شهر جهانی زیلو میزبان شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی

به گزارش دَبی بلاگ، شهردار میبد با اشاره به برگزاری نشست شهرهای جهانی و روستاهای جهانی صنایع دستی در میبد، از راه اندازی موزه شهرهای جهانی صنایع دستی در این شهر اطلاع داد.

شهر جهانی زیلو میزبان شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی

ایسنا: علیرضا نقوی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی با حضور شهرداران این شهرها، فرمانداران روستاهای جهانی صنایع دستی و بعضی از مدیران کل میراث فرهنگی چهارشنبه به میزبانی میبد برگزار می گردد.

وی با بیان این که در سال 94 شهرهای اصفهان و تبریز شهرهای جهانی صنایع دستی شدند، گفت: پس از آن تا به امروز بیش از 14 شهر و روستا از سوی شورای صنایع دستی شناخته شدند، اما استفاده از ظرفیت شهرها و ارتباطات گسترده تر آن ها فراهم نشده بود.

به گفته شهردار میبد، این نشست نقطه شروعی برای اعلام موجودیت شهرها و صنایع دستی های آن هاست که به دنبال تعامل و ایجاد شبکه ای ارتباطی گسترش بازار و توسعه مالی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که سوق یافتن به سمت مالی با درآمد پاک در شهرها لازم است، گفت: پویایی مالی شهرها با درآمد پاکی مبتنی بر توسعه صنایع دستی و گردشگری، محقق خواهد شد.

وی گفت: این نشست با حضور معاونان وزیر کشور و میراث فرهنگی همراه خواهد بود و طی این برنامه اولین موزه شهرهای صنایع دستی نیز راه اندازی و همزمان نیز دبیرخانه مجمع، فعال و ارائه خدمات آن شروع خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17781

به "شهر جهانی زیلو میزبان شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر جهانی زیلو میزبان شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید