مقاله: ساحل زیبای مکسر در بندر مقام، عکس

به گزارش دَبی بلاگ، بندر صیادی مقام دروازه ورودی جزیره لاوان و جزیره شیدور (مارو) است. جزایری بی نظیر و بکر با سواحلی زیبا و گونه های جانوری خاص. همچنین به سمت پارسیان که حرکت کنید، سواحل بی نظیر و تنگه ها و جاذبه های زیادی برای دیدن انتظارتان را می کشند.

مقاله: ساحل زیبای مکسر در بندر مقام، عکس

فرودگاه بندر لنگه از ساده ترین راستاهاست که از آن جا می توانید با خودرو به ساحل برسید. همچنین می توان با هواپیما، قطار و اتوبوس به وسیله بندرعباس اقدام کرد و پس از طی مسافت 180 کیلومتر به بندر لنگه رفت و از آن جا خود را به ساحل رسانید. فرودگاه عسلویه نیز 110 کیلومتر با ساحل مکسر بندر مقام فاصله دارد که با خودرو سواری در حدود 2 ساعت راه است. ساحل صخره ای مکسر در میانه راه جاده ساحلی مقام - بستانو واقع شده است که در 10 کیلومتری غرب بندر مقام و 52 کیلومتری شرق پارسیان قرار گرفته است. بندر لاوان نیز در جنوب ساحل واقع شده است که از آن جا با قایق ماهیگیری می توان به ساحل مقام رفت و یک تجربه منحصربه فرد را در ذهن ثبت کرد.

ام اکسر یا مکسر واژه ای عربی به معنی شکسته شده یا خردشده است. اگر می پرسید چرا نام این ساحل عربی است، باید بگویم به خاطر اینکه تعداد زیادی از ساکنان این ناحیه عرب زبانان ایرانی هستند و نام بعضی مناطق برگرفته از زبان عربی و گویش مردمان منطقه است.

منبع مقاله: ساحل زیبای مکسر در بندر مقام، عکس

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21316

به "مقاله: ساحل زیبای مکسر در بندر مقام، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: ساحل زیبای مکسر در بندر مقام، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید