دانشگاه ایلام پیروز به دریافت اعتبارنامه صدور کد اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی شد

به گزارش دَبی بلاگ، دانشگاه ایلام با هدف نظارت اخلاقی بر پژوهش های زیست پزشکی و حفظ بالاترین استاندارد های کیفی اخلاق در پژوهش، پیروز شد با دریافت مجوز از کمیته ملی اخلاق در پژوهش، این کارگروه را در دانشگاه تشکیل دهد.

دانشگاه ایلام پیروز به دریافت اعتبارنامه صدور کد اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حسین مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه ایلام به اسم دانشگاه جامع استان با هدف نظارت اخلاقی بر پژوهش های زیست پزشکی و حفظ بالاترین استاندارد های کیفی اخلاق در پژوهش، پیروز شد با دریافت مجوز از کمیته ملی اخلاق در پژوهش، این کارگروه را در دانشگاه تشکیل دهد.

مهدیزاده اضافه نمود: با توجه به ضرورت داشتن کد اخلاق برای پروژه های تحقیقاتی که آزمودنی انسان یا حیوان دارند این مهم در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری نهاده شد و پس از طرح موضوع در شورای پژوهشی دانشگاه و با یاری و همفکری اعضای هیئت علمی دانشگاه از آذرماه 1399 پیروز شدیم با دریافت مجوز تشکیل کارگروه اخلاق در دانشگاه، گامی مؤثر در افزایش استاندارد ها و موازین پژوهش بین المللی در جهت بهبود تحقیقات علمی برداریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام یادآور شد: به همین دلیل به اطلاع تمامی پژوهشگران می رساند از این تاریخ به بعد تمام پروژه های تحقیقاتی از جمله سرانجام نامه ها، رساله های دکتری و طرح های تحقیقاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه که با آزمودنی انسان یا حیوان سروکار دارند، باید مطابق با استاندارد ها و موازین اخلاقی و حقوقی موجود در شیوه نامه اخلاق در پژوهش به انجام برسند. بدین ترتیب، موضوعات پژوهشی مورد نظر قبل از آغاز کار باید به تصویب کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه برسد.

وی اظهار کرد: برای دریافت کد اخلاق ابتدا باید پروپوزال به گروه تخصصی سپس شورای پژوهشی دانشکده ارائه گردد و پس از تأیید علمی و ضرورت انجام آن (با مسئولیت استاد راهنما یا مجری طرح تحقیقاتی) همراه با نامه ریاست دانشکده به دبیرخانه کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه مستقر در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارسال گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18622

به "دانشگاه ایلام پیروز به دریافت اعتبارنامه صدور کد اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ایلام پیروز به دریافت اعتبارنامه صدور کد اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید