رسانه ها ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و تاریخی کردستان را معرفی کنند

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کردستان با یادآوری ظرفیت های خوب کردستان در زمینه گردشگری، صنایع دستی و تاریخی و میراث فرهنگی، از رسانه ها خواست تا این ظرفیت ها را معرفی کنند.

رسانه ها ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و تاریخی کردستان را معرفی کنند

به گزارش خبرنگاران کردستان، یعقوب گویلیان شامگاه یکشنبه در مرنام روز خبرنگار که در کاخ موزه خسروآباد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران نقش مهمی در هر جامعه دارند.

وی اعلام نمود: در گذشته اطلاع رسانی به سبک امروز نبود و شاید اطلاع رسانی در مورد یک مسئله ماه ها زمان می برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به نقش مهم رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: نقش رسانه ها در حوزه های مختلف بسیار سرنوشت ساز و تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: نقش رسانه ها در ایجاد بسترهای لازم برای رونق گردشگری و سوق دادن افکار مردم برای انتخاب یک نقطه به نام مقصد گردشگری بسیار اهمیت دارد.

گویلیان شرح داد: کردستان استانی با ظرفیت های بالای گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی است اما آنگونه که باید و شاید این ظرفیت ها معرفی نشده است.

وی اعلام نمود: در حوزه میراث فرهنگی در طول 10 ماهه گذشته سعی کردیم با توجه به تجربه و سابقه 19 ساله خدمت در میراث فرهنگی توجه به ظرفیت های مهم را در راس امور قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان اظهار کرد: افتتاح کاخ موزه در عمارت خسروآباد و چندین عمارت دیگر در سایر اماکن تاریخی اقدام ارزشمندی بود که در این راستا انجام شد.

وی افزود: رفع مشکل کولبری با استفاده از ظرفیت گردشگری از دیگر نکاتی است که مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی کردستان قرار گرفته است.

گویلیان در ادامه از ثبت ملی روستای دیوزناو از توابع شهرستان سروآباد در حوزه ارغوان بافی، روستای کاکو سفلی از توابع شهرستان دهگلان به نام روستای ملی گلیم بافی و همچنین شهر آرمرده بانه به نام شهر ملی مرخزبافی شالبافی و یا نساجی سنتی خبر داد.

وی در ادامه تاکید کرد: برای معرفی بیشتر این منطقه ها ملی در استان نیاز به تلاش رسانه ها دارد.

گویلیان همچنین ثبت جهانی منظر فرهنگی منطقه اورمان را یکی دیگر از افتخارات بخش میراث فرهنگی و گردشگری در کردستان خواند و گفت: این افتخار بزرگ شاید تکرار نشدنی باشد که باید به بهترین شیوه از این ظرفیت بهره بگیریم.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19431

به "رسانه ها ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و تاریخی کردستان را معرفی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ها ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و تاریخی کردستان را معرفی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید