فروش نیم میلیون دلاری چارت های دریایی ایرانی

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، فروش نیم میلیون دلاری چارت های دریایی ایرانی صورت می گیرد.

فروش نیم میلیون دلاری چارت های دریایی ایرانی

برآورد میزان تخریب آثار باستانی با فناوری فضایی

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در وبینار نقشه برداری نوین با استفاده از داده های ماهواره ای با اشاره به اقدامات این سازمان برای بهره برداری از داده های ماهواره ای اضافه نمود: آنالیز و پایش پوسته زمین و نرخ حرکت گسل ها از جمله 14 گسل موجود در تهران از جمله برنامه های سازمان نقشه برداری است.

وی با بیان اینکه از این داده ها همچنین برای پایش انواع بحران ها مانند فرونشست ها و زمین لغزش ها و سیلاب ها و دبی رودها استفاده می گردد، اظهار کرد: اطلاعاتی که از این مطالعات بدست می آید، در قالب گزارشهای هشداری منتشر خواهند شد.

جعفرآبادی با تاکید براینکه پایش های این سازمان از قبل از وقوع بحران تا پس از آن ادامه دارد، ادامه داد: این سازمان پایش 16 بحران طبیعی را در دستور کار دارد، ضمن آنکه ما در زمینه کاداست نیز وارد شدیم، نقشه های لازم را برای نهادهایی که مقتصات جغرافیایی را ارائه می دهند، در اختیار آنها قرار دهیم.

رئیس سازمان نقشه برداری، با بیان اینکه در دهه های 40 و 70 نقشه ها تهیه شده، یادآور شد: این نقشه ها قابلیت بروز رسانی را دارد و باید در اختیار دستگاه های متقاضی قرار دهیم.

جعفرآبادی با تاکید بر اینکه این سازمان علاوه بر تجهیز ناوگان هوایی، نسبت به تجهیز ناوگان دریایی اقدام نموده، در این باره شرح داد: ناوگان دریایی ما در خلیج فارس و دریای خزر فعال است و از سال 1394 نقشه های دریایی از تنگه هرمز تا مرز دریایی ایران تهیه شده است.

وی اضافه نمود: از آنجایی که مشخص عمق آب برای شناورها مهم است؛ از این رو چارت های دریایی در کشور در سطح جهانی عرضه شده و از این محل از سال 1394 این خدمات مهندسی و فنی صادرات غیر نفتی را داریم، به گونه ای که سالانه نیم میلیون دلار درآمد کسب کردیم.

رئیس سازمان نقشه برداری، با بیان اینکه 5 هزار ماهیگیر از خدمات اطلاعات مکانی ما برای صید بهره مند شده ، اضافه نمود: علاوه بر آن در حال حاضر 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس داریم که ما می توانیم با استفاده از اطلاعات مکانی برای مکان یابی دقیق احداث قفس خدماتی را ارائه دهیم.

وی با اشاره به خدمات این سازمان در زمینه فرایند شیوع جغرافیایی کرونا در کشور اظهار کرد: ما در این زمینه فعال بودیم، ولی با اعلام محرمانه بودن این اطلاعات این پروژه متوقف شد.

جعفرآبادی با تاکید بر اینکه این سازمان با استفاده از داده مکانی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اضافه نمود: به عنوان پایلوت این پروژه برای پایش ساخت و سازهای محمودآباد استان مازندران اجرایی شده است.

وی همچنین گفت: علاوه بر آن، ما به سازمان میراث فرهنگی اعلام کردیم که با فناوری هایی که داریم، می توانیم در زمینه میزان تخریب آثار باستانی با این سازمان همکاری داشته باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12383

به "فروش نیم میلیون دلاری چارت های دریایی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش نیم میلیون دلاری چارت های دریایی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید