راهنمای خوشگذرانی در موریس

به گزارش دَبی بلاگ، در موریس چه کار کنیم!؟

سفر به جزیره موریس میتواند سفری بینهایت مجذوب کننده و هیجان انگیز باشد. تفریحات بیشمار و طبیعت زیبای موریس برایتان خاطراتی را رقم خواهد زد که به یاد آوردن آنها همواره لبخند را به لبانتان خواهد نشاند. با خبرنگاران همراه باشید و راه های خوشگذرانی در این جزیره با خبر شوید:

راهنمای خوشگذرانی در موریس
  • پیاده روی به همراه شیرها و پلنگ ها

تنها تصور رو در رو شدن با این حیوانات در طبیعت نیز برای هیجان زده شدن و بالا رفتن آدرنالین خون کفایت می نماید. در این برنامه شما در سایه درختان جنگلی و در فضایی طبیعی با این جانوران شکارچی بزرگ از فاصله نزدیک رو به رو شده و البته به صورت حفاظت شده به تماشای بازی و سرگرمی آن ها می پردازید. این شیرها و پلنگ ها نسبتا اهلی بوده و همیشه سیر نگهداشته می شوند و شما می توانید به راحتی آن ها را نوازش نموده و در کنارشان راه بروید.

  • گشت و گذار دریایی به زیردریایی های توریستی

در این برنامه مهیج، شما بدون خیس شدن حتی پاهایتان، به اعماق دریا رفته و انواع ماهی ها و جانوران آبزی را در محیط زیست طبیعی آن ها تماشا می کنید. این زیر دریایی ها تا عمق 35 متری دریا پائین رفته و شما بعلاوه فرصت تماشا کشتی های شکسته و غرق شده در بستر دریا را خواهید داشت. این زیردریائی ها دارای تهویه مطبوع مناسب بوده و با داشتن دیواره تمام شیشه ای به شما نمای کاملی از اقیانوس را نمایش می دهند. بدون شک این تجربه، مشابه با هیچ کدام از تجربیات ماجراجویانه شما نخواهد بود.

  • سوار زیر دریائی اختصاصی خود شوید

در این برنامه شما می توانید با اجاره کردن زیر دریایی های کوچک (Underwater submarine scooter) به همراه یکی از دوستان یا اقوامتان در عمق 3 تا 4 متری دریا به گشت و گذار بپردازید. در این زیر دریایی ها دو جایگاه راحت در کنار یکدیگر قرار داشته و شما به راحتی می توانید تنفس کنید. تماشا منظره و منظره بی نظیر مرجان های دریایی و محیط زیست طبیعی این منطقه تجربه ای است که تا انتها عمر فراموش نخواهید کرد. راندن این زیردریایی ها بسیار ساده بوده و شما پیش از آن باید تحت آموزش قرار بگیرید. در این زیردریایی ها تمامی امکانات حفاظتی وجود داشته و حتی در صورت بروز مشکل شما با استفاده از کپسول اکسیژن و تجهیزات غواصی می توانید به راحتی خود را به سطح آب برسانید.

  • قایق سواری در دریا (Sea kayaking)

فرصتی ایداه آل برای لذت بردن از آرامش طبیعت و گذر با قایق های پارویی از منطقه ها ساحلی، انواع مختلفی از قایق های کایاک در این منطقه وجود دارد که می توانید با آن ها دور تا دور جزیره را پیموده و حتی به بخش های عمیق تر بروید. در این برنامه حتی امکان سفر به جزیره های کوچک موجود در اطراف موریس از جمله (Ile DAmbre) نیز وجود دارد

  • صخره نوردی

منطقه ها جنوب غربی جزیره موریس محل ایده آلی برای علاقه مندان به صخره نوردی است. در این منطقه، صخره های (Belle Vue) با منظرهی ویژه و بسیار زیبا در کنار غار (La Pointe aux) گزینه های مطلوبی برای ماجراجویی محسوب می شوند. این غار در نزدیکی فانوس دریایی (Albion) قرار گرفته است. در این محل شما می توانید تکنیک های پایه صخره نوردی از جمله انواع گره، روش های صعود و … را به صورت فشرده آموخته و به یاری راهنمایان حرفه ای به صخره نوردی بپردازید. یکی از جالب ترین آموزش های ارائه شده، آموزش طریقه مناسب تنفس در حین صخره نوردی است.

  • دره نوردی

برای کسانی که در پی هیجان بیشتر هستند، دره نوردی یا (canyoning) گزینه مطلوبی است که در آن منطقه ها شیب دار و نهرها و مسیرهای منتهی به دره را پشت سر خواهید گذاشت. این برنامه تنها در چند بخش محدود جزیره ارائه شده و در آن تحت آموزش هایی از قبیل چگونه راه رفتن در مسیرها، بالا رفتن از صخره ها، پریدن، فرود آمدن و شنا کردن را می آموزید.

  • کایتینگ و موج سواری

موج سواری، کایت سواری و یا سوار شدن روی تخته های شنا و حرکت روی آب، یکی از سرگرمیات رایج در بخش های جنوبی جزیره و منطقه (Le Morne) است. در این منطقه زیبا از جزیره که جزو میراث طبیعی جهانی ثبت شده در یونسکو است و شما می توانید این ورزش ها را یاد گرفته و تجربه کنید. یک تالاب دریایی بسیار زیبا و آرام در این منطقه واقع شده است که محلی ایده آل برای آموزش و یادگیری این ورزش ها محسوب می گردد. در این محل بعلاوه بر اساس شرایط مواج بودن یا صاف بودن دریا می توانید روی تخته های ویژه ایستاده و روی آب دریا حرکت کنید. مسابقات جهانی کایتینگ و موج سواری همه ساله در این بخش از جزیره موریس برگزار شده و بسیاری از علاقه مندان به این ورزش ها در این محل گرد هم می آیند. اگر شما با استفاده از وسایل شخصی خود و به صورت انفرادی قصد موج سواری و کایتینگ در این محل را دارید توصیه می کنیم حتما اطلاعاتی از موقعیت و منطقه ها بی خطر را دریافت نموده و سپس به آب بزنید. به صورت طبیعی در این منطقه موج های بسیار بزرگی ایجاد می گردد البته در سال های اخیر به علت تغییرات آب و هوایی، اختلالاتی در این موج ها به وجود آمده است. بنابراین مجددا توصیه می گردد حتما از افراد محلی و راهنماها درباره شرایط و محل های ایده آل برای این ورزش ها پرس و جو کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 24209

به "راهنمای خوشگذرانی در موریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خوشگذرانی در موریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید