قوانین کارمندی از بلاتکلیفی درآمد

به گزارش دَبی بلاگ، پایان بعد از 11 سال اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری که وضعیت شغلی و حقوقی کارمندان و بازنشستگان را مورد توجه قرار می دهد، این قانون به صورت دائمی درآمد و برای اجرا ابلاغ شد.

قوانین کارمندی از بلاتکلیفی درآمد

به گزارش خبرنگاران، نامه اخیر رئیس جمهور در 27 فروردین ماه امسال نشان از ابلاغ قانون دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری دارد که در 26 اسفندماه سال گذشته در مجلس به تصویب رسیده بود.

البته باید شورای نگهبان نظر خود را در خصوص نسخه دائمی قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام می کرد، اما با توجه به اینکه مهلت مقرر برای این موضوع به خاتمه رسید و پاسخی از سوی شورای نگهبان وصول نشده بود رئیس جمهور این قانون را برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی ارسال نموده است.

قانون مدیریت خدمات کشوری از سال 1386 در حال انجام بود، اما به طور آزمایشی در دستور کار قرار داشت تا این که دولت با رفع کردن ایرادات و خلاهایی که در قانون وجود داشت آن را به مجلس ارائه نموده تا در نهایت نسخه دائمی شدن آن تصویب گردد، اما طی این سال ها بارها و بارها مهلت دولت برای ارائه نسخه دائمی و رفع کردن ایرادات تمدید شد تا این که خاتمه در 26 اسفندماه سال 1397 و بعد از حدود 11 سال قانون مدیریت خدمات کشوری دائمی شد.

این قانون نقش بسیار مهمی در نظام اداری داشته و به گونه ای سرنوشت شغلی و حقوقی حدود پنج میلیون کارمند و بازنشسته دولت و خانوارهای آنها را در امور اداری و شغلی معین می نماید، اما با توجه به بعضی ایراداتی که در آن وجود داشت همیشه تاکید بر اصلاح بود تا این که بعد از سال ها خاتمه این قانون اصلاح و در امسال نسخه اصلی آن دستور کار قرار خواهد گرفت.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 811

به "قوانین کارمندی از بلاتکلیفی درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین کارمندی از بلاتکلیفی درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید