قصد آلمان برای کاهش بودجه نظامی علیرغم تهدید ترامپ

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اولاف شولتز وزیر دارایی آلمان پیشنهاد داده که بودجه نظامی این کشور تا سال میلادی 2020، افزایشی 2.4 میلیارد دلاری را شامل گردد. این به آن معنا است که بودجه نظامی افزایشی 1.37 درصدی را به خود دیده و به سقف بودجه درخواستی از سوی ناتو نزدیک می گردد.

قصد آلمان برای کاهش بودجه نظامی علیرغم تهدید ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از کشورهای اروپایی خواسته مشارکت بیشتری در تامین بودجه ناتو داشته باشند. سقف این بودجه در حال حاضر 2 درصد فراوری ناخالص ملی هر یک از کشورهای عضو است.

اما نکته قابل توجه این است که آلمان علیرغم افزایشی که برای سال 2020 لحاظ نموده، برای سال های بعد از آن، جهت معکوس را انتخاب نموده و تا سال 2023، سهم این کشور در تامین بودجه ناتو، به 1.25 درصد از فراوری ناخالص ملی یعنی مبلغ 50.2 میلیارد دلار باز می گردد.

وزارت دارایی آلمان می گوید طرح بودجه خود را با توجه به وخامت چشم انداز مالی ارائه داده است.

علاوه بر بودجه نظامی، انتظار می رود بودجه اختصاص یافته به بخش توسعه نیز از 11.6 میلیارد دلار در 2020 به 10.8 میلیارد دلار در 2023 کاهش یابد.

لازم به ذکر است لایحه پیشنهادی بودجه که فردا چهارشنبه تحویل دولت می گردد، با وعده آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که از افزایش 1.5 درصدی بودجه نظامی تا سال 2024 خبر داده بود؛ مغایرت دارد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 592

به "قصد آلمان برای کاهش بودجه نظامی علیرغم تهدید ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصد آلمان برای کاهش بودجه نظامی علیرغم تهدید ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید