عمان بهشتی برای گیا ه خواران

به گزارش دَبی بلاگ، اگرچه وگان بودن (گیاه خوار بودن) یک نوع شیوه زندگی رایج در عمان نیست، اما غذاهای سنتی عمانی مملو از گزینه هایی متنوع برای این رژیم غذایی خاص است. به خصوص با توجه به طبیعت ارگانیک و مواد اولیه تازه، این کشور به مقصدی رویایی برای گیاه خواران تبدیل شده است.

عمان بهشتی برای گیا ه خواران

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم چرا عمان را بهشت گیاه خواران می نامند.

میوه ها و سبزیجات محلی

عمان در گذشته از مالی مبتنی بر کشاورزی و ماهی گیری برخوردار بود. با این حال هنوز هم بسیاری از خانه های عمانی مزرعه ای مختص به خود دارند که در آن به کاشت انوع میوه ها و سبزیجات می پردازند و بعضی از آن ها را در بازارهای محلی به فروش می رسانند. طیف متنوعی از میوه های خوش طعم عمان شامل انار، هندوانه، هلو، آلو، آلبالو، موز و نارگیل می گردد و سبزیجات تازه نظیر پیاز، فلفل، دلمه، سیب زمینی، گل کلم، کلم بروکلی و کاهو عمده محصولات کشاورزی این کشور هستند. دامنه های سرسبز جبل الاخضر در منطقه داخلیه و صلاله چون گوهری در دل طبیعت در منطقه ظفار از مشهورترین مناطق برای کشت محصولات محلی تازه و مرغوب در عمان هستند.

خرما، خرما و خرماهای بیش تر

درست مانند مزارع سبزیجات و باغ های میوه ، تقریباً به هر خانه عمانی که قدم بگذارید نخل زیبای خرمایی در آن خواهید دید. خرما یکی از محبوب ترین غذاهای عمان بوده و در رژیم غذایی مردم این کشور نقشی اساسی ایفا می نماید. در عمان می توانید انواع خرما با اندازه های متنوع، کوچک و عظیم، خشک و تازه و با رنگ هایی دل ربا و طعم های متفاوت پیدا کنید. این میوه خوش طعم هم چنین بخش مهمی از مهمان نوازی اصیل سنتی عمانی را در برمی گیرد و با خرما در کنار قهوه از مهمانان پذیرایی شده و به عنوان هدیه به همسایگان و مهمانان داده می گردد. خرما هم چنین یک غذای سالم و بسیار مغذیست که در عمان از آن در تهیه انواع دسر و شربت خرما و یا انواع کیک ها و پنکیک ها استفاده می نمایند.

غذاهای سنتی و بین المللی

کشور عمان در طی سالیان دراز ارتباطی عمیق با تمدن های مختلف در سراسر دنیا به ویژه در شرق آفریقا و آسیا داشته است. این روابط تأثیرات زیادی بر روی غذاهای سنتی عمانی داشته اند و غذاهایی متنوع از ملل گوناگون در رستوران های زیادی در سراسر این کشور عرضه می شوند. در سفر رویایی تان به عمان در کنار غذاهای سنتی این کشور می توانید از طعم بی نظیر انواع غذاهای گیاهی خوش طعم و لذیذ هندی، پاکستانی، چینی، تایلندی و لبنانی نیز لذت ببرید. تقریباً در همه شهرهای عمان مخصوصاً شهر های نزوی، مسقط، صحار و صلاله کافه ها و رستوران های متنوعی انواع غذاهای مخصوص گیاه خواران را ارائه می دهند.

نان عمانی

خبز عمانی یا نان عمانی یکی از غذاهای سنتی کاملاً گیاهی است که در سفرتان به کشور عمان باید حتماً امتحان کنید. این نان های ورقه ای نازک به ضخامت یک برگ کاغذ، بدون لبنیات تهیه شده و بسیار خوش طعم، سبک و سالم هستند.

منبع: ddsafar
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6141

به "عمان بهشتی برای گیا ه خواران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان بهشتی برای گیا ه خواران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید