شهرهای قرمز و نارنجی نوروز 1400 قرنطینه مسافری شدند، سفر به شهرهای آبی و زرد در 15 روز نوروز بلامانع شد، درهای 40 شهر در 15 استان کشور به روی مسافران نوروزی بسته شد

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: تکلیف سفرهای نوروزی پایان معین شد و 40 شهر در 15 استان کشور در شرایط قرمز و نارنجی و قرنطینه کامل سفر قرار گرفتند و هرگونه ورود و خروج به آن ها از امروز تا 15 فروردین ماه سال 1400 ممنوع اعلام شد.

شهرهای قرمز و نارنجی نوروز 1400 قرنطینه مسافری شدند، سفر به شهرهای آبی و زرد در 15 روز نوروز بلامانع شد، درهای 40 شهر در 15 استان کشور به روی مسافران نوروزی بسته شد

ستاد ملی مقابله با کرونا ساعاتی قبل با انتشار نقشه رنگ بندی استان ها بیان کرد، این نقشه از امروز 25 اسفندماه سال 99 تا سرانجام 15 فروردین ماه سال 1400 مبنای سفرهای نوروزی خواهد بود.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز بیان کرد، تردد از شهر زرد به زرد یا آبی و برعکس، آزاد است، اما پلاک های بومی شهرهای قرمز و نارنجی حق ورود به دیگر شهرها ندارند.

به گفته او، مسافران در سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس در شهرهای قرمز باید حتما تست منفی کرونا را حداکثر 3 تا 4 روز قبل از سفر داشته باشند و در غیر این صورت حق فروش بلیت و سفر به آن ها وجود ندارد.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ستاد مقابله با کرونا برای اتوبوس، هواپیما و قطار علاوه بر تست، محدودیت ظرفیت نیز قائل شده است و هواپیماها باید حداکثر تا 60 درصد ظرفیت و قطار و اتوبوس ها نیز تا 50 درصد ظرفیت خود مسافرگیری نمایند.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز با انتشار جدول رنگ بندی شهرها و شهرستان های قرمز و نارنجی کشور در اطلاعیه ای بیان کرد: از تاریخ 25 اسفند تا 15 فرودین 1400 مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

این کمیته در اطلاعیه خود افزوده است: اگرچه شرایط بیماری در شهرها فرایند مطلوبی پیدا کرده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در 29 استان کشور، این شرایط بسیار شنماینده است و هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، می تواند نه­ تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از مردم درخواست می­ گردد سفر را به زمان مناسب موکول نمایند.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین از مردم خواسته است چنانچه قصد سفر ضروری دارند، حتی المقدور با خودروی شخصی مسافرت نمایند و با اطمینان کامل از شرایط سلامت خود و خانواده، برنامه ­ریزی سفر نمایند. همچنین از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت پرهیز گردد و از تجمع و ترددهای غیرضرور نیز خودداری گردد.

این کمیته از افرادی که دارای تست مثبت کرونا هستند خواسته است از سفر خودداری و به هیچ وجه اقدام به تردد ننمایند. همچنین از افراد غیربومی خواسته شده است در کمترین زمان ممکن از شهرهای قرمز و نارنجی اقدام به بازگشت نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: چنانچه شرایط هر یک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به شرایط نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام شرایط به ستاد استانی اقدام می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: صدای میراث
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16378

به "شهرهای قرمز و نارنجی نوروز 1400 قرنطینه مسافری شدند، سفر به شهرهای آبی و زرد در 15 روز نوروز بلامانع شد، درهای 40 شهر در 15 استان کشور به روی مسافران نوروزی بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای قرمز و نارنجی نوروز 1400 قرنطینه مسافری شدند، سفر به شهرهای آبی و زرد در 15 روز نوروز بلامانع شد، درهای 40 شهر در 15 استان کشور به روی مسافران نوروزی بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید