نگاهی به مشخصات FMC T5؛ کراس اوور نو خودروسازی فردا

به گزارش دَبی بلاگ، خودروسازی فردا پس از عرضه و فروش کراس اوور SX5 و بعلاوه سدان تازه وارد فردا 511، این بار به سراغ کراس اووری دیگر از دانگ فنگ رفته است. این محصول با هدف رقابت با محصولات رایج سگمنت کامپکت کراس اوورها تا محصولات با ابعاد میانه در نظر گرفته شده است. بنابراین این گروه خودروسازی میخواهد، این مدل را در سال آینده به عنوان یکی از محصولات اصلی خود عرضه کند.

نگاهی به مشخصات FMC T5؛ کراس اوور نو خودروسازی فردا

دانگ فنگ T5 که در کشور ما با نام FMC T5 شناخته می گردد، خودرویی در سگمنت کراس اوور یا CUV است که فراوری آن از سال 2018 شروع شده است. خودروی FMC T5 برای نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو پکن 2018 رونمایی شد و در 3 ماهه دوم سال 2018 نسخه های فراوری انبوه این خودرو به دست مشتریان چینی رسیدند.

نمای ظاهری فردا T5 به گونه ای رقم خورده است که قطعاً بیشتر مشتریان ایرانی از شمایل آن شاد خواهند شد؛ چراکه طراحان سعی کردند هم المان های خانوادگی و عامه پسند را در شکل دهی به ظاهر این خودرو لحاظ نمایند و هم با استفاده از بعضی اشکال هندسی زاویه دار، به ویژه در طراحی چراغ ها و سپر جلو تا حد امکان چاشنی هیجان و جسارت را نیز به چهره دانگ فنگ T5 بیفزایند. طرح مجذوب کننده دیفیوزر جلو به همراه الگوی مدرن سطح داخل جلوپنجره نیز از دیگر ویژگی های دلنشین نمای رو به روی فردا T5 به شمار می رود.

در بخش پشت از چراغ های به هم پیوسته استفاده شده است که البته طراحی آن کاملاً خلاقانه و منحصر به فرد جلوه می نماید. ترسیم سپر، دیفیوزر عقب و چراغ های مه شکن روی سپر هم تقریباً هماهنگ اجرا شده و باعث زیباتر به نظر رسیدن نمای پشت دانگ فنگ T5 شده است. به طور کل باید گفت که طراحی ظاهری فردا T5 به عنوان یک شاسی بلند شهری، کاملاً متعادل و منطقی اجرا شده است و برای مشتریان امروزی قطعاً مجذوب نماینده و دل چسب جلوه خواهد نمود.

دانگ فنگ T5 دارای طول 4550، عرض 1825، ارتفاع 1725 و فاصله بین دو محور 2720 میلی متر بوده و قابلیت حمل 5 سرنشین را دارا است.

آریانژاد مسئول روابط عمومی خودروسازی فردا طراحی این محصول را مطابق معیارهای روز اروپا می داند و در نمای رو به رو شاهد جلوپنجره ای تهاجمی هستیم که به رقبای خود هشدار می دهد. در نمای جانبی سعی شده است با استفاده از خطوط مستقیم ساده به ایجاد نمای تنومند و طویل یاری گردد و طراحی اروپایی در این نما بیشتر از سایر قسمت ها به چشم می خورد، اما نمای پشتی با طراحی خطی چراغ های عقب (تیلایت ها) سبب شده است، محصول مجذوب کنندهیت بیشتر داشته باشد و انتظارات از آن بیشتر گردد.

با در نظر گرفتن قیمتی در بازه 990 الی 1 میلیارد و 100 میلیون تومان، این خودرو شانس زیادی برای رقابت با چری تیگو 7 و تیگو 7 پرو، دو شاسی بلند گروه بهمن، یعنی دیگنیتی و فیدلیتی و بعلاوه محصول نو مرتفع کرمان موتور، یعنی جی ای سی k7 خواهد داشت.

این محصول از یک ماه آینده پیش فروش خواهد شد و سال آینده عرضه می گردد. تیراژ در نظر گرفته شده برای سال آینده حدود 4 تا 6 هزار دستگاه است و 33 مرکز ارائه خدمات محصولات فردا موتور از زمان اعلام فروش این محصول، برای ثبت نام و تحویل آن اقدام خواهند کرد و بعلاوه تا سال آینده تعداد این مراکز به 70 شعبه افزایش خواهد یافت.

مشتریان ایرانی را باید جزء آن دسته از مشتریانی دانست که اهمیت زیادی برای تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو قائل هستند، تا جایی که بسیاری آپشن های زیاد را به قوای محرکه قوی ترجیح می دهند. بنابراین بیشتر خودروسازان داخلی در بخش خصوصی نیز در کوشش هستند تا محصولات خود را با بالاترین رده تجهیزاتی به فروش برسانند.

مانیتور 12 اینچی را می توان شاخص ترین اِلِمان در طراحی کابین این خودرو دانست که همه چیز حول محور طراحی این قاب عمودی قرار گرفته است. استفاده از متریال نرم در قسمت بالای داشبورد که از لحاظ رنگ با روکش جایگاه ها مطابقت دارد، هارمونی دل نوازی را برای کابین T5 پدید آورده است. کیفیت متریال در نوع خود مطلوب به نظر می رسد و از لحاظ مقدار فضای کابین هم باید گفت که با توجه به فاصله محوری 2720 میلی متری و ارتفاع مناسب سقف، محدودیت زیادی برای کاربران به ویژه در ردیف عقب وجود نخواهد داشت.

باتوجه به رقبای FMC T5 احتمال داده می گردد این خودرو دارای لیستی از امکانات و تجهیزات رفاهی زیر باشد:

  • رادار هشدار نقطه کور؛
  • سانروف پانوراما؛
  • تهویه اتوماتیک دوگانه؛
  • روکش جایگاه های چرمیگ
  • گرمکن جایگاه های جلو؛
  • نمایشگر دیجیتال صفحه آمپر،؛
  • نمایشگر لمسی بزرگگ
  • در برقی صندوق عقب؛
  • دوربین 360؛
  • دوربین عقبگ
  • ترمز پارک برقی؛
  • سیستم های کنترل کشش و پایداری؛
  • سامانه کنترل توقف در سر بالایی؛
  • آینه های جانبی تاشونده برقی، ؛
  • 6 عدد کیسه هوا؛
  • جایگاه های جلو با تنظیمات برقی؛
  • دوربین ثبت وقایع؛
  • سیستم تشخیص علائم ترافیکی؛
  • دیلایت؛
  • سنسور فشار باد تایر و حسگر باران.

فردا T5 در بازار جهانی با 3 پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 و 1.8 لیتری توربوشارژ قابل خریداری است، اما تنها نسخه 1.5 لیتری این خودرو راهی بازار خودرو کشورمان خواهد شد. این نسخه توانایی فراوری 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد.

نیروی فراوریی مذکور به وسیله یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT به سمت چرخ های جلو خودرو ارسال می گردد. بعلاوه امکان اعمال دو حالت اسپرت و برفی نیز این اطمینان را ایجاد می نماید که در سناریوهای مختلفی شاهد عملکرد صحیح این خودرو درسطح جاده باشیم. در کاتالوگ این محصول مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی 7.4 لیتر اعلام شده است.

گفتنی است که علی رغم بهره مندی از امکانات ایمنی مناسب، فردا T5 در آزمون های مؤسسه CNCAP چین توانسته 3 ستاره از 5 ستاره ایمنی را به نام خود ثبت کند. بنابراین باید بگوییم که در اینجا با یک خودرو میانه از لحاظ سطح ایمنی طرف هستیم که اگرچه در قیاس با فراوریات داخلی امنیت بهتری را ارائه می دهد، اما به نسبت بسیاری محصولات هم رده چینی دارای امنیت کمتری است.

آگهی های خرید و فروش خودرو دانگ فنگ

آگهی های خرید و فروش خودروهای فردا موتورز

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 26096

به "نگاهی به مشخصات FMC T5؛ کراس اوور نو خودروسازی فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مشخصات FMC T5؛ کراس اوور نو خودروسازی فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید