طباطبایی: سطح کیفی کاراته وان ژاپن منحصر به فرد بود، کادرفنی تیم های پایه در هفته پیش رو تعیین می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس فدراسیون کاراته گفت: سطح کیفی مسابقات لیگ برتر کاراته وان ژاپن در میان رقابت های برگزار شده در امسال منحصر به فرد بود.

طباطبایی: سطح کیفی کاراته وان ژاپن منحصر به فرد بود، کادرفنی تیم های پایه در هفته پیش رو تعیین می گردد

حسن طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد ارزیابی عملکرد ملی پوشان کاراته در لیگ دنیای کاراته وان ژاپن گفت: کادرفنی در مسابقات کاراته وان ژاپن به دنبال رسیدن به جمع بندی در مورد ماندن یا رفتن بعضی ملی پوشان از اردو بود و به همین دلیل این مسابقات نقطه عطفی برای ما محسوب می شد. قرار بود مسابقات ژاپن میزان و سنگ محکی برای آینده تیم ملی باشد. بر اساس همین حساسیت ها در این مسابقات حضور داشتم تا بتوانم مسائل مربوط به تیم را با حمایت کامل انجام دهم.

وی گفت: سطح کاراته وان ژاپن بسیار بالا بود و شاهد رقابت سخت و نفس گیری بودیم. خدا را شکر در چهار وزن مسابقات مردان پیروز به کسب مدال شدیم. لیگ برتر کاراته وان مسابقاتی است که حتی اگر پیروز به کسب مدال نشوید نیز امتیازات خاص خود را کسب خواهید کرد. هر چه بازیکن بتواند مرحله به مرحله بالاتر برود و به مدال نزدیک تر گردد طبیعتا امتیازات او نیز تصاعدی افزایش پیدا می نماید.

رئیس فدراسیون کاراته اعلام کرد: در این شرایط توانستیم از 10 فینال مردان و بانوان به 3 دیدار انتهای صعود کنیم. این در شرایطی است که ژاپن با تمام قدرت در مسابقات حضور یافته و کشورهای دیگر نیز از تمام داشته ها و پتانسیل های خود استفاده نموده بودند. سطح کیفی کاراته وان ژاپن در میان سایر رقابت ها منحر به فرد بود. قرار است به زودی در مورد کارنامه تیم ملی در توکیو کار کارشناسی انجام دهیم و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را ترمیم کنیم تا در راستا باقی مانده کسب سهمیه حداکثری داشته باشیم.

طباطبایی در مورد برنامه های فدراسیون کاراته برای حفظ عملکرد خوب تیم ملی کاراته در راستا کسب سهمیه گفت: تیم ملی کاراته کادر فنی پخته و ورزشکاران با انگیزه ای دارد. شرایط فدراسیون نیز خوب است و حمایت بزرگان، پیشکسوتان و اساتید بزرگ کاراته را در راستا کسب سهمیه المپیک کنار خود دارد. در کاراته همدلی خوبی حاکم شده و وزارت ورزش و کمیته المپیک نیز حمایت خیلی خوبی از فدراسیون کاراته انجام می دهند. پیغام پرمهر و محبت وزیر ورزش بعد از مسابقات ژاپن قوت قلبی برای ما بود.

وی ادامه داد: در این شرایط فدراسیون کاراته نیز باید نهایت کوشش خود را انجام دهد تا به سمت پیروزیت حرکت کند. مسابقات کاراته وان در شش ماه دوم سال با فواصل زمانی کوتاهی برگزار می گردد و باید بچه ها برای کسب سهمیه در این مسابقات شرکت نمایند. تمام کشورها کوشش خود را بیشتر کردند و رقابت بسیار سخت و سنگین است و هر چه به انتها سال و المپیک نزدیک شویم فشار، استرس و اتفاقات بیشتر می گردد. در حال حاضر حفظ آرامش احتیاج کاراته ایران است تا با توجه به ظرفیت و قدرت خود در دنیا در المپیک به حقش برسد.

رئیس فدراسیون کاراته در مورد زمان تعیین شدن کادرفنی تیم های ملی پایه کاراته گفت: حتما در هفته پیش رو کادرفنی تیم های پایه را نهایی خواهیم کرد تا برای حضور در مسابقات قهرمانی دنیا شیلی کوشش خود را شروع کنیم. این درست که اولویت ما کسب سهمیه المپیک است، اما در حال حاضر و در تیم ملی از نفرات رده امید نیز استفاده می کنیم. در حال حاضر جوانان با انگیزه در کنار بزرگتر های تیم کار خود را پیش می برند.

طباطبایی توضیح داد: تمام ظرفیت خود را به کار گرفتیم تا در مسابقات رده های پایه در شیلی و قهرمانی آسیا در کویت حضور داشته باشیم. در مورد کادرفنی بانوان در هفته گذشته با امینی مشورت کردم و قرار شد این هفته به جمع بندی برسیم و ارزیابی نهایی را داشته باشیم.

وی در مورد عدم اعزام ملی پوشان به مسابقات کاراته وان شیلی گفت: کادرفنی تیم های ملی با توجه به نزدیکی مسابقات شیلی با لیگ برتر کاراته وان روسیه به این نتیجه رسید در این مسابقات حضور نداشته باشد. کاراته وان شیلی از مسابقات سری A محسوب می گردد و امتیاز این مسابقات از رقابت های لیگ برتر کاراته وان روسیه کمتر است و به همین دلیل اولویت خود را روی مسابقات لیگ برتر کاراته وان گذاشتیم. کادرفنی تیم ملی کاراته با توجه به بُعد مسافت، خستگی جسمانی و مسائلی از این قبیل به این نتیجه رسید در این رقابت ها حضور نداشته باشیم و در مسابقات روسیه شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی کاراته مسئله ای برای حضور در مسابقات کاراته وان روسیه نخواهد داشت، گفت: با تمام دغدغه ها و معضلات مالی که وجود دارد در حال کوشش هستیم تا تیم در مسابقات روسیه حاضر گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2607

به "طباطبایی: سطح کیفی کاراته وان ژاپن منحصر به فرد بود، کادرفنی تیم های پایه در هفته پیش رو تعیین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: سطح کیفی کاراته وان ژاپن منحصر به فرد بود، کادرفنی تیم های پایه در هفته پیش رو تعیین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید