قوی ترین مسدودکننده و مانع وای فای در خانه چیست؟

به گزارش دَبی بلاگ، اجازه بدهید یک حقیقت علمی جالب درباره وای فای برایتان بگویم.

قوی ترین مسدودکننده و مانع وای فای در خانه چیست؟

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وای فای از جنس امواج رادیویی و پرتوهای الکترومغناطیس است. اجسام و اشیای زیادی در طبیعت، شهر و خانه های ما هستند که می توانند مانعی بر سر راه سیگنال های وای فای باشند و آن ها را مسدود و بلوکه نمایند.

اما فکر می کنید عظیم ترین مانع و مسدودنماینده وای فای چیست؟ یک دیوار ضخیم بتی یا یک تیرچه آهنگی عظیم؟ کتابخانه و کمد آشپزخانه یا مایکرووفر و تلویزیون و دستگاه های برقی؟

باور نمی کنید ولی عظیم ترین مانع بر سر راه انتشار سیگنال های وای فای خود شما هستید. بله خودتان می توانید بهترین مسدودنماینده وای فای باشید.

داستان از این قرار است که آب یکی از بهترین مواد در طبیعت برای مسدودسازی سیگنال های رادیویی است. بدن شما هم 75 درصد از آب تشکیل شده است.

پس، کافی است بین روتر و کامپیوتر یا لپ تاپ خود قرار بگیرید تا کلا وای فای قطع گردد یا سرعت آن به شدت پایین بیاید. بدن شما به طور قابل توجهی امواج رادیویی را کاهش می دهد.

قوی ترین مانع وای فای در دنیا

چوب و فلز هم مسدودنماینده های عالی برای وای فای هستند. البته، فلز از آب و چوب بهتر است و تقریبا بالاترین ماده برای از بین بردن امواج محسوب می گردد.

به همین دلیل، افرادی که فوبیای امواج رادیویی را دارند؛ در خانه ها، اتاقک ها، کاورها و محیط های فلزی زندگی می نمایند یا روکشی از آلومینیوم روی هر چیزی می کشند. این مطلب درباره زنی که به شدت به امواج وای فای و موبایل حساسیت دارد را بخوانید!

برخلاف تصور بسیاری از مردم؛ دیوارهای بتنی و آجری عظیم ترین مانع بر سر راه وای فای نیستند.

خوش بختانه، جنس بدن ما از فلز نیست وگرنه هیچ گاه وای فای خلق نمی شد.

این را هم باید بگویم که مودم و روترهای امروزی از آنتن هایی سود می برند که همه جهته (omnidirectional) هستند و امواج رادیویی را در همه جهت ها در هوا منتشر می نمایند.

هنگامی که شما در نزدیکی این مودم یا روتر باشید؛ بدن شما بعضی از امواج را دفع می نماید ولی امواج منتشر شده دیگر از کنار شما یا بالای سر شما رد شده و به دستگاه های دیگر می رسند.

اگر دوست دارید درباره موانع وای فای بیشتر بخوانید؛ دو مقاله زیر را توصیه می کنم:

5 شی خانگی که سیگنال های وای فای شما را تضعیف می نمایند

5 اشتباه در طراحی خانه که باعث کاهش سرعت وای فای می شوند

چیزی ناامیدنماینده تر قطعی اینترنت یا شبکه بی سیم در هنگامی که شدیدا به آن احتیاج داریم؛ وجود ندارد. یکی از رایج ترین پیغام هایی که در این مواقع…

امواج رادیویی موبایل خوب هستند یا بد؟ سوالی است که شاید هریک از ما حداقل چندین بار از خودمان و دیگران پرسیدیم یا در اینترنت…

همان طور که می دانید، یکی از راهکارهای اصلی بهبود سرعت و سیگنال شبکه های وای فای خانگی؛ تغییر کانال رادیویی روتر بی سیم و یافتن بهترین کانال است. در…

دانشمندان آزمایشگاه ملی برکلی روش جدیدی برای ارتباطات بی سیم و انتقال سریع اطلاعات در زیر آب پیدا کردند. اگر در اعماق دریاها یا اقیانوس ها باشید…

منبع: شبکه چی
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8474

به "قوی ترین مسدودکننده و مانع وای فای در خانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوی ترین مسدودکننده و مانع وای فای در خانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید