خبرنگاران حمایت ابتکار از انتها دادن به زباله گردی بچه ها

به گزارش دَبی بلاگ، تهران - خبرنگاران - معاون رئیس جمهوری در توئیتی، ضمن حمایت از کوشش شهردار تهران برای سرانجام دادن به سوءاستفاده از بچه ها توسط پیمانکاران نوشت: شما یار بچه ها شهر باشید، ما هم همه در این میدان کنار شما هستیم.

خبرنگاران حمایت ابتکار از انتها دادن به زباله گردی بچه ها

به گزارش روز سه شنبه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، پیروز حناچی شهردار تهران در پست توئیتری خود نوشت: شهرداری تهران بر انتها دادن به سوءاستفاده از بچه ها توسط پیمانکاران خود مصمم است. بدون اراده سازمانی، همکاری بین بخشی و نظارت و مشارکت مدنی تحقق این هدف ممکن نیست. از مردم تهران می خواهم با گزارش تخلفات ما را در این جهت کمک نمایند.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در واکنش نسبت به توییت حناچی و بخشنامه صادره شده در مورد بچه ها کار در توییتی نوشت: از شما و شورای شهر منتخب مردم تهران همین انتظار است. شما یار بچه ها شهر باشید، ما هم همه در این میدان کنار شما هستیم.

انتشار این توئیت ها در حالی اتفاق افتاده که روز گذشته(دوشنبه) بخشنامه ای در 6 بند از سوی شهردار تهران خطاب به مسؤولان شهرداری تهران درخصوص ممنوعیت بکارگیری بچه ها کار ابلاغ شده است.

در بخشی از بخشنامه شهردار تهران با موضوع بخشنامه منع به کارگیری کودک از سوی پیمانکاران شهرداری تهران آمده است: معاونت خدمات شهری و محیط زیست با همکاری مناطق شهرداری موظفند نسبت به اجرای طرح کاهش پسماند اقدام نمایند تا زمینه شکل گیری زباله گردی از میان برود.

همچنین گفته شده: شهرداران مناطق موظفند مطابق نظامنامه های فنی و اجرایی، جمع آوری پسماند و قراردادهای موجود به وسیله نظارت بر عملکرد پیمانکاران پسماند و برخورد با متخلفان از به کارگیری بچه ها در این فرایند جلوگیری نمایند.

در یکی دیگر از بندهای این بخشنامه هم می خوانیم: با توجه به نقش مشارکتی و نظارتی شهروندان، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با همکاری سازمان بازرسی موظفند بستر لازم برای اخذ گزارش های مردمی از موارد به کارگیری بچه ها توسط پیمانکاران شهرداری تهران را فراهم نمایند.

بخشنامه شهردار تهران محصول اراده جمعی در شهرداری تهران و شروع راهی برای انتها دادن به بکارگیری بچه ها توسط پیمانکاران بویژه در زباله گردی است.

شهرداری تهران از مردم خواسته در برابر تخلف و سوءاستفاده از بچه ها ساکت نمانند و به وسیله سامانه 137 و رسانه های اجتماعی گزارش دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9519

به "خبرنگاران حمایت ابتکار از انتها دادن به زباله گردی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت ابتکار از انتها دادن به زباله گردی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید