رنو کپچر؛ چرا باید بخریم، چرا نباید بخریم؟

به گزارش دَبی بلاگ، انتخاب های شما در بازار شاسی بلند های زیر یک میلیارد تومان محدود می گردد به کراس اوور های چینی وارداتی و مونتاژی و البته انگشت شمار مدل های غیرچینی ژاپنی، کره ای و فرانسوی که البته کارکرده هستند و نمی توانید هیجان باز کردن پلاستیک جایگاه های شان را تجربه کنید! کپچر یکی از این موارد است.

رنو کپچر؛ چرا باید بخریم، چرا نباید بخریم؟

به گزارش روزنامه هفت صبح، این خودرو که در نمایشگاه ژنو 2013 معرفی گردید، به فاصله اندکی پس از ورود به بازار اروپا پایش به بازار ایران هم در سال 94 باز شد. خیابان های ایران تا مدل 2017 میزبان کپچر بودند.

چرا بخریم؟

کابین جادار و زیبا: جادار بودن کابین و سرمایه گذاری روی تریم های متنوع برای آن تبدیل به DNA خودرو های رنو شده است و کپچر هم از این قاعده مستثنا نیست. جایگاه های جادار آن و ظرفیت مناسب صندوق عقب (455 لیتر که با خواباندن جایگاه های عقب به 1235 لیتر افزایش پیدا می نماید) کپچر را تبدیل به گزینه ای مناسب برای علاقه مندان به مسافرت نموده است. کنسول، غربیلک فرمان، صفحه کیلومترشمار و جایگاه های کپچر نیز نمای زیبایی را با بهره گیری از تریم دورنگ ایجاد نموده اند.

طراحی ظاهری به روز: رنو در طراحی کپچر اعتدال را سرلوحه قرار داده و از استفاده بی فایده از مواردی همچون چراغ های عظیم با طراحی های عجیب، خطوط تیز سردرگم در سرتاسر بدنه و عناصر کرومی پرهیز نموده است. علاوه بر جانمایی هوشمندانه دی لایت در کنار مه شکن و خطوط محو روی کاپوت کوتاه خودرو و جلوپنجره عریض باید به هوشمندی در طراحی شیب دار سقف، رینگ های آلومینیومی زیبا، گلگیر های عضلانی و آینه بغل های هم رنگ اشاره نمود. البته طراحی عقب کپچر کمتر هیجان انگیز است و مخاطب را به یاد هاچ بک های سال قبل رنو می اندازد!

جعبه دنده هماهنگ: رنو برای کپچر گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته است که علاوه بر هماهنگی با پیشرانه از تاخیر در تعویض دنده در آن ها خبری نیست و از این نظر می توانید به کراس اوور های چینی پز بدهید!

چرا نخریم؟

کمبود تجهیزات: کپچر به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور باران، دی لایت، اتولایت، چراغ های مه شکن، فرمان برقی چهار حالته با روکش چرم و دکمه های کنترل، سیستم صوتی شش اسپیکر به علاوه هندزفری و دستیار صوتی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین عقب، استارت و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک، گرمکن جایگاه جلو و آینه های جانبی تاشونده برقی مجهز است، اما برای قیاس با پژو 2008 و چری تیگو 7 با آن سطح از آپشن های گوناگون حرفی برای گفتن ندارد.

پیشرانه ضعیف: موتور 1.2 لیتری توربوشارژی کپچر قادر به فراوری 120 اسب بخار و 190 نیوتن متر است. کپچر از ام وی ام X33، لیفان X60، چانگان CS35، هایما S7 و جک S5 ضعیف تر و عملکرد آن در محیط های خارج از شهر و دور های بالا ناامیدکننده است و کندی خودرو آزارتان می دهد. شتاب 10.9 ثانیه ای آن هم رضایت بخش نیست.

سیستم تعلیق ضعیف و کیفیت پایین عایق بندی کابین: کپچر در ناهمواری های جاده تکان ها را به راحتی به سرنشینان منتقل می نماید و اگر زیاد با این نوع از جاده ها سروکار دارید باید منتظر به سروصدا افتادن کابین پس از مدتی استفاده باشید.

نمونه های کارنموده کپچر از مدل های 2015 تا 2017 قیمتی مابین 610 تا 690 میلیون تومان دارند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14295

به "رنو کپچر؛ چرا باید بخریم، چرا نباید بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو کپچر؛ چرا باید بخریم، چرا نباید بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید