5 علت برای خریدن آیفون SE 3 (و 2 علت برای نخریدن)

به گزارش دَبی بلاگ، اپل در سال 2016 از نسل اول آیفون SE رونمایی کرد و بعد از گذشت 4 سال، نسل دوم این گوشی از راه رسید. حالا بعد از گذشت 2 سال، اپل آیفون SE 3 را معرفی نموده که ویژگی های آن دقیقا مطابق با شایعات و گزارش های منتشر شده طی ماه های گذشته است. مهم ترین ویژگی آن چیپست نو قدرتمند است که به لطف همین مشخصه، از اینترنت 5G پشتیبانی می نماید و می تواند عکس های بهتری ثبت کند.

5 علت برای خریدن آیفون SE 3 (و 2 علت برای نخریدن)

اما در نهایت با توجه مزایا و معایب این گوشی، آیا خریدن آن منطقی است؟ باید خاطرنشان کنیم دو نسل قبلی این گوشی مورد توجه میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا قرار گرفته و بدون شک این گوشی هم فروش بالایی خواهد داشت. اما در این میان در کنار جذابیت های این گوشی، نباید معایب آن را از قلم بیندازیم. در ادامه به 5 علت برای خریدن آیفون SE 3 و 2 علت برای نخریدن آن می پردازیم.

دلایل برای خریدن

1. بهره گیری از توان مشابه آیفون 13 با چیپست A15

همانطور که انتظار داشتیم، اپل برای این گوشی از چیپست A15 استفاده نموده که همان تراشه استفاده شده در گوشی های سری آیفون 13 محسوب می گردد. با وجود اینکه بعد از معرفی A15 شرکت های رقیب چندین چیپست پرچم دار رونمایی نموده اند، اما هیچکدام از آن ها از نظر سرعت و عملکرد به پای A15 نمی رسند. نکته قابل توجه در خصوص آیفون SE 3 این است که چنین چیپستی در یک گوشی 429 دلاری قرار گرفته است.

به عبارت دیگر برای کاربرانی که عملکرد گوشی اهمیت زیادی دارد، باید بگوییم که با خرید این گوشی 429 دلاری می توانید از عملکرد بهتری نسبت به گوشی 1199 دلاری گلکسی S22 اولترا بهره ببرید. به همین دلیل شاید گوشی های اندرویدی هم قیمت آیفون SE 3 در دیگر حوزه ها جذابیت بیشتری داشته باشند، اما در زمینه عملکردی شکاف بزرگی بین این گوشی و رقبای هم قیمت وجود دارد.

2. بهبود کیفیت عکس ها

اپل برای این گوشی بار دیگر از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی استفاده نموده است. اما به لطف توانایی اپل در زمینه پردازش تصاویر، کیفیت عکس ها به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. البته بدون شک قرار نیست کیفیت عکس های گرفته شده با این گوشی برابر با آیفون 13 پرو مکس باشد اما در مقایسه با دیگر گوشی های دارای قیمت زیر 500 دلار، آیفون SE 3 در زمینه دوربین رقیب قدرتمندی به شمار میرود.

پیشرفت در پردازش تصاویر هم به لطف استفاده از چیپست A15 ممکن شده و کاربران این گوشی می توانند از قابلیت هایی مانند Deep Fusion و Smart HDR 4 استفاده نمایند که به زبان ساده با ترکیب چندین عکس، تصاویر نهایی از نوردهی و رنگ های بهتری بهره می برند. در حال حاضر پیکسل 5a از برترین دوربین در بین گوشی های ارزان قیمت بهره می برد و باید ببینیم آیا آیفون SE 3 در این زمینه قادر به شکست گوشی میان رده گوگل خواهد بود یا نه.

3. افزایش عمر باتری

اپل در مراسم معرفی آیفون SE 3 به افزایش عمر باتری این گوشی هم اشاره نمود. باید خاطرنشان کنیم نسل قبلی این گوشی به علت عمر باتری پایین با انتقادهای زیادی روبرو شده و خوشبختانه به نظر می رسد نسل سوم آیفون SE در این زمینه حرف بیشتری برای گفتن دارد. با توجه به بهره گیری این گوشی از طراحی نسل قبلی، به نظر می رسد ظرفیت باتری آن با تغییری روبرو نشده ولی از طرف دیگر به لطف چیپست A15، انرژی به طور بهینه تری مصرف می گردد و کاربران می توانند از عمر باتری طولانی تر بهره ببرند.

4. پشتیبانی از اینترنت 5G

قبل از عرضه آیفون SE 3، برای خرید یک آیفون 5G باید حداقل 599 دلار می پرداختید. اما حالا کاربران با پرداخت 429 دلار می توانند از یک آیفون 5G استفاده نمایند. اگرچه در بسیاری از کشورها هنوز زیرساخت های 5G ارائه نشده، اما در حال حاضر تعداد زیادی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند چنین مشخصه ای را برای کاربران ارائه نموده اند و به همین دلیل پشتیبانی از فناوری 5G برای این دسته از کاربران اهمیت زیادی دارد.

5. قیمت مناسب تر نسبت به پیکسل 5a

نسل قبلی این گوشی با قیمت 399 دلاری عرضه شد و اگرچه اپل برای آیفون SE 3 قیمت آن را 30 دلار افزایش داده، ولی در کل همچنان گوشی ارزان ای محسوب می گردد. در همین زمینه می توانیم به پیکسل 5a اشاره کنیم که به نوعی رقیب این گوشی به شمار میرود و برای خرید آن باید 449 دلار بپردازید. اگرچه پیکسل 5a از دوربین دوگانه قدرتمند استفاده می نماید، اما در نهایت چیپست A15 مهم ترین ویژگی آیفون SE 3 در برابر رقبای آن است.

دلایل برای نخریدن

1. فقدان حالت شب

فقدان حالت شب در نسل دوم آیفون SE صدای کاربران زیادی را در آورد. اما در آن دوران اپل تازه به بهره گیری از این مشخصه روی آورده بود و بعضی می گفتند که این شرکت برای ایجاد تمایز بین گوشی های پرچم دار و مدل SE، مشخصه موردنظر را از آیفون SE 2 حذف نموده است. اما حالا که تقریبا تمام گوشی ها با قیمت های مناسب برای عکاسی از حالت شب پشتیبانی می نمایند، بار دیگر این مشخصه برای نسل نو آیفون SE کنار گذاشته شده است.

این در حالی است که به لطف تراشه A15، اپل به راحتی می توانسته چنین کاری را انجام دهد و حالت شب باکیفیتی را برای کاربران ارائه دهد. به نظر می رسد مدیران اپل بار دیگر برای ایجاد تمایز بین دوربین این گوشی و دوربین گوشی های سری آیفون 13 دست به انجام چنین کاری زده اند.

2. طراحی قدیمی

متاسفانه اپل برای این گوشی دوباره از طراحی نسل قبلی استفاده نموده که آن هم مبتنی بر طراحی آیفون 8 بود. به همین دلیل بار دیگر کاربران با نمایشگر 4.7 اینچی روبرو می شوند که اطراف آن حاشیه های ضخیمی وجود دارد و در بخش پایینی هم شاهد دکمه هوم حاوی تاچ آی دی هستیم.

با وجود اینکه بعضی کاربران هوادار گوشی های کوچک هستند، اما در همین زمینه می توانیم به آیفون 13 مینی اشاره کنیم که با وجود بدنه کوچک از طراحی مدرنی بهره می برد. اما در هر صورت ظاهرا اپل تصمیم گرفته تمایز بین گوشی های پرچم دار و مدل SE را با ادامه استفاده از طراحی قدیمی حفظ کند. در هر صورت اگر از جمله افرادی هستید که ظاهر گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد، آیفون SE 3 گزینه خوبی نیست ولی اگر می خواهید از یک گوشی با برترین عملکرد بهره ببرید، این گوشی می تواند توجه شما را جلب کند.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 24008

به "5 علت برای خریدن آیفون SE 3 (و 2 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای خریدن آیفون SE 3 (و 2 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید