سری هفت نو معرفی گردید ، موتور V8 یا باتری ، انتخاب با شماست!

به گزارش دَبی بلاگ، سری هفت ب ام و بالاخره پس از ماه ها انتظار رونمایی شد. خودرویی که هواداران این برند آلمانی نگرانی های بسیاری درباره طراحی آن داشتند؛ اما ب ام و پایان چهره ای را به نمایش گذاشت که شاید مورد قبول همگان نباشد.

سری هفت نو معرفی گردید ، موتور V8 یا باتری ، انتخاب با شماست!

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - سری هفت ب ام و به عنوان پرچمدار خودروهای این برند، همواره خودرویی جنجالی بود. خودرویی که چه در بحث سراحی خارجی و چه در موضوع تکنولوژی های بکار رفته در آن می بایست با رقبایی چون مرسدس بنز و آئودی رقابت کند.

هنوز آئودی مدلی به عنوان جانشین A8 معرفی ننموده است. از سوی دیگر آتش حمله ها به طراحی مرسدس بنز S کلاس نو نیز فروکش نموده و حالا باید طرحی را قبول کنیم که ب ام و قرار است تا سال ها آن را فراوری کند.

خودرویی که در تصاویر رو به روی ما واقع شده است، هفتمین نسل از سری هفت است! تا به امروز با نسل های مختلفی از این خودرو محبوب آشنا شدیم. اما تمامی آنها را باید فراموش کنیم. چرا که خودرویی بسیار مهم قرار است ما را درگیر خود کند.

خودرویی که از 1977 تا به امروز با ماست، اما این برای نخستین بار است که سری هفت قرار است بصورت کاملاً الکتریکی نیز قابل خرید باشد.

مدلی که باید با نام i7 بشناسیم، بخشی از پروژه ده ساله ب ام و بشمار می رود. برنامه ای که در آن تا ده سال آینده ده میلیون خودرویی الکتریکی ب ام و قرار است از خط فراوری این برند خارج شده و به فروش برسند.

موتور V8 یا باتری ، انتخاب با شماست!

اگر آماده خرید خودروهای برقی نیستید، همچنان می توان سری هفت را با موتور بنزینی نیز خریداری کرد. نسخه پایه این خودرو نو، مدل 735i است. خودرویی که با موتور سه لیتری شش سیلندر توئین توربو 286 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. این مدل تماماً دیفرانسیل عقب خواهد بود.

این را هم اضافه کنید که مدل 740i در کنار پیشرانه شش سیلندر با پک باتری 48 واتی به فروش خواهد رسید. این مدل با چنین پکیجی 380 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد.

این موضوع نشان می دهد که مدل 740i در مقایسه با نسل قبلی قوی تر شده است. در کنار این موضوع باید اشاره کنیم که سامانه هیبریدی قرار گرفته در آن؛ می توان در یک مدت زمان کوتاه تا 540 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. همین موضوع باعث خواهد شد تا شتاب صفر تا صد کیلومتر سری هفت نو، به رقم 5/2 ثانیه برسد.

قدرتمندترین مدل سری هفت 2022 با پیشرانه ای آشنا به فروش خواهد رسید. موتوری توئین توربو که 4.4 لیتر حجم داشته و دارای هشت سیلندر است.

این موتور نیز با بهره گیری از سامانه هیبرید می تواند 540 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. شتاب اعلام شده برای صفر تا صد کیلومتر مدل 760Xi رقمی معادل 4.2 ثانیه است! شتابی که حتی از مدل قدیمی i8 نیز سریعتر است.

دیزل یا هایبرید؟

هواداران موتورهای دیزلی از سوی ب ام و فراموش نشده اند. از همین رو، مدل 740d نیز در سبد فراوریات این برند به چشم می خورد. خودرویی که با 300 اسب بخار قدرت شتاب 6/3 ثانیه ای خواهد داشت. اما دیگر خبری از مدل دوازده سیلندر قدیمی نیست.

بجای آن می توان از مدل هیبریدی 750e لذت برد. نسخه ای که نیروی موتور آن به هر دو محور منتقل خواهد شد. ترکیب موتور شش سیلندر بنزینی و موتور برقی این مدل جمعاً 490 اسب بخار قدرت را در اختیار مالک قرار می دهد تا شتاب 4/9 ثانیه ای را تجربه کند.

اگر این نیرو برای شما کافی نیست، ب ام و پیشنهاد ویژه ای برای شما دارد. ترکیب موتور 380 اسب بخاری 740i همچنین موتور برقی 200 اسب بخاری مدل M760e را شکل داده تا با قدرت 580 اسب بخاری شتاب 4/3 ثانیه ای را ثبت کند.

i7 اولین سری هفت تمام برقی تاریخ!

مدل تمام برقی سری هفت دارای دو موتور برقی است. پک باتری این خودرو الکتریکی براساس اعلام رسمی ب ام و، 101/7 کیلووات قدرت دارد.

باتری های قدرتمند این خودرو جمعاً 544 اسب بخار قدرت و 745 نیوتن متر گشتاور فراوری می نمایند. یعنی 22 اسب بخار بیشتر از EQS مرسدس بنز که همین چند ماه گذشته معرفی شده بود. همین موضوع نیز باعث شده تا این مدل در مدت زمان 4/7 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر در ساعت برسد. رقمی که تقریباً با مرسدس بنز EQS برابر است.

ب ام و می گوید نام کامل این مدل i7 xDrive60 است. این خودرو طبق گفته های کمپانی شعاع گردشی 482 کیلومتر را برای مالک خود فراهم می نماید. شعاع گردشی این مدل 80 کیلومتر کمتر از تسلا مدل S است.

از طرف دیگر در مقایسه با EQS مرسدس بنز نیز 105 کیلومتر مسافت کمتری را می پیماید. حال سوال این است که چرا سری هفت نو با اینکه قدرتمند تر از EQS است، اما شتابی تقریباً برابر با آن دارد؟

در پاسخ باید گفت این موضوع به نحوه بازاریابی این خودرو باز می گردد. چرا که قرار است قوی ترین نسخه از سری هفت به نام i7 M60 به زودی معرفی گردد. گفته می گردد که این مدل 660 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت! خودرویی که شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 3/5 ثانیه خواهد بود.

نکته مهم درباره این مدل، شارژ سریع آن است.

آلمانی ها می گویند باتری های i7 قادر است تنها با ده دقیقه شارژ شدن 130 کیلومتر مسافت را طی نمایند. ارقامی قابل توجه که برای هواداران خودروهای برقی بسیار جالب خواهد بود.

پایگاه فناوری!

سری هفت نو در همان نگاه اول تفاوت های خود را آشکار می سازد. می توان با خیال راحت بیان کرد که بسیاری از هواداران ب ام و با طراحی فیس لیفت شده سری هفت قبلی احساس راحتی نداشتند.

بخش جلو پنجره آن شمایلی بسیار بزرگ و برجسته داشت و همین موضوع باعث شده بود که شمار زیادی از فن های ب ام و ناراضی باشند.

ب ام و که کاملاً به صدای هواداران خود گوش می داد، اینبار جلو پنجره هایی بزرگ تر از نسل قبل را به نمایش گذاشته است! اگر از موضوع گریل کلیوی شکل بسیار بزرگ آن چشم پوشی کنیم، چراغ های بسیار عجیب و غریب آن موضوعی هستند که به این راحتی ها نمی توان با آنها کنار آمد.

باید گفت مجموعه چراغ های جلو سری هفت نو تا مدت ها سوژه meme های فضای مجازی خواهند بود! تقریباً بسیاری از ما آماده گریل های بزرگ برای بخش جلوی این خودرو بودیم. اما انتظار چراغ های دوگانه آن را نداشتیم. این یعنی باید با angel eyesهای قدیمی برای همواره خداحافظی کرد.

بازار چین برای بسیاری از برندهای دنیای مهم است. همانطور که شمار زیادی از خودروسازان اکنون مشغول ساخت خودروهایی چینی پسند هستند، ب ام و هم این موضوع را دست کم نگرفته است. به همین علت است که نه تنها آلمانی ها، بلکه آمریکایی ها هم اکنون حضوری فعال در این بازار دارند.

مدل i7 xDrive60 بصورت استاندارد دارای پکیج M اسپرت است. از همین رو می توان به راحتی این مدل را از سایر نمونه های سری هفت نو متمایز ساخت.

در این مدل، علاوه بر امکان انتخاب رینگ های 20 و 21 اینچی، بعضی از پنل های بدنه نیز به رنگ مشکی براق خواهند بود.

فضای داخلی کاملاً متفاوت!

باواریایی ها نام کاکپیت سری هفت نو را Live Cockpit نامیده اند. فضایی زنده! که با هشتمین نسل از iDrive همراه شده تا تجربه ای بی نظیر از راحتی و لوکس بودن را بتوان تجربه کرد.

در همان ابتدا، صفحه نمایش منحنی آن انسان را به یاد مدل ix می اندازد. سبکی نو که ب ام و قرار است به هوادارانش عرضه کند بسیار چشم نواز تر از سایر مدل های قبلی است.

می توان گفت هر قدر باواریایی ها در طراحی خارجی علامت سوال های بسیاری در فکر قرار می دهند، در فضای داخلی شاهکاری رو به روی ماست که تا سال ها قدیمی نخواهد شد.

کمپانی می گوید تمام کلیدهای بکار رفته در این مدل، تماماً برای سری هفت نو ساخته شده اند. این بدان معناست که هیچ قطعه اشتراکی در درون کابین یافت نخواهد شد.

کلیدهای کریستالی از این پس پای ثابت فضای داخلی ب ام و ها خواهند بود. اما چیزی که سری هفت نو را با سایر محصولات این برند متمایز می سازد، فضای عقب آن است.

تعریف دوباره کلمه تجمل!

ردیف دوم جایگاه ها در سری هفت نو موضوع اصلی این خودرو است. ب ام و می گوید اگر خریداران تمایل داشته باشند، آماده است تا یک صفحه نمایش 31.3 اینچی با رزولوشن 8K را در اختیار آنها قرار دهد!

این نمایشگر بزرگ که در فضای بین دو جایگاه جلو قرار گرفته است همراه با کنترل های Amazon Fire TV همراه خواهد بود. این یعنی سرنشینان عقب هیچ فیلم، سریال و مسابقه ای را در طول جهت از دست نخواهند داد!

هر دو سرنشین عقب می توانند با استفاده از پنل های قرار گرفته در درب های عقب تنظیمات این نمایشگر را در اختیار بگیرند. هر دو سرنشین عقب در حالی که جایگاه های خود را با زاویه 42 درجه تنظیم نموده اند، می توانند به تماشای تلویزیون بپردازند.

قابلیت خودران سطح Level 2 Plus

همانطور که تصور می شد، سری هفت نو مجهز به آخرین تکنولوژی های روز در زمینه ایمنی و رانندگی است. یکی از مهم ترین آنها قابلیت خودران سطح Level 2 Plus است.

این قابلیت که تا سرعت 200 کیلومتر فعال خواهد بود، چه ویژگی هایی در اختیار مالک قرار می دهد؟ خوب، باید گفت که این سامانه می تواند شتابگیری نموده، جهت خودرو را تغییر داده، ترمز نموده و جهت خود را به راحتی تغییر دهد.

این سامانه حتی با استفاده از تلمتری GPS قادر است بفهمد پیچ ها در چه موقعیتی هستند و به چه میزان انرژی ترمز برای در خط نگهداشتن خودرو نیاز خواهد بود.

اگر این موارد برای شما تعجب برانگیز نیست باید اشاره کنیم که این سامانه با تشخیص تابلوهای سرعت سنج در محدوده سرعت حرکت خواهد نمود و حتی پشت چراغ قرمزها نیز خودرو را متوقف و مجدداً به حرکت در می آورد!

سری هفت نو حتی در بازار آمریکای شمالی این مجوز را دریافت نموده تا راننده بدون نگهداشتن فرمان تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت اجازه دهد خودرو بصورت خودران حرکت کند.

کمترین و بیشترین قیمت

نسخه پایه سری هفت نو (i7) به قیمت 107/000 پوند عرضه خواهد شد. این در حالی است که گران ترین مدل این خودرو برچسب قیمت 112/000 پوندی دارد.

هنوز درباره قیمت مدل های بنزینی، دیزل و هیبرید این خودرو چیزی اعلام نشده است. اما آنطور که گفته می گردد هیچ کدام از مدل ها قیمتی کمتر از 80/000 پوند نخواهند داشت.

ایران شانزدهمین خودروساز دنیا شد

دانگ فنگ ix7 خودروسازی کارمانیا، دیگنیتی 7 نفره بازار ایران

با 100 لیتر بنزین به کجا سفر کنیم؟

منبع: بیت ران
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 24803

به "سری هفت نو معرفی گردید ، موتور V8 یا باتری ، انتخاب با شماست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری هفت نو معرفی گردید ، موتور V8 یا باتری ، انتخاب با شماست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید