سجادی: آخر شهریور نمونه لباس های کاروان ایران در المپیک آماده می گردد، فدراسیون ها راه طولانی برای کسب سهمیه در پیش دارند

به گزارش دَبی بلاگ، سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 گفت: آخر شهریور نمونه لباس های فرم و ورزشی کاروان ایران به ما داده می گردد و برای شعار و نام کاروان هم کمیته فرهنگی کارهای خوبی را انجام داده است.

سجادی: آخر شهریور نمونه لباس های کاروان ایران در المپیک آماده می گردد، فدراسیون ها راه طولانی برای کسب سهمیه در پیش دارند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، نصرالله سجادی در مورد شرایط فدراسیون ها برای کسب سهمیه المپیک گفت: سیستم سهمیه ها در این دوره از المپیک در بسیاری از رشته های ورزشی با گذشته متفاوت است و در بیشتر رشته ها باید در یک دوره از مسابقات شرکت نمایند و بر اساس رنکینگ افراد انتخاب می شوند لذا 70 تا 80 درصد از رشته های ورزشی تا سرانجام سال 98 به طور باید متوسط بین 7 تا 10 دوره از مسابقات شرکت نمایند و الان نمی توان نظر نهایی را داد. تا به حال حضور اکثر فدراسیون ها نسبتا خوب بوده اما جهت و راه طولانی در پیش دارند.

وی در ادامه اضافه کرد: رشته های تیمی مانند والیبال مرداد ماه بازی دارد اگر انتخاب نشوند آذر ماه بهترین تیم آسیا سهمیه می گیرد. فوتبال هم آذر ماه باید کوشش نمایند. بسکتبال مسابقات قهرمانی دنیا در چین را در پیش دارد و بهترین تیم گروه شانس دارد که آن تیم اسپانیا خواهد بود البته بچه ها کوشش می نمایند که به عنوان تیم دوم شانس دیگری داشته باشد. هندبال نیز مهر ماه در مسابقات انتخابی قطر که 8 تیم در آن حضور دارند، حضور پیدا می نماید البته شانس زیادی ندارند اما اگر دوم و سوم شوند در زیر گروه ها در اروپا و آمریکا کوشش می نمایند.

سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 تاکید نمود: کشتی سه مسابقه برای کسب سهمیه در پیش دارد. رشته های رزمی نیز در حال کوشش برای کسب سهمیه هستند . وزنه برداری راه زیادی برای رسیدن به المپیک در پیش دارد باید در 4 مسابقه از 6 مسابقه شرکت کند. مسابقات وزنه برداری دسته بندی شده و در سرانجام فدراسیون بین المللی در هر وزن تعداد نفراتی که اجازه حضور دارند را اعلام می نماید. بعلاوه بر اساس دوپینگ ها از سال 2008 به بعد سهمیه در نظر گرفته شده که ایران شانس دو سهمیه دارد. ما قطعا دو سهمیه را داریم اما امیدواریم نفراتی انتخاب شوند که بتوانند نتایج خوبی را کسب نمایند.

وی در ادامه تاکید نمود: طبق اعلام برنامه مسابقات از سوی IOC بعضی از رشته تا آخر خرداد 99 نیز درگیر سهمیه هستند. در این دوره از المپیک توزیع سهمیه ها نسبت به قبل تفاوت هایی هست البته از نظراتی بهتر هم شده است و ورزشکاران در فرصت های بیشتری برای کسب سهمیه شرکت می نمایند و کسی بر اساس شانس انتخاب نمی گردد.

سجادی در مورد تکمیل کادر سرپرستی کاروان ایران در المپیک گفت: بر اساس تعداد سهمیه ها آفیشیال ها معین می گردد و تا ورزشکاران قطعی نگردد سهمیه های کادر معلوم نیست.

وی در مورد ثبت نام اولیه کاروان توضیح داد: ما تعدادی را به صورت تقریبی در رشته هایی که دنبال کسب سهمیه هستیم، اعلام کردیم. زمان کارها معین هست و مسئله ای برای پرداخت ها نداریم. آخر شهریور نمونه لباس های فرم و ورزشی به ما داده می گردد برای شعار و نام کاروان هم کمیته فرهنگی کارهای خوبی را انجام داده است.

سرپرست کاروان ایران در مورد حقوق ورزشکارانی که کسب سهمیه کردند، گفت: از تیر ماه به مدت یک سال حقوق ورزشکارانی که کسب سهمیه نمایند محاسبه و پرداخت می گردد.

وی در مورد معرفی و بورسیه ورزشکاران مستعد به IOC اضافه کرد: این بورسیه در هر دوره توسط همبستگی المپیک انجام می گردد. 5 تا 6 ماه پیش به تمام فدراسیون های المپیکی بخش نامه فرستادیم و آنها نفرات را معرفی کردند و IOC از بین این اسامی 9 نفر که سهمیه ایران هستند را انتخاب کرد.

سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1818

به "سجادی: آخر شهریور نمونه لباس های کاروان ایران در المپیک آماده می گردد، فدراسیون ها راه طولانی برای کسب سهمیه در پیش دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سجادی: آخر شهریور نمونه لباس های کاروان ایران در المپیک آماده می گردد، فدراسیون ها راه طولانی برای کسب سهمیه در پیش دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید