تور ارزان مالزی: 10 تا از برترین جاهای دیدنی مالزی برای طبیعت دوستان

به گزارش دَبی بلاگ، به همین دلیل هم مردم بومی و هم خارجی ها به منطقه ها جنگلی و جزایر آن سفر می نمایند تا شاهد زیبایی خیره نماینده و منظره های بی نظیرش باشند. این جا برترین جاهای دیدنی مالزی برای طبیعت دوستان را روی نقشه به شما نشان می دهیم تا حتما به آن سربزیند، پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان مالزی: 10 تا از برترین جاهای دیدنی مالزی برای طبیعت دوستان

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

1. پناهگاه کرم شب تاب کوالاسلانگور؛ ستاره هایی میان درختان

شب ها دنیای عجیب Kuala Selangor Fireflies Resort Park ظاهر می شود

کرم های شب تاب معروف بوکیت برمبانگ یکی از مشهورترین جاهای تماشای مالزی برای طبیعت دوستان است. برای تماشا این شگفتی سوار بر قایق روی رودخانه ای مسحورنماینده به منطقه ای به نام کمپونگ کلیپ (روستای کرم شب تاب) خواهید رفت. سفری با قایق تفریحی به پایین رودخانه در هنگام غروب خورشید.

در همین هنگام است که با چشم انداز هزاران کرم شب تابی که آسمان را روشن نموده اند، روبرو می شوید. این همان چیزی ست که انتظار داشتید. هرکدام از این کرم های نورانی الگوی نوری منحصربه فرد خودشان را دارند و منتشر می نمایند. این ناحیه تنها 2 ساعت با کوالالامپور فاصله دارد و در اطرافش می توان رستوران های خوب زیادی را یافت که در خط ساحلی قرار گرفته اند و می توانند گزینه های خوبی برای امتحان کردن باشند.

2. پارک دریایی پائولا پایار؛ سفری شگفت انگیز به زیر آب

خودتان را غرق در زیبایی های زیر آب در Pulau Payar Marine Park خواهید دید

پارک دریایی پائولا پایار در نزدیکی ساحل غربی شبه جزیره مالزی واقع شده است. این پارک که صخره ای ست مرجانی با انبوهی از ماهی های استوایی، اولین پارک آبی ایجاد شده در غرب مالزی است. دسترسی به این منطقه از سایر نواحی همانند کوالا کدا، لنگواکی و پنانگ به راحتی امکان پذیر است. به همین علت به یکی از محبوب ترین منطقه ها غواصی در ساحل غربی تبدیل شده است.

به علاوه همه این ها زیستگاه تعداد زیادی از موجودات دریایی از جمله ستاره دریایی، ماهی های رنگین کمان، باراکودا و ماهی شبحی نیز هست. در سفر به این منطقه می توانید لاکپشت های دریایی، آنمون های دریایی، کوسه های صخره ای و هشت پا را هم زیر موج های دریا ببینید. قایق غرق شده ماهی گیری قدیمی ای که در آب های این منطقه وجود دارد هم می تواند مکان خوبی برای ماجراجویی غواصان باشد.

3. کوه کینابالو؛ دژی مرتفع در دل جنگل های پرباران

صعود از Mount Kinabalu یک تجربه استثنایی با ملاقات از یکی از زیباترین جاهای تماشای مالزی

این قله مثل برجی مرتفع در استان شرقی صباح و در ارتفاع 4 هزار و 95 متری از سطح دریاست. کوه کینابالو چهارمین قله مرتفع در مالای آرچیپلاگو است و مسافران را از سرتاسر دنیا برای صعود از دامنه های پر شیب اش و در جست و جوی یافتن برترین چشم انداز طلوع خورشید به سمت خود می کشاند.

کوه کینابالو در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده و به عنوان یکی از مهم ترین زیستگاه های طبیعی دنیا شناخته می شود. تخمین زده شده که بالغ بر 6 هزار گونه گیاهی بر روی دامنه های کوه و پارک ملی اطراف آن رشد می نمایند و محیط زیست گونه های جانوری فراوانی از جمله 326 نوع پرنده و بیش از 100 نوع پستاندار دارد.

تمامی کوهنوردان یک شب را در دامنه قله اقامت می نمایند و صبح زود کمپ را به مقصد قله ترک خواهند کرد. اگر دوست دارید به این جا بروید، بهتر است سریع تر این سفر را رزرو کنید، چون که یکی از پر تقاضا ترین جاهای تماشای مالزی است و ممکن است جایی برای تان باقی نماند!

4. پناهگاه فیل های کوالا گاندا؛ یکی از جاهای تماشای مالزی

Kuala Gandah Elephant Sanctuary

این پناهگاه در سال 1989 و در منطقه حفاظت شده کراو تاسیس شده و به وسیله اداره حیاط وحش و پارک های ملی مالزی اداره می شود. شهر لانچانگ که جزو استان پانگ است در نزدیکی این پناهگاه واقع شده است. از زمان آغاز به کار، این پناهگاه تبدیل به مرکزی مهم برای حفاظت از فیل کوالا گاندا شده و پیشگام در رشد، احیا، و انتقال فیل ها به سایر پارک های ملی در سرتاسر شبه جزیره مالزی بوده است.

بازدید از این پارک فرصتی برای نزدیک تر شدن به این موجودات باشکوه و آرام است، و شما می توانید با سوار شدن بر آن ها از میان جنگل های استوایی گذر کنید، یا حتی در رودخانه و با یاری راهنمایان به شستن فیل ها بپردازید.

5. مزرعه پروانه پنانگ؛ مخفی گاه حشره های رنگارنگ

در Penang Butterfly Farm می توانید پروانه های غول پیکر استوایی را از نزدیک ببینید

مزرعه پروانه پانگ از زمان تاسیس خود در سال 1986 در واقع موزه ای زنده از برترین جاهای تماشای مالزی است که می توان در آن از زیبایی تماشای بیش از 4 هزار پروانه نادر، در معرض خطر و بومی لذت برد. بعلاوه این محل به یک مرکز حفاظت و تحقیق نیز مجهز است که درس ها و آموزش هایی درباره پروانه ها و حفاظت از حشرات و خطراتی که زیستگاه های این موجودات را تهدید می نماید، می دهند.

در این مرکز جنبه های شنماینده و مورد تعرض طبیعت به بازدید نمایندگان شرح داده می شود. این مزرعه در پایین تپه های تلوک باهانگ واقع شده است و به راحتی قابل دسترسی است. به لطف برنامه حشرات روزانه و نیز نمایش خزندگان متنوع، بسیاری از خانواده ها بازدید از این مرکز را در برنامه خودشان می گنجانند.

پیش از این در بخش اول 5 تا از برترین جاهای تماشای مالزی را برای طبیعت دوستان ردیف کردیم. در این بخش ادامه این مطلب و 5 تا از جاذبه های گردشگری مالزی برای طبیعت دوستان را برای تان آورده ایم. اگر می خواهید متفاوت ترین تجربه مالزی گردی را داشته باشید و حسابی به شما خوش بگذرد، حتما این 5تا از جاذبه های گردشگری مالزی را بخوانید و با خبرنگاران همراه شوید.

6. پارک جزیره لاکپشت ساتانگاین؛ یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مالزی

Satang Turtle Island National Park یکی از جاذبه های گردشگری مالزی و دنیا

پارک ملی جزیره لاکپشت ساتانگ از دیگر جاهای تماشای مالزی، در جنوب دریای چین واقع شده است و پناهگاهی برای لاکپشت های کمیاب هاوکسبیل و یکی از جاذبه های گردشگری مالزی محسوب می شود. این لاکپشت ها هر سال برای تخم گذاری به این جزیره می آیند. می توان از منطقه حفاظت شده لاکپشت و پرورشگاه آن جا بازدید کرد و درباره برنامه های حفاظتی در حال انجام برای این گونه ارزشمند آگاه شوید.

آب های اقیانوس این منطقه همانند منزلگاهی برای تعداد فراوانی از جانوران مرجانی و دریایی محسوب می شود و این فرصت را در اختیار شما می گذراند تا با این موجودات زیبا به شنا بپردازید یا در جهت پیاده روی معین شده از داخل جنگل پارک ملی تماشا کنید. این پارک تنها با برنامه ریزی قبلی قابل بازدید است و فقط بعضی از منطقه ها آن بر روی عموم باز است. باید به یاد داشت که حفاظت و نگهداری از این جاندار ارزشمند در اولویت برنامه های مرکز واقع شده است.

7. پارک ملی نیاه؛ سفری به گذشته های اسرار آمیز و رمز آلود

تجربه جدیدی از زندگی را می توانید در Niah National Park تجربه کنید

پارک ملی نیاه در فاصله 480 کیلومتری از ساحل کوچینگ واقع شده است و مساحتی بالغ بر 3 هزار و 140 هکتار از باتلاق های ذغال سنگی، جنگل ها، سازه های آهکی و غارها را در بر می گیرد. جاذبه اصلی این پارک ملی غار بزرگ نیاه است که یکی از مشهورترین سایت های باستان شناسی دنیا و جاذبه های گردشگری مالزی به شمار میرود. درون این غار جمجمه ای 40 هزار ساله در کنار ابزارآلات و زیورآلاتی متعلق به عصر حجر کشف شده است.

یکی دیگر از جاذبه های محبوب این پارک ملی غار نقاشی شده است که به وسیله انسان پیش از تاریخ و برای مراسم مذهبی و آیین خاکسپاری استفاده شده است. در این غار نقاشی های دیواری بسیار مشهوری نیز از چهره های انسانی در قالب اشکالی قرمز رنگ و ضخیم نیز کشف شده که حدود 30 متر از دیوارهای داخلی غار را به خود اختصاص داده اند.

8. پارک ملی گانونگ مولو؛ دنیایی از سنگ، جنگل و غار

یکی از شگفتی های شرق آسیا را باید Gunung Mulu National Park نامید

پارک ملی گونونگ مولو که در بخش مالزیایی بورنئو واقع شده است، پر از غارهایی شگفت انگیز و سازه ها در محیط جنگلی بارانی و کوهستانی است. این پارک ملی منزل یکی از بزرگ ترین تالارهای غار در دنیا است. در این پارک کوه مولو که برجی به بلندای 2 هزار و 377 متر تشکیل شده از ماسه سنگ هم واقع شده است که صعود از آن برای طبیعت دوستان بسیار لذت بخش است.

این پارک شبکه ای بزرگ و گسترده از غارها، قله های نوک تیز سنگی، صخره ها، و دره های تنگ را شامل می شود. این پارک طبیعی با داشتن سنگ های آهک و سازهای سنگی که قدمت شان تقریبا به 90 میلیون سال پیش باز می شود، به عنوان یک شگفتی تاریخی و زمین شناسی شناخته می شود. بعلاوه غار کلیرواتر در این پارک طبیعی واقع شده است، یک غار ماموت با یکی از بزرگ ترین سیستم های رودخانه زیرزمینی که در دنیا نظیر ندارد.

9. مرکز احیای اورانگوتان ساندانک سپیلوک

برای لمس حیات وحش از نزدیک به Sandakan Sepilok Orangutan Rehabilitation Centre بروید

این مرکز احیاء و توانبخش که در سال 1964 میلادی و در جنگل های بارانی کابیلی سپیلوک تاسیس شده، یکی از تنها چهار مکانی در دنیا شناخته می شود که برای نگهداری و مراقبت از اورانگوتان ها احداث شده اند. این موجودات دوست داشتنی تا زمانی که به میزان کافی بالغ و قدرتمند شوند و توانایی بازگشت به طبیعت و زندگی در جنگل بورنئو را پیدا نمایند، در این مرکز مورد مراقبت و نگهداری قرار می گیرند.

یک پیاده راه چوبی شما را به سکوی مراقبتی راهنمایی می نماید که در آن جا اورانگوتان ها از میان جنگل های بارانی ظاهر می شوند و به وسیله جنگل بانان تغذیه می کردند. این برترین زمان برای مشاهده اورانگوتان هایی ست که آزادانه در سراسر جنگل حرکت می نمایند و در میان درختان ناپدید می کردند، پس دوربین خود را نباید فراموش کنید، زیرا در یکی از برترین جاهای تماشای مالزی هستید!

10. رودخانه کیناباتانگان؛ جایی که همه حیوانات را می توان در کنار هم دید

Kinabatangan River نقاطی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت بکر مالزی را در خودش دارد

رودخانه کیناباتانگان در بخش سانداکان از استان صباح، در انتهای شرقی بورنئو واقع شده است. این رودخانه 560 کیلومتری یکی از غنی ترین زیست بوم های دنیا را در خود جای داده و می توان به جرئت گفت یکی از برترین مکان هایی ست که می توان در آن حیاط وحش را در زیستگاه طبیعی خودش مشاهده کنید. جدای از آن که این ناحیه منزلگاه اورانگوتان بومی برونئو و میمون پوزه دار است، در حوضه های پایین تر رودخانه نیز می توان بیش ترین تعداد موجودات وحشی در منطقه را مشاهده کرد. ناحیه رودخانه منزلگاه هر هشت گونه مرغ شاخنوک که در بورنئو یافت شده اند، هم هست.

هنگام سپیده دم یا در زمان غروب آفتاب برترین فرصت برای تماشای فیل های آسیایی یا کرگدن های سوماترایی ست که در میان درختان در حال گشت وگذار هستند. به علاوه می توان در تورهای اختیاری برای بازدید شبانه و تماشای تمساح ها، پرندگان و حیوانات شب زی شرکت کرد.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 26232

به "تور ارزان مالزی: 10 تا از برترین جاهای دیدنی مالزی برای طبیعت دوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: 10 تا از برترین جاهای دیدنی مالزی برای طبیعت دوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید