خبرنگاران تکذیب شد: ارسال اقلام پزشکی از ایران به لبنان

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- در بعضی رسانه ها و شبکه های اجتماعی اخباری مبنی بر ارسال دارو و تجهیزات پزشکی از سوی ایران به بعضی کشورها مانند لبنان منتشر شده است، خبری که رسانه های معاند سعی دارند تا با فضاسازی علیه وزارت بهداشت به تشویش اذهان عمومی بپردازند. این خبر در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت اما با پیگیری از مسوولان تکذیب شد.

خبرنگاران تکذیب شد: ارسال اقلام پزشکی از ایران به لبنان

بعضی کانال های مجازی وابسته به گروه های معاند خبری را انتشار دادند و مدعی شدند که ایران با وجود احتیاج به اقلام و لوازم پزشکی در کشور اما آنها را لبنان ارسال می نماید و با این ممانعت موجب دسترسی ناکافی بیمارستان ها و پزشکان و مردم به این اقلام شده اند و این درحالی است که طبق گفته کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت، به هیچ وجه در این روزها در موقعیت ارسال تجهیزات و ملزومات پزشکی به هیچ کشوری نیستیم.

شایعه

ارسال اقلام پزشکی از ایران به لبنان

پاسخ به شایعه

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت، درباره اخبار مربوط به ارسال تجهیزات و ملزومات پزشکی به کشورهای درگیر با بیماری کرونا گفت: به هیچ وجه امروز در موقعیت ارسال تجهیزات و ملزومات پزشکی به هیچ کشوری نیستیم، حتی از هر راستا ممکن این اقلام را وارد کشور نموده ایم. حتی امروز امکان انتقال این موارد با توجه به محدودیت پروازها و کشتی ها و رفت و آمدهای زمینی وجود ندارد.

اگر احتیاجهای خودمان در این زمینه رفع گردد و جهان هم مسئولیت مشترک را بپذیرد، توافق خواهیم کرد که امکانات خود را برای جهان به اشتراک بگذاریم. ولی در حال حاضر بیشتر از هر کشوری به اقلام حفاظتی در برابر کرونا احتیاج داریم و به صورت رسمی این اقلام به هیچ کشوری ارسال نشده و حتی از هر راستا ممکن این اقلام را وارد کشور نموده ایم و این کار را ادامه می دهیم.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7823

به "خبرنگاران تکذیب شد: ارسال اقلام پزشکی از ایران به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکذیب شد: ارسال اقلام پزشکی از ایران به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید