دلایل بروز کمبود انسولین

به گزارش دَبی بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در ارتباط با چرایی بروز کمبود انسولین در کشور نکاتی را متذکر شد.

دلایل بروز کمبود انسولین

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای سید حیدر محمدی، گفت: در صورت تأمین ارز مورد احتیاج مسئله ای برای تهیه انسولین در ماه های آینده نخواهیم داشت. همچنین چهار شرکت متقاضی فراوری انسولین در داخل هستند که دو شرکت در ماه های آینده فراوری محصولات خود را شروع خواهند کرد.

وی در زمینه مسائل مربوط به حوزه توزیع انسولین گفت: 4500 داروخانه منتخب برای توزیع انسولین در کشور داریم که با توجه به تعداد، دسترسی سخت می گردد و به ناچار سهمیه موجود بین یک سری داروخانه های منتخبی که سابقه خوبی دارند، قرار داده ایم.

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو تاکید نمود: بیماران دیابتی برای سهولت در دسترسی به داروی خود، می توانند با استفاده از سامانه تیتک در قسمت کمبود دارویی نزدیک ترین داروخانه منتخبی که انسولین مصرف آن ها را موجود داشته باشد، شناسایی و داروی خود را تهیه نمایند؛ که اگر داروخانه ای اعلام کند که دارو را موجود ندارد، ممکن است تخلف نموده باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته، صد و بیست داروخانه ظرف دو روز مورد بازرسی قرار گرفتند، گفت: متأسفانه 23 درصد داروخانه هایی که در حوزه انسولین قلمی مورد بازرسی قرار گرفته اند، تخلف کردند که برخورد قانونی جدی با آنان بعمل خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17684

به "دلایل بروز کمبود انسولین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل بروز کمبود انسولین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید