شمار کاربران آیفون در دنیا از مرز 1 میلیارد نفر عبور کرد

به گزارش دَبی بلاگ، طبق گفته های Neil Cybart، یکی از تحلیلگران نام آشنا در زمینه فناوری که سابقه خوبی هم دارد، شمار کاربران آیفون در دنیا به بیش از 1 میلیارد نفر رسیده. این طور هم که به نظر می رسد، فروش بی نظیر این محصولات در ماه گذشته بود که توانست این آمار را از مرز 1 میلیارد بگذراند.

شمار کاربران آیفون در دنیا از مرز 1 میلیارد نفر عبور کرد

بعد از گذشت حدود 13 سال، همچنان آیفون ها پرفروش ترین و محبوب ترین گوشی هایی هستند که در سراسر دنیا به فروش می رسند. بسیاری از شرکت های رقیب برای رسیدن به این میزان از محبوبیت، سعی در اجرای سیاست های مشابه کوپرتینویی ها و یا الهام از طراحی محصولات این شرکت را دارند اما می بینیم که هر سال چنین کوشش هایی برای بهترین شدن آن ها بی نتیجه می ماند.

این طور که پیداست، اپل میخواهد گوشی هایش همچنان مهم ترین محصولات در بین مردم باشند. از به روزرسانی های زیادی و متنوعی هم که برایشان عرضه می نماید، به خوبی پیداست این هدف را در سر دارد. اما در این بین، گجت هایی نظیر ایرپادز، اپل واچ و چیزهایی از این دست هم وجود دارند که با عملکرد فوق العاده خوب و امکانات بسیار گسترده، توانستند نام اپل و محصولاتش را بیش از پیش روی زبان ها بیندازند.

افزایش تعداد گوشی های فعال برای اپل خبر بسیار خوبی محسوب می گردد. چون بدین معناست که تقاضا برای خرید دیگر محصولات و سرویس های این شرکت هم به نسبت قبل بسیار افزایش پیدا می نماید. بعد از اینکه فروش آیفون ها در سال 2015 به اوج خود رسید، شرکت کوپرتینویی تصمیم گرفت به همراه گوشی، سرویس های متنوعی را هم به کاربران بفروشد. همین سیاست هوشمندانه و سودآوری خوب آن در طول زمان باعث شد اپل تصمیم بگیرد در این سال اقتصادی، برای میزان درآمد حاصل از فروش محصولاتش، هدف 50 میلیارد دلاری در نظر بگیرد؛ یعنی 25 میلیارد بیشتر از آنچه که پیش تر بوده است.

  • آیفون 11 و SE نیمی از فروش آیفون ها در سه ماهه سوم 2020 را به خود اختصاص دادند

اینکه آیا اپل می تواند به چنین هدف بزرگی دست پیدا کند موضوعی است که 5 شنبه (فردا) از آن آگاه خواهیم شد. فردا اپل باید میزان درآمد به دست آمده در فصل چهارم اقتصادی امسال را منتشر کند که در کنار آن، درآمد کامل این شرکت در سال اقتصادی 2020 هم اعلام خواهد شد. برای سه فصل اقتصادی امسال، درآمد اپل از فروش سرویس ها و خدماتش حدودا 39.2 میلیارد دلار بود و این یعنی اگر درآمد از ماه جولای تا سپتامبر 10 میلیارد دلار افزایش پیدا کند، این شرکت می تواند به هدف جاه طلبانه خود برسد. این سرویس ها شامل اپل پی، اپل استور، iCloud، اپل موزیک، اپل تی وی پلاس، اپل آرکید، اپل نیوز پلاس، اپل Care پلاس، iTunes و بسیاری موارد دیگر می شوند.

Cybart به این نکته هم اشاره نموده که آیفون ها هر سال به نسبت سال قبل به گزینه بهتری برای خرید تبدیل می شوند. به همین خاطر است که درصد کاربرانی که آیفون قدیمی خود را با آیفون جدید جایگزین می نمایند، روز به روز در حال افزایش است. با این وجود، در سال اقتصادی 2020، نسبت فروش آیفون جدید به تعداد کل آیفون های فروخته شده حدود یک پنجم بوده. این نسبت در تاریخ اپل بی سابقه (کم) بوده و نشان می دهد تا چه اندازه ارتقای یک گوشی از هر نظر می تواند در خرید آن تأثیرگذار باشد.

به گفته این تحلیلگر، تعداد کاربران جدید اپل هر سال 20 تا 30 میلیون افزایش پیدا می نماید و این طور به نظر می رسد که بسیاری از آن ها به اکوسیستم اپل وابستگی شدیدی پیدا نموده اند. این وابستگی در نتیجه باعث می گردد میزان فروش ایرپادزها، اپل واچ و حتی لوازم گران قیمت تر نظیر آیپد هم افزایش پیدا کند چون هماهنگی آن ها با آیفون ها بسیار بالاست.

  • تست مقاومت آیفون 12 و آیفون 12 پرو در برابر سقوط از ارتفاع و خط و خش

اپل اکنون توانسته شمار کاربران آیفون در دنیا را از 125 میلیون در سال 2010، به بیش از یک میلیارد برساند. به همین خاطر همچنان آیفون ها دلیل اصلی محبوبیت و شهرت بی اندازه این شرکت به حساب می آیند. اما اپل برای درخشیدن در بازار باید در بخش های مختلف، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد که فعلا به لطف گجت های پوشیدنی خوب، با قدرت در جمع مدعیان با سابقه حضور پیدا نموده. به همین خاطر این شرکت می تواند در رسیدن به رکوردی دیگر، روی این گجت ها حساب ویژه ای باز کند.

اپل در سال اقتصادی 2015، حدودا 231 میلیون گوشی آیفون فروخت و تا به این لحظه هم نتوانسته این رکورد شگفت انگیز را بهبود ببخشد. اما به نظر می رسد با ورود آیفون های جدید با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G، پردازنده 5 نانومتری و مواردی از این دست، می توان به شکسته شدن این رکورد امیدوار بود. به خصوص اینکه اپل میخواهد در سال 2021 - 2022، از عینک هوشمند اپل گلس رونمایی کند. محصولی که برای انجام پردازش های سنگین و نمایش قابلیت های شگفت انگیز خود، احتمالا به یک آیفون احتیاج دارد. بدین ترتیب این دو گجت می توانند به خودی خود باعث افزایش فروش یکدیگر شوند.

  • اقدام اپل جهت حفظ محیط زیست فروش هدفون های بی سیم این شرکت را افزایش داد

البته این وابستگی نباید به گونه ای باشد که کاربر مجاب به خرید هر دو محصول گردد. مثلا اپل در راستای کاهش وابستگی ساعت های هوشمند خود به آیفون ها قدم های مثبتی برداشت که اولین اقدام آن هم جداسازی سیستم عامل ها از یکدیگر بود. با این حال به نظر می رسد سال های ابتدایی عرضه عینک هوشمند اپل، وابستگی زیادی را بین آن و آیفون ببینیم. وابستگی که می تواند اهمیت آیفون ها و در نتیجه فروش آن ها را دوچندان کند.

  • جزئیات و اطلاعات تازه از اپل گلس لو رفت؛ با عینک واقعیت افزوده اپل آشنا شوید

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12713

به "شمار کاربران آیفون در دنیا از مرز 1 میلیارد نفر عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار کاربران آیفون در دنیا از مرز 1 میلیارد نفر عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید