گنج زاده: نگاه دولت به ورزشکاران خوب نیست؛ وزیر ورزش باز هم بدقولی کرد، از کوشش برای کسب سهمیه خسته نمی شویم

به گزارش دَبی بلاگ، ملی پوش کاراته ایران گفت: نگاه دولت به ورزشکاران و پرداخت پاداش مدال های آنها خوب نیست و وزیر ورزش باز هم در پرداخت قهرمانان بدقولی کرد.

گنج زاده: نگاه دولت به ورزشکاران خوب نیست؛ وزیر ورزش باز هم بدقولی کرد، از کوشش برای کسب سهمیه خسته نمی شویم

سجاد گنج زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد شرایط خود در آستانه مسابقات لیگ برتر کاراته وان چین گفت: خدا را شکر شرایط خوبی دارم و بعد از مسابقات کاراته وان ترکیه تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم. قرار است امشب (سه شنبه) نیز به چین اعزام شویم و امیدوارم مانند دوره های گذشته نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی در مورد تفاوت سطح رقابت های لیگ برتر کاراته وان با رقابت های کاراته وان سری آ عنوان نمود: از نظر کمیت تعداد شرکت نمایندگان لیگ برتر نسبت به سری آ کمتر است اما از نظر کیفیت از سطح بسیار بالاتری برخوردار است. در این مسابقات با توجه به محدودیت حضور نفرات، تمام مدعیان در مسابقات حضور خواهند داشت و همین موضوع کار را سخت تر می نماید.

قهرمان بازی های آسیایی اندونزی در مورد کسب مدال در مسابقات لیگ برتر کاراته وان چین گفت: تمام کوشش خود را انجام می دهم تا در مسابقات چین به خوشرنگ ترین مدال دست پیدا کنم، البته در ترکیه نیز کوشش خود را انجام دادم اما با بدشانسی از دور مسابقات حذف شدم و امیدوارم مجددا در لیگ برتر کاراته وان چین نتیجه خوبی را کسب کنم.

گنج زاده در مورد فشردگی برنامه مسابقات تیم ملی کاراته و احتمال خسته شدن ورزشکاران از این موضوع عنوان نمود: همه اعضای تیم ملی کاراته هدفمند به مسابقات پیش رو نگاه می نماید و برای کسب امتیازات مسابقات کوشش می نمایند. با وجودی که فشردگی مسابقات خسته نماینده است اما ما هدف بزرگتری داریم که کسب سهمیه المپیک است و به همین دلیل کسی از بچه ها در این راستا خسته نخواهد شد. همه ما سرسخت در حال کوشش برای کسب سهمیه المپیک هستیم.

وی در مورد ناراحتی قهرمانان ورزش ایران از معین شدن پرداخت پاداش سه میلیونی به جای پاداش سکه بازی های آسیایی گفت : وقتی مسئولان حرفی می زنند و به آن عمل نمی نمایند باعث دلشکستگی تمام ورزشکاران می گردد. پدر خانواده نیز وقتی قولی به فرزندان خود بدهد و عمل نکند، فرزندان خود را ناراحت و دلشکسته نموده است. شرایط حال حاضر ما نیز همین گونه است و واقعا وزیر ورزش در مورد پرداخت پاداش ها بی معرفتی کرد.

دارنده 6 مدال انفرادی و تیمی مسابقات کاراته قهرمانی دنیا تاکید نمود: ما برای کسب مدال بازی های آسیایی با خون دل جنگیدیم و کوشش کردیم اما وزیر ورزش زیر قول خود زد و به قول خود عمل نکرد. هر کسی نیز جای ما باشد از این بدقولی ها ناراحت خواهد شد و ناراحتی قهرمانان ورزش ایران از این موضوع طبیعی است. قطعا وقتی چنین اتفاقی می افتاد ورزشکار روحیه خود را از دست می دهد و ما نیز جدا از سایر ورزشکاران نیستیم و روی وعده و قول مسئولان برای زندگی خود برنامه ریزی نموده بودیم.

گنج زاده ادامه داد: متاسفانه وقتی مسئولان بدقولی می نمایند تمامی ورزشکاران از زندگی خود عقب می افتند. از طرف دیگر برای اشتغال قهرمان در دستگاه های دولتی قانون وضع شده است، اما دو سال است که من به دنبال این موضوع هستم و به جایی نمی رسم. متاسفانه می گویند در تهران جایی برای اشتغال ورزشکاران نیست و باید از شهرستان ها اقدام کنیم. این در حالی است که ما در تهران زندگی می کنیم و تمام اردوهای ما نیز در تهران برگزار می گردد. در این شرایط فشار زندگی برای ورزشکاران متاهل مانند من بیشتر خواهد شد.

وی اضافه نمود: وقتی دو سال است دنبال اشتغال هستم و به جایی نمی رسم و از طرفی سرو ته جوایز را می زنند، خود به خود انگیزه ورزشکار کاهش پیدا می نماید. این بدقولی مسئولان برای اولین بار نیست و دفعه گذشته نیز وزیر ورزش با وجودی که در تمرینات تیم ملی کاراته در مقابل خبرنگاران قول پرداخت پاداش ما را به صورت سکه داد، اما به این قول نیز عمل نکرد و به جای سکه 2 میلیون و پانصد هزار تومانی در آن مقطع، مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان پرداخت کردند.

عضو تیم ملی کاراته ایران در انتها خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می دهد نگاه دولت به ورزشکاران خوب نیست و همواره از سر و ته حق ورزشکاران می زند. واقعیت این است که در کشور ما نیز ورزشکاران حقوق ورزشی ندارند و فقط باید این مسئله را به خدا واگذار نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1243

به "گنج زاده: نگاه دولت به ورزشکاران خوب نیست؛ وزیر ورزش باز هم بدقولی کرد، از کوشش برای کسب سهمیه خسته نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنج زاده: نگاه دولت به ورزشکاران خوب نیست؛ وزیر ورزش باز هم بدقولی کرد، از کوشش برای کسب سهمیه خسته نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید