زیبایی شعر به زبان آن است

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران در همدان، مرضیه رحیمی بیان اینکه آنچه از باباطاهر به دست ما رسیده است به دخل و تصرف کاتبان به زبان فارسی دری است بیان کرد: اشعار باباطاهر از لهجه لری دور شده است.

زیبایی شعر به زبان آن است

وی ضمن قدردانی از مرحوم اذکایی که کتاب باباطاهر نامه از او به یادگار مانده است اعلام نمود: این کتاب به دو زبان انگلیسی و فارسی نگارش شده است.

این استاد دانشگاه اضافه نمود: در نظریه زیبایی شناسی یا جمال شناسی شعر محصول زیبایی اجزا، قسمت ها و بخش های مختلف آن است که باهم کل منسجم را می سازند و ما هم از اجزا و هم از کل لذت می بریم.

وی ادامه داد: وقتی می گوییم زبان شعر منظور ما زیبایی زبان شعر است؛ زیبایی زبان شعر یعنی آواها، واژه ها و ترکیب های شعر است اما موسیقی شعر نیز مهم است.

رحیمی با تاکید بر اینکه همه این موارد شعر را زیبا می نماید بیان کرد: ساخت شعر مربوط به عاطفه، اندیشه، محتوا و درونه شعر است و همه اینها باهم یک شعر را زیبا می نماید.

وی با اشاره به اینکه گنجاندن معانی عرفانی و حکمتی و فلسفی در قالب دوبیتی بسیار سخت است اضافه نمود: در دوبیتی باباطاهر در هر مصراع یک واژه دوبار تکرار شده است و شاعر جای دیگری برای گنجاندن کلمه دیگری نداشته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 30252

به "زیبایی شعر به زبان آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی شعر به زبان آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید