خشم مقام های کره شمالی از وزیر خارجه آمریکا ، گستاخی پمپئو بی پاسخ نمی ماند

به گزارش دَبی بلاگ، اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا درباره لزوم ادامه یافتن تحریم های کره شمالی و همزمان تاکید بر ادامه یافتن گفتگوها با پاسخ تند و واکنش جدی مقام های پیونگ یانگ همراه شد.

خشم مقام های کره شمالی از وزیر خارجه آمریکا ، گستاخی پمپئو بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، مایک پمپئو اندکی پس از آزمایش موشکی کره شمالی از همه کشورها خواست همچنان به تحریم های پیونگ یانگ متعهد بمانند و فشارهای سیاسی و مالی خود را بر کره شمالی ادامه دهند. او در عین حال از مقام های کره شمالی خواسته به میز مذاکره بازگردند.

از سوی دیگر، پیونگ یانگ پافشاری آمریکا را بر تحریم های مالی مسخره و احمقانه خوانده و به واشنگتن هشدار داده است اگر تهدیدها ادامه یابد، گفتگوهای هسته ای و موشکی را خاتمه می دهد. کره شمالی همزمان با پیشنهاد آمریکا برای یاری در مبارزه با شیوع کروناویروس آزمایش موشک های کوتاه برد خود را از سر گرفت و به تنش ها با همسایگان و البته واشنگتن دامن زد.

یک مقام ارشد کره شمالی به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: شنیدن حرف های احمقانه پمپئو تمام امیدهای ما را برای از سر دریافت گفتگوها بر باد داد. ما از این پس راه خودمان را می رویم. از یک سو دانلد ترامپ به رهبر کره شمالی نامه می فرستد و پیشنهاد یاری می دهد و از سوی دیگر، وزیر خارجه به مردم ما توهین می نماید. ما نمی دانیم فرمانده کل قوا در واشنگتن کیست.

کره شمالی یکی از انگشت شمار کشورها در دنیاست که هنوز آمار رسمی از تعداد بیماران مبتلا به کرونا منتشر ننموده است. بعضی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی معتقدند پیونگ یانگ پنهانکاری نموده و زیرساخت های بهداشتی کره شمالی آماده مبارزه به کرونا نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7163

به "خشم مقام های کره شمالی از وزیر خارجه آمریکا ، گستاخی پمپئو بی پاسخ نمی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم مقام های کره شمالی از وزیر خارجه آمریکا ، گستاخی پمپئو بی پاسخ نمی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید