قحطی ایرلند در زمان بد به تصویر کشیده شد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، قحطی بزرگ ایرلند یا قحطی سیب زمینی از جمله رویدادهای بزرگ در کشور ایرلند است که تا امروز اشعار، داستان ها و سریال های مختلفی بر اساس آن ساخته و فراوری شده و آثار هنری بسیاری در قالب نقاشی و مجسمه نیز با الهام از آن خلق شده است. این اتفاق که در فاصله زمانی سالهای 1845 تا 1852 و به مدت 7 سال به طور انجامید این بار سوژه یک رمان گرافیکی شده است.

قحطی ایرلند در زمان بد به تصویر کشیده شد

این رمان گرافیکی که زمان بد نام دارد این بار از زاویه دید سه نوجوان روایت می گردد که در شهری در حاشیه غربی ایرلند به نام کلر زندگی می نمایند و با گرسنگی و فقر دست و پنجه نرم می نمایند.

این رمان گرافیکی که با همکاری جان.ای والش نویسنده رمان های گرافیکی، کریستین کینلی تصویرگر و دانشگاه کوینیپیاک آمریکا به رشته تحریر در آمده و تصویر سازی شده داستان قحطی بزرگ ایرلند را با نگاهی متفاوت برای خواننده به تصویر می کشد ماجرایی که باعث شد بیش از یک میلیون نفر از مردم ایرلند به ناچار به کشورهای دیگر همچون انگلیس، کانادا، استرالیا و آمریکا مهاجرت نمایند.

داستان این رمان از اواخر تابستان 1846 شروع می گردد که برای دومین بار محصول سیب زمینی ایرلند از بین رفت و مردم برای تامین مایحتاج زندگی خود دچار مشقت های زیادی شدند. در این دوران سه فرزند از یک خانواده ایرلندی برای فرار از گرسنگی از شهر خود خارج شدند و ماجراجویی های مختلفی را برای نجات جانشان و پیدا کردن غذا برای زنده ماندن پشت سر گذاشتند.

به گفته جان والش رمان گرافیکی قطحی بزرگ ایرلند بر اساس یک داستان واقعی به رشته تحریر در آمده اما در بخش هایی از آن تخیل نویسنده و تصویرگر نیز جانی تازه به کار بخشیده است. او در این باره می گوید: اگر چه ما در این رمان گرافیکی واقعیت و خیال را به هم آمیخته ایم اما کوشش کردیم تعادل را در روایت های داستانی مان حفظ کنیم تا اثری قابل ملاحظه و خواندنی به مخاطب ارائه کنیم.

رمان گرافیکی زمان بد روز یکشنبه 24 ژانویه 2016 میلادی منتشر و روانه بازار کتاب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2518

به "قحطی ایرلند در زمان بد به تصویر کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قحطی ایرلند در زمان بد به تصویر کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید