کوانتان در یک نگاه

به گزارش دَبی بلاگ، کوانتان در مالزی واقع شده است و هفدهمین شهر بزرگ این کشور به شمار می رود. ساحل تلوک چمپداک، مسجد ایالتی سلطان احمد شاه و آبشار سونگای پاندان از دیدنی های کوانتان محسوب می شوند.

کوانتان در یک نگاه

کوانتان (Kuantan) مرکز ایالت پاهانگ در کشور مالزی، قاره آسیا است. این شهر در ساحل شرقی مالزی و در دهانه رود کوانتان نهاده شده است و در فاصله 240 کیلومتری از کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است.

جمعیت کوانتان بیش از 427 هزار نفر و مساحت آن، 324 کیلومتر مربع است. 78٪ جمعیت این شهر را مالزیایی های تشکیل می دهند و بعد از آن چینی ها با 18٪ و هندی ها با 3.3٪ قرار دارند. بیشتر ساکنان کوانتان، مسلمان هستند و بودایی ها، هندو ها و مسیحیان نیز اقلیت های خود را دارند. زبان رسمی کوانتان، مالزیایی است.

کوانتان در ابتدا بخشی از امپراطوری چی تو به شمار می رفت. در قرن 11، این منطقه تحت سلطه امپراطوری کوچک تر فنگ خنگ و سپس، سیامی ها نهاده شد. در طول قرن 15، کوانتان توسط امپراطوری ملاکا اداره می شد و در سال 1850، خاتمه با نام امروزی اش پایه گذاری شد.

نوع حکومت در ایالت پاهانگ از نوع پادشاهی مشروطه است. فرمانروای قانونی ایالت، سلطان پاهانگ نام دارد. او رهبر مسلمانان ایالت، منشا عدالت و قدرت دولت، و سرچشمه تمامی افتخارات و شکوه ایالت است. نخست وزیر نیز رئیس هیئت مجریه ایالتی و دولت به شمار می رود و خود از میان اعضای حزب قوی تر در هیئت مقننه ایالتی و توسط سلطان انتخاب می گردد.

آب و هوای کوانتان استوایی به شمار می رود و معمولا دو فصل خشک و بارانی دارد. متوسط دمای هوا در طول سال از 22.4 تا 31.4 درجه سانتی گراد تغییر می نماید و میانگین بارش سالانه 2.9 هزار میلی متر برآورد شده است.

فرودگاه سلطان حاجی احمد شاه (Sultan Haji Ahmad Shah Airport) در فاصله 15 کیلومتری از شهر نهاده شده است و در آن پروازهایی از/ به سنگاپور و کوالالامپور برقرار است. با استفاده از اتوبوس می توان از کوانتان به شهرهایی مانند کوالالامپور، جوهور بهرو، سنگاپور، ملاکا، پنانگ و بعضی مقاصد دیگر دسترسی داشت. برای جابجایی های درون شهری اتوبوس عمومی گزینه خوبی است.

انواع لباس های باتیک و خوراکی کروپوک لکور که متشکل از ماهی، نوعی خمیر و سبزیجات است، از مهم ترین سوغاتی های کوانتان به شمار می روند. شما برای خرید می توانید به مرکز خرید ایست کوست (East Coast Mall) و برجایا مگامال (Berjaya Megamall) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های کوانتان می توان ساحل تلوک چمپداک (Teluk Chempedak)، مسجد ایالتی سلطان احمد شاه (Sultan Ahmad Shah State Mosque)، معادن سونگای لمبینگ (Sungai Lembing Mines)، آبشار سونگای پاندان (Sungai Pandan Waterfall) وساحل پانتای بالوک (Pantai Balok) را نام برد.

دیگر دیدنی های کوانتان شامل جنگل تفریحی بوکیت پلیندونگ (Bukit Pelindung Recreational Forest)، گالری سه بعدی سونگای لمبینگ (3D Gallery Sg Lembing)، معبد لائو زی (Lao Zi Temple)، مینی پارک باغ وحش ترونتوم (Mini Zoo Park Teruntum) و موزه هنر پاهانگ (Pahang Art Museum) می گردد.

منبع: کجارو / asianitinerary.com / tripadvisor.com / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3355

به "کوانتان در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوانتان در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید