خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: در کنار تقویت تجهیزات باید بیماران کرونایی کاهش یابد

به گزارش دَبی بلاگ، سمنان- خبرنگاران- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تلاش برای افزایش تجهیزات بیمارستانی برای مقابله با کرونا گفت: رویکردها در تمام سطوح باید ابتدا مبتنی بر کاهش تعداد بیماران کرونایی باشد تا اینکه تجهیزات را افزایش داد.

خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: در کنار تقویت تجهیزات باید بیماران کرونایی کاهش یابد

قاسم جان بابایی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان کوثر سمنان در گفت و گو با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تخت های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی پاسخگوی نیازها است، پاسخ داد: به هرحال تا به امروز در ازای افزایش بیماران هم تخت آی سی یو و هم دستگاه های کمک تنفسی در کشور اضافه شد.

وی اعلام نمود: بیش از 1500 تخت ویژه در مدت شیوع کرونا اضافه شد و برنامه این است که در گام اول 2 هزار تخت آی سی یو و همینطور دستگاه ونتیلاتور اضافه شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد : امکان افزایش تخت های ویژه تا 4 هزار تخت وجود دارد و 8000 تخت معمولی تا انتها امسال به مجموعه های درمانی در کشور اضافه می شود.

وی تاکید کرد : باید بیمار کرونایی کم شود، واقعیت این است هر چقدر ظرفیت های درمانی و تجهیزات را افزایش دهیم و بیمار اضافه شود هیچکس نمی تواند پاسخگو باشد، تا به امروز ظرفیت سازی شده است تا مردم به مشکل نخورند.

جان بابایی گفت: مردم باید با شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند تا بیماری کرونا بیشتر نشود و تعداد مبتلایان فروکش کند.

معاون وزیر بهداشت و درمان در خصوص کادر درمان افزود: تا یک ماه دیگر 3000 نیروی تخصصی به کادر درمان کشور اضافه و بین بیمارستان ها توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد : در کنار این نیروها، بحث استخدام پرستاران و کادر پرستاری مطرح است تا بتوان مقداری از کمبودها را جبران کرد.

وی اعلام نمود: از صندوق توسعه ملی در گام اول به وزارت بهداشت و درمان مبلغی اختصاص پیدا کرد که در حدود 1500 میلیارد تومان بین دانشگاه ها توزیع شد یک مقدار برای لوازم مصرفی، 250 میلیارد تومان برای اکسیژن ساز و در حدود 600 میلیارد تومان برای تجهیزات پزشکی هزینه شد.

وی گفت: برای مرحله دوم دریافت از صندوق ذخیره ملی منتظریم و مقرر است همین مقدار در اختیار قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت و درمان افزود: میزان شیوع کرونا در پاییز امسال به طور مستقیم به رفتار مردم بستگی دارد و تا جای ممکن باید شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان رعایت شود.

جان بابایی در سفر یکروزه مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان را افتتاح و از بیمارستان های معتمدی گرمسار و کوثر سمنان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگاران، مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان (MCMC) در زیربنای 130 متر در شهرستان سمنان مجتمع بهداشتی، درمانی، پژوهشی و فرهنگی فضل الله تدین به بهره برداری رسید.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان نزدیک به 3 هزار دانشجو دارد و به ازای هر 11 دانشجو یک عضو هیات علمی در این دانشگاه تدریس می کند، 6 شهرستان گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدیشهر و دامغان تحت پوشش این دانشگاه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10889

به "خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: در کنار تقویت تجهیزات باید بیماران کرونایی کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: در کنار تقویت تجهیزات باید بیماران کرونایی کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید