خبرنگاران سیر نزولی شیوع کرونا در گلستان ادامه دارد

به گزارش دَبی بلاگ، گرگان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تقدیر از همراهی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت که سیر نزولی شیوع کرونا در گلستان با کاهش تعداد مبتلایان و جان باختگان این ویروس همچنان ادامه دارد.

خبرنگاران سیر نزولی شیوع کرونا در گلستان ادامه دارد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، عبدالرضا فاضل گفت: در حال حاضر 9 شهرستان در شرایط زرد و پنج شهرستان استان در شرایط نارنجی شیوع کرونا قرار دارند که در این میان شرایط بندرگز کماکان نگران کننده و نیازمند همراهی بیشتر مردم برای کاهش تعداد مبتلایان و جان باختگان است.

چند روز قبل هادی حق شناس استاندار گلستان یکی از دلایل شیوع کرونا در بندرگز را تردد کارگران فصلی به استان مازندران اعلام کرده و گفته بود: در تردد این افراد هیچ نظارتی انجام نمی شود و گزارش های رسیده حاکی از سوارکردن کارگران بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی در مینی بوس است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه از تثبیت شرایط کرونا در مناطق شمال و شرق استان خبر داد و گفت: با همراهی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، شرایط شیوع کرونا در علی آبادکتول، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله، مراوه تپه و گمیشان به رنگ زرد تغییر یافته و گرگان و آق قلا در مرکز به همراه بندرگز، کردکوی و بندرترکمن در غرب استان با داشتن فرایند ثابت مبتلا و جان باخته در شرایط نارنجی قرار دارند.

فاضل ادامه داد: در حال حاضر 442 تخت بیمارستانی استان در اختیار مبتلایان کرونا است که از این تعداد صد نفر در بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) بستری بوده و 38 نفر به علت مسائل تنفسی به دستگاه ونیتلاتور وصل هستند.

وی گفت: کاهش ابتلا، بستری و جان باختن به کرونا نباید موجب ساده انگاری این بیماری شده و مردم را از رعایت شیوه نامه هایی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی باز دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14520

به "خبرنگاران سیر نزولی شیوع کرونا در گلستان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیر نزولی شیوع کرونا در گلستان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید