آشنا نمایند.

وی با اشاره به اینکه مسابقه ملی پوپک قصه گو با هدف کسب تجربه بچه ها با دنیای مهربانی، احترام و صلح و دوستی در زندگی برگزار شده است، اضافه نمود: به همین دلیل سازمان

جوانان جمعیت هلال احمر با توجه به اهداف والای خود طرح مسابقه قصه گویی مجازی را به مناسبت 18 تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان پوپک قصه گو در سطح ملی برگزارکرد.

بابایی اعلام نمود: سه آثار ارسالی خانم ها فاطمه منصوری از زرند، یسنا مقصودی از رفسنجان و رها نامجو از راور به ترتیب رتبه های دوم، نهم و دهم در این مسابقه در سطح کشور کسب نموده اند.

وی توضیح داد: در این مسابقه بچه ها قصه هایی را که عظیمترها برای آنها خوانده اند؛ با زبان شیرین بچه هاه بازگو و والدین آنها از قصه بچه ها تصویربرداری نموده و به مراکز امور جوانان استان خود ارسال کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اهداف این مسابقه اعلام کرد: آشنایی بچه ها با جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح، دوستی و مهرورزی، ترویج و نشر اهداف بشردوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با زبان بچه هاه از اهداف این طرح بود.

وی بیان داشت: در ابتدا تعداد 10 قصه پیشنهادی از مجموعه قصه های آموزشی کانون غنچه های هلال که منطبق با اهداف و اصول جمعیت هلال احمر نوشته شده اند در سایت سازمان بارگذاری شد.

بابایی گفت: پس از این مرحله، پدرعظیم یا مادرعظیم بچه ها یک قصه از 10 قصه پیشنهادی و یا هر قصه مرتبط با اهداف جمعیت هلال احمر را انتخاب و برای نوه خود تعریف نموده و کودک و نونهال نیز پس از شنیدن قصه، آن را بازگو کردند.

وی درباره شرایط شرکت نمایندگان در مسابقه نیز اضافه نمود: همه بچه ها در سنین 5 تا 7 سال به همراه پدرعظیم و مادرعظیم های خود در این مسابقه شرکت داشتند و بسیار مورد استقبال نهاده شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کرمان در خصوص مرحله داوری و ارزیابی آثار اعلام کرد: در مرحله استانی، آثاری که از سطح استان به شماره اعلام شده معاونت امور جوانان استان ارسال شده بود مورد آنالیز و داوری نهاده شد و پس از آنالیز و داوری آثار در مرحله استانی به بچه ها صاحب 5 اثر برتر، لوح تقدیر به امضای مدیرعامل محترم استان اهداء و نیز تعداد سه اثر برتر به شماره واتساپ سازمان جوانان ارسال شد.

وی توضیح داد: در مرحله کشوری نیز آثار بر اساس نظر کارشناسان و داوران ستادی آنالیز و تعداد 10 اثر برگزیده و شایسته تقدیر و جایزه و 10 اثر برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب و معرفی شدند.

بابایی اعلام نمود: انتخاب موضوع و جذابیت قصه، توانایی کودک در بیان، آماده سازی مکان بازگویی قصه و طراحی صحنه، تعامل میان کودک و پدرعظیم یا مادرعظیم، شیوه تصویربرداری و ابتکار خاص در شیوه اجرا از معیارهای اصلی وموثر در داوری و انتخاب آثار بود.

وی با اشاره به نتایج داوری و معرفی برگزیدگان مسابقه ملی پوپک قصه گو گفت: ملیکا رضایی از اصفهان، فاطمه منصوری از کرمان، بهار یساقی از گلستان، حلما داوودی زاده از یزد، نیکا فخاری و نرگس شادان پور از اصفهان، علیرضا عیدی خراسان جنوبی، عرشیا راکی کاظمی از استان مرکزی، یسنا مقصودی و رها نامجو از کرمان پیروز به دریافت لوح سپاس و جایزه شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13132

به "خبرنگاران بیش از 114 هزار نفر از خدمات طرح آمران سلامت در کرمان بهره مند شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 114 هزار نفر از خدمات طرح آمران سلامت در کرمان بهره مند شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید