عینکی که نور آبی نمایشگر تلفن همراه را فیلتر می نماید

به گزارش دَبی بلاگ، اخیراً عینک هایی طراحی شده است که نوجوانان می توانند با استفاده از آنها خواب شبانه خوبی را تجربه نمایند.

عینکی که نور آبی نمایشگر تلفن همراه را فیلتر می نماید

عینک های مخصوص که اخیراً توسعه داده شده، نور آبی که از سطح صفحه نمایش تلفن های هوشمند، تبلت و رایانه ساطع می گردد را فیلتر می نمایند و این امر نه تنها سبب کاهش آسیب وارده به چشم افراد می گردد بلکه کیفیت خواب شبانه آنها را نیز افزایش می دهد که این امر نیز منجر به بهبودی خلق و خوی آنها نیز می گردد.

صفحه نمایش تلفن های همراه و تبلت ها، نور آبی را منتشر می نمایند که آن نور بر ساعت بدن و هورمون هایی که به خواب ما یاری می نمایند، تأثیر می گذارد.

طی این مطالعه محققان بیمارستان یو ام سی آمستردام(Amsterdam UMC hospital) الگوهای خواب 25 نوجوان که وابستگی زیادی به تلفن های همراهشان داشتند را پیش و پس از استفاده از این عینک ها مورد آنالیز قرار دادند.

در ادامه پژوهشگران استفاده از تلفن همراه را 20 دقیقه قبل از خواب برای گروه اول ممنوع کردند اما گروه دوم حق استفاده از تلفن همراه را تنها با زدن آن عینک های خاص که نور آبی را فیلتر می کردند، داشتند. پس از یک هفته پژوهشگران دریافتند حتی گروه دوم که قبل خواب از تلفن استفاده می کردند از آنجا که از آن عینک ها استفاده نموده بودند، مانند گروه اول الگوی خواب آنها منظم شده و نه تنها شب ها زودتر به خواب می روند بلکه صبح ها نیز زودتر برمی خیزند.

این عینک ها همانند عینک های آفتابی به نظر می رسند اما عملکرد آنها متفاوت است زیرا آنها تنها نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش ها را فیلتر می نمایند.

پژوهشگران در پایان گفتند: قرار دریافت در معرض نور زیاد در شب نه تنها می تواند در ساعت بدن اختلال ایجاد کند بلکه فراوری ملاتونین(melatonin) که هورمون خواب است را نیز کاهش می دهد. کم خوابیدن نیز نه تنها موجب خستگی و تمرکز پایین می گردد بلکه می تواند خطر ابتلاء به بیماری های جدی تر را نیز افزایش دهد. اختلالات خواب با علائم جزئی مانند خستگی و عدم تمرکز آغاز می گردد، اما در بلند مدت منجر به ابتلاء به چاقی، دیابت و بیماری های قلبی خواهد شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1147

به "عینکی که نور آبی نمایشگر تلفن همراه را فیلتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عینکی که نور آبی نمایشگر تلفن همراه را فیلتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید