شهرکرد و بروجن در شرایط بحرانی کرونا قرار گرفتند

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه شهرستان های بروجن و شهرکرد در شرایط بحرانی(خاکستری) قرار دارند، گفت: اگر این بیماری به سرعت کنترل نگردد قطعا اوضاع وخیم تر می گردد، بنابراین باید اقدامات علمی و جدی باشد.

شهرکرد و بروجن در شرایط بحرانی کرونا قرار گرفتند

مجید شیرانی پنجم آبان ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موج سوم بیماری کرونا در کشور نسبت به موج دوم شدت بیش تری دارد، اظهار کرد: در هفته گذشته حدود 2300 بیمار در کشور جان خود را از دست دادند و نزدیک به 15 هزار نفر در مراکز درمانی کشور بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه فرایند بیماران سرپایی در کشور صعودی است، بیان نمود: افزایش بیماران سرپایی موجب افزایش موارد بستری و میزان مرگ و میر در هفته های آینده می گردد.

وی اضافه نمود: میزان مرگ و میر در چهارمحال و بختیاری نسبت به دو هفته گذشته دو برابر شده است و در هفته سوم مهرماه، استان رتبه سوم مرگ و میر ناشی از کرونا را در کشور به خود اختصاص داد.

شیرانی با بیان اینکه تا به امروز 40 هزار نمونه از افراد مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده است، مطرح نمود: نتیجه آزمایش 13 هزار و 246 فرد مشکوک مثبت اعلام شده است و 2400 مورد تا به امروز در مراکز درمانی بستری شده اند و 393 نفر جان خود را از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شهرستان های بروجن و شهرکرد در شرایط بحرانی(خاکستری) قرار دارند، تاکید نمود: اگر این بیماری به سرعت کنترل نگردد، قطعا اوضاع وخیم تر می گردد، بنابراین باید اقدامات علمی و جدی باشد.

وی با تاکید بر اینکه یک قرارگاه برای مدیریت بیماری کرونا و ایجاد محدودیت در چهارمحال و بختیاری باید تشکیل گردد، گفت: در مقابله با این بیماری تک تک افراد مسئول هستند، همه باید کوشش کنیم این بیماری را به هیچ فردی منتقل نکنیم و به این ویروس منتقل نشویم.

در ادامه جلسه سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهار کرد: جلسه قبلی ستاد کرونا 13 مصوبه داشت که از این تعداد 6 مصوبه اجرایی، 6 مصوبه در حال انجام و یک مصوبه اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه شش استراتژی برای مدیریت بیماری کرونا توسط ستاد ملی کرونا مشخص شده است، گفت: این استراتژی ها شامل تشدید نظارت ها، افزایش موارد نمونه گیری با استفاده از تست سریع، رهگیری قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا، حفاظت از گروه های آسیب پذیر و تقویت درمان موارد سرپایی در مراکز منتخب است.

جزایری از راه اندازی سامانه ماسک در مراکز جامع سلامت برای ردیابی بیماران مبتلا به کرونا اطلاع داد و اضافه نمود: توسط این اپلیکیشن افراد در قرنطینه پیگیری می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید نمود: از این پس چهار گروه شغلی براساس شرایط سفید، زرد، قرمز و خاکستری فعالیت می نمایند، در شرایط خاکستری باید تمامی مشاغل با محدودیت فعالیت نمایند.

وی بیان نمود: جبهه انقلاب فرهنگی چهارمحال و بختیاری برای یاری به کادر درمان، ضدعفونی و یاری به سالمندان در شرایط کرونایی اعلام آمادگی نموده اند.

جزایری در انتها مطرح نمود: اداراتی که امکان رعایت پروتکل های بهداشتی را ندارند، باید به فراخور مکان کارمندان خود را به دورکاری بفرستند، همچین کارمندانی که در معرض خطر هستند در اولویت دورکاری قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12932

به "شهرکرد و بروجن در شرایط بحرانی کرونا قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرکرد و بروجن در شرایط بحرانی کرونا قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید