بازسازی منزل: آغاز بازسازی بازار تاریخی شاهرود

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، آغاز بازسازی بازار تاریخی شاهرود صورت پذیرفت.

بازسازی منزل: آغاز بازسازی بازار تاریخی شاهرود

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حمیدرضا حسنی اظهار کرد: عملیات کف فرش سنگی بازار تاریخی شاهرود شروع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود اضافه نمود: در این مرحله حدود 200 مترمربع از کف بازار سنگ فرش می گردد.

او با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود از سال 1390 در چند مرحله اقدام به بازسازی این اثر تاریخی نموده، توضیح داد: به همت میراث فرهنگی، بازسازی کامل بام اجرا شده و بخش بزرگی از کف بازار نیز سنگ فرش شده است.

حسنی اضافه نمود: بازار شاهرود شامل سه کاروانسرا،2 تیمچه و یک حمام بوده که در حال حاضر تنها گرمابه آن سالم به جای مانده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود ادامه داد: بازار شاهرود با عرصه حدود 2 هزار و 500 متر مربع بیش از 250 باب مغازه دارد.

حسنی با اشاره به اینکه بازار شاهرود دارای سه راسته بازار و چهار ورودی اصلی و چهار ورودی فرعی است، گفت: این اثر تاریخی با شماره 2285 در تاریخ 09/01/1378 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23311

به "بازسازی منزل: آغاز بازسازی بازار تاریخی شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: آغاز بازسازی بازار تاریخی شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید