ملاقات پامپئو با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش دَبی بلاگ، در حالی که قرار است وزیر خارجه ایالات متحده تا ساعاتی دیگر با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود در واشنگتن گفت وگو کند، نیروهای آذربایجان و ارمنستان بار دیگر در مناطق مختلف قره باغ درگیر شده اند.

ملاقات پامپئو با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز آدینه با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ملاقات کند، این در حالی است که درگیری ها بین دو طرف در مناطق مختلف قره باغ همچنان ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش تازه ترین کوشش ها برای انتها دادن به جنگ خونین یک ماهه بین آذربایجان و ارمنستان در شرایطی شروع شده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که احتمالا حدود پنج هزار نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

شکست آتش بس اخیر با میانجیگری روسیه موجب کاهش امیدها برای انتها سریع درگیری هایی شده که از اواخر سپتامبر تا به امروز ادامه یافته است.

قدرت های دنیای می خواهند مانع از گسترش درگیری ها شوند، جنگی که پای روسیه و ترکیه را نیز به این کارزار باز نموده است و نگرانی های زیادی را درباره امنیت خطوط لوله انتقال گاز و نفت آذربایجان به وسیله قفقاز جنوبی به بازارهای دنیای به وجود آورده است.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام نموده است که درگیری ها در مناطق مختلف از جمله اراضی نزدیک به خط تماس که دو کشور را از یکدیگر جدا می نماید، از سرگرفته شده است.

وزارت دفاع ارمنستان نیز خاطرنشان کرد: درگیری ها در چندین منطقه ادامه دارد و شهر مارتونی در قره باغ شب گذشته بار دیگر گلوله باران شده است.

پامپئو قرار است گفت وگوهای جداگانه ای با جیحون بایراموف وزیر خارجه آذربایجان و زهراب مناتساکانیان وزیر خارجه ارمنستان داشته باشد.

هنوز معین نیست که آیا وزرای خارجه این دو کشور نیز ملاقات مستقیمی با یکدیگر خواهند داشت یا نه.

پوتین نیز در اظهاراتی گفت: بسیار امیدوارم که شرکای آمریکایی ما بتوانند برای حل و فصل این منازعه یاری نمایند. در روز چندین بار با رهبران ارمنستان و آذربایجان گفت و گو می کنم. مسکو بر این باور است که در درگیری های اخیر از هر طرف بیش از 2 هزار نفر کشته شده اند.

پامپئو پیش از این ابراز امیدواری نموده است که کوشش های ایالات متحده فرانسه و روسیه بتواند منجر به یافتن یک راه چاره دیپلماتیک برای این جنگ خونین گردد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان تاکید نموده است که تا زمانی که درگیری ها در این مرحله قرار گرفته است، هیچ راه چاره دیپلماتیکی قابل دستیابی نخواهد بود.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز گفته است که چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز این مناقشه، بسیار دور از دسترس است.

ترکیه رسما حمایت خود را از آذربایجان اعلام نموده و روسیه نیز که پیمان نظامی با ارمنستان دارد، خواهان عدم دخالت ترکیه در این منازعه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12090

به "ملاقات پامپئو با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات پامپئو با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید