معرفی فیلم Three Thousand Years of Longing با بازی ادریس البا

به گزارش دَبی بلاگ، کارگردان استرالیایی جورج میلر (George Miller) توانسته در طی بیش از پنجاه ساله فعالیتش در دنیای سینما، کارنامه هنری قابل توجهی را از خودش به جای بگذارد. این کارگردان بیشتر برای ساخت مجموعه فیلم های اکشن و آخرالزمانی مد مکس (Mad Max) شناخته می شود. این کارگردان جدا از این ژانر، در دیگر ژانرها نیز فعالیت داشته است.

معرفی فیلم Three Thousand Years of Longing با بازی ادریس البا

او با ساخت فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) توانست بار دیگر توجهات نسبت به این فرنچایز را جلب کند و تحسین منتقدان و طرفداران را بدست بیاورد. از این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ یاد می گردد. جورج میلر اخیرا نیز در حال توسعه پیش درآمدی برای این مجموعه به نام فیوریوسا (Furiosa) است.

جورج میلر در سال جاری میلادی به سراغ کارگردانی و نویسندگی فیلم سه هزار سال حسرت (Three Thousand Years of Longing) رفته است. او برای بیش از 20 سال است که قصد ساخت این فیلم را داشته است، فیلمی در ژانر درام، فانتزی و رازآلود که در جشنواره فیلم کن اکران شد و مورد تحسین قرار گرفت. در ادامه همراه با ما باشید.

داستان فیلم Three Thousand Years of Longing

فیلم سه هزار سال حسرت بر اساس داستان کوتاهی از ای اس بیات (A.S. Byatt) است و داستان اصلی آن بر موضوع یک محقق انگلیسی برجسته و مفتخر به نام آلیتیا است. با اینکه او قبلا ازدواج کرده اما اکنون زندگی بسیار تنهایی دارد. با این حال، سفری برای شرکت در کنفرانسی تجاری در استانبول، هیجان را به زندگی او وارد می کند.

او در این سفر خود، یک شیشه را پیدا می کند که به سرعت مجذوبش می گردد. آلیتیا در اتاق هتل خود، این شیشه را لمس می کند و متوجه می گردد که یک جن درون آن زندگی می کند. جن به آلیتیا می گوید که او می تواند سه آرزو بکند. با این حال، آلیتیا در همان لحظه آرزوهای خودش را نمی گوید.

او کنجکاو و نگران است و دوست دارد تا بیشتر در مورد این فرآیند برآورده کردن آرزوها و همچنین خطرات احتمالی آن بداند. در این میان نیز جن سعی می کند این تردید آلیتیا را با نشان دادن رویاهایی از گذشته خودش و به رخ کشیدن قدرت های فوق العاده اش از بین ببرد.

بازیگران فیلم Three Thousand Years of Longing

در فیلم سه هزار سال حسرت تیلدا سوئینتون (Tilda Swinton) نقش یک محقق به نام آلیتیا را بازی می کند که جن را پیدا می کند. این بازیگر برنده جایزه اسکار در کارنامه بازیگری خود در نقش های مختلف بازی کرده است که از جمله آن ها می توان به حضور در فیلم بلاک باستری دکتر استرنج (Doctor Strange) و فیلم برف شکن (Snowpiercer) اشاره کرد.

در کنار او نیز ادریس البا (Idris Elba) نقش جن را بازی می کند که یکی از کاراکترهای بسیار مهم و حیاتی داستان به شمار می رود. همانند تیلدا سوئینتون، ادریس البا نیز سابقه بازی در نقش های متفاوتی را در کارنامه دارد که از جمله آن ها می توان به به فیلم حاشیه اقیانوس آرام (Pacific Rim) و فیلم جانوران بدون کشور (Beasts of No Nation) اشاره کرد.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم سه هزار سال حسرت نقش آفرینی می کنند، می توان به آمیتو لاگوم (Aamito Lagum) در نقش ملکه صبا، بورکو گلگدار (Burcu Gölgedar) در نقش زفیر، متئو بوچلی (Matteo Bocelli) در نقش شاهزاده مصطفی، کان گولدور (Kaan Guldur) در نقش مراد چهارم، جک بردی (Jack Braddy) در نقش ابراهیم، هوگو ولا (Hugo Vella) در نقش جوانی ابراهیم، پیا تاندربولت (Pia Thunderbolt) در نقش ازگی، آنا آدامز (Anna Adams) در نقش شوگر لمپ، دیوید کالینز (David Collins) در نقش جوکولار داستان سرا و انجی تریکر (Angie Tricker) در نقش راوی اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Three Thousand Years of Longing

فیلم سه هزار سال حسرت در جشنواره فیلم کن 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران شده است و حالا قرار است در تاریخ 26 اوت سال 2022 میلادی (جمعه 4 شهریور) در سراسر جهان اکران گردد. مدت زمان این فیلم 108 دقیقه است.

منبع: فوت و فن / collider.com
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 26789

به "معرفی فیلم Three Thousand Years of Longing با بازی ادریس البا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم Three Thousand Years of Longing با بازی ادریس البا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید