روز تلخ پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/کرمانشاه امروز 26 اسفند سالروز بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه در سال 1366 است، بمبارانی که روز تلخی را برای کرمانشاهیان رقم زد.

روز تلخ پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه

سردار ناصر باباخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه 26 اسفند سالروز بمباران پناهگاه پارک شیرین است، اظهار کرد: بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه یکی از جنایات جنگی عراق در جنگ علیه ایران است که در 26 اسفند 1366 رخ داد. در جریان این جنایت این پناهگاه مورد اصابت موشک قرار گرفت که حدود 100 کشته و 300 مجروح بجا گذاشت.

باباخانی اضافه نمود: در جریان بمباران پناهگاه پارک شیرین در کرمانشاه موشک از داخل هواکش وارد پناهگاه شد و منجر به افزایش شدید تلفات شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه اغلب قربانیان این بمباران زن و کودک بودند، گفت: کرمانشاه در دوران جنگ عراق علیه ایران هزاران بار بمباران و موشک باران شد، اما اینبار یک پناهگاه هدف موشک های رژیم بعثی قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه پس از خاتمه جنگ محل پناهگاه در سال 1374 به موزه دفاع مقدس کرمانشاه تبدیل شد که اولین موزه دفاع مقدس در ایران است، گفت: این موزه با مساحت 3 هزار و 145 مترمربع در سه طبقه احداث شده که شامل سالن بزرگ نمایشگاه دفاع مقدس در طبقه همکف، تالار شهدا و استقرار دفتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در طبقه دوم است.

باباخانی گفت: در فضای بیرونی مرکز فرهنگی چند دستگاه تانک و نفربر، قسمتی از یک هواپیمای منهدم شده و لاشه یک بالگرد خودی به نمایش گذاشته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6655

به "روز تلخ پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز تلخ پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید