مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 به عنوان دو هاچ بک

به گزارش دَبی بلاگ، مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 کاملا منطقی به نظر می رسد. چرا که این دو خودرو محصولاتی هاچ بک بوده و هر دوی آنها از جمله خودروهای غیر ایرانی، نسبتا ارزان قیمت و اقتصادی حاضر در بازار به شمار می فرایند. بنابراین مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 مشخص می کند که کدام یک از این دو خودرو از ارزش خرید بالاتری برخوردار است.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 به عنوان دو هاچ بک

خبرنگاران | سرویس خودرو - مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 بر اساس پارامترهای مهم و تاثیرگذاری انجام می گیرد. مواردی نظیر قیمت، معینات فنی، معینات ظاهری و امکانات و قابلیت های معین کننده ای که این دو خودرو از وجود آنها بهره می برند.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320:

  • مقایسه از نظر فنی
  • مقایسه از نظر آپشن
  • مقایسه از نظر ظاهر
  • مقایسه از نظر قیمت

خودروی رنو ساندرو محصولی از بازوی تولیدی شرکت رنو در کشور رومانی یعنی شرکت داچیا است. این خودرو در بیشتر کشورها به جز ایران به جای نام رنو با نام داچیا شناخته می شود. خودروی ساندرو بر اساس پلتفرم پایه دیگر محصول شرکت داچیا یعنی خودروی لوگان یا همان ال 90 طراحی شده است. از همین رو این دو خودرو شباهت فراوانی به یکدیگر دارند.

اگرچه در حال حاضر نسل دوم خودروی رنو ساندرو در بازارهای جهانی حضور دارد، اما در بازار خودروی ایران همچنان نسل نخست این محصول عرضه می شود. این خودرو در قالب دو مدل دنده دستی و دنده اتوماتیک در بازار ایران به فروش می رسد.

در سوی مقابل، خودروی برلیانس H320 مدل هاچ بک خودروی برلیانس H330 به شمار می رود و از بسکمک جهات به آن شباهت دارد. این خودروی چینی نیز به نسخه دنده دستی و دنده اتوماتیک مجهز بوده و از محبوبیت قابل توجهی در بازار خودروی ایران برخوردار است. با این توضیحات به سراغ مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 می رویم تا از نقاط ضعف و قوت این دو محصول با خبر شویم.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر فنی

خودروی رنو ساندرو نیز همانند خودروی تندر 90 به یک موتور بنزینی تنفس طبیعی مدل K4M 696 مجهز شده است. این موتور خطی به 4 سیلندر و 16 سوپاپ مجهز بوده و از گنجایشی معادل 1598 سی سی بهره می برد. حدبیشتر توان خروجی این موتور رقم 105 اسب بخار با احتساب 5750 دور در دقیقه است و حدبیشتر گشتاور آن نیز رقمی معادل 140 نیوتن متر با احتساب 3750 دور در دقیقه براورد می شود.

اما در معینات فنی خودروی برلیانس H320 تنوع بیشتری را نسبت به رقیب شاهد هستیم. مدل دستی و اتوماتیک این خودرو هر دو در قالب نسخه ها 1.5 لیتری و 1.6 لیتری به بازار عرضه شده اند. در مدل 1.5 لیتری یا 1498 سی سی این خودرو حدبیشتر توان خروجی معادل 103 اسب بخار با احتساب 5800 دور در دقیقه را شاهد هستیم. در حالی که حدبیشتر گشتاور خروجی موتور این خودرو رقمی معادل 138 نیوتن متر با احتساب 3800 دور در دقیقه ارزیابی می شود.

در نسخه 1.6 لیتری یا 1654 سی سی این خودرو شرایط اندکی بهتر به نظر می رسد. در این نسخه از خودروی برلیانس H320 حدبیشتر توان خروجی معادل 114 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه است. حدبیشتر گشتاور خروجی نیز معادل 154 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه ارزیابی می شود.

با وجود این آمار و ارقام خودروی رنو ساندرو شتاب بهتری را نسبت به خودروی برلیانس H320 به نمایش می گذارد. شتاب صفر تا صد این خودرو در نسخه دنده دستی آن حدود 10.5 ثانیه و در نسخه دنده اتوماتیک آن نیز حدود 11.5 ثانیه است. اما شتاب صفر تا صد خودروی برلیانس H320 در نسخه دنده دستی آن حدود 13 ثانیه و در مدل دنده اتوماتیک آن هم حدود 16 ثانیه است. یکی از دلایل این تفاوت شتاب وزن کمتر خودروی رنو ساندرو نسبت به رقیب چینی خود است. اختلاف وزنی که به طور متوسط حدود 75 کیلوگرم اندازه گیری می شود.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر نوع جعبه دنده برنده ای را در پی نخواهد داشت. چرا که هر دو خودروی مذکور در مدل دستی خود از وجود جعبه دنده پنج سرعته استفاده می کنند و در مدل اتوماتیک نیز از وجود جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک بهره می برند. علاوه بر آن حدبیشتر سرعت قابل دست یابی توسط این دو خودرو نیز در هر دوی آنها حول و حوش رقم 170 کیلومتر در ساعت است.

اما از نظر کیفیت سیستم ترمز رجحان با خودروی برلیانس H320 خواهد بود. در شرایطی که این خودرو هم در بخش جلو و هم در بخش عقب خود از وجود حالت دیسکی بهره می برد، سیستم ترمز خودروی رنو ساندرو تنها در بخش جلوی آن از حالت دیسکی استفاده می کند و در بخش عقب از حالت قدیمی کاسه ای برخوردار است.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر آپشن

برای مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر کمیت و کیفیت امکانات و قابلیت های به کار رفته در آنها بهتر است مهم ترین آپشن های هر کدام از این دو خودرو را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. البته برای کوتاه شدن بحث به سراغ پر آپشن ترین نسخه موجود از این دو خودرو یعنی مدل اتوماتیک آنها می رویم. ابتدا نیز از خودروی رنو ساندرو شروع می کنیم.

  • برخورداری از قابلیت تنظیم برقی آینه ها
  • وجود شیشه بالابر برقی در شیشه های جلو و عقب خودرو
  • بهره مندی از سیستم های مکمل ABS و EBD برای تحکیم ثبات و پایداری خودرو
  • برخورداری از چراغ های هالوژن که در بخش جلو به قابلیت تنظیم ارتفاع نور مجهز هستند
  • وجود چراغ مه شکن در بخش جلو و عقب خودرو به همراه چراغ ترمز عقب
  • بهره مندی از قابلیت تنطیم صندلی راننده در هشت جهت مختلف
  • امکان تنظیم زاویه پشتی صندلی خودرو به صورت دستی
  • برخورداری از قفل مرکزی
  • بهره مندی خودرو از صندلی های پارچه ای
  • مجهز به سیستم ضد سرقت
  • وجود سیستم صوتی که به درگاه یو اس بی مجهز بوده و از وجود چهار بلندگوی مجزا بهره می برد
  • برخورداری فرمان خودرو از کنترل های مربوط به تغییر تنظیمات سیستم صوتی
  • کسب سه خبرنگاران ایمنی از پنج خبرنگاران ممکن موسسه معتبر ان سی ای پی اروپا

همان گونه که مشاهده می شود امکانات و قابلیت های موجود در خودروی رنو ساندرو به لحاظ کمی و کیفی آن چنان چشم گیر نیست. حال به سراغ خودروی برلیانس H320 و آپشن های موجود در این خودرو می رویم.

  • برخورداری از قابلیت تنظیم نور صفحه کیلومتر شمار خودرو
  • بهره مندی از کامپیوتر سفری
  • مجهز به سیستم الکترو مغناطیسی برای باز کردن در صندوق عقب خودرو
  • برخورداری صندلی عقب خودرو از قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس
  • وجود سیستم یادآوری صوتی برای باز بودن کمربند ایمنی
  • بهره مندی از سیستم هشدار برای روشن بودن چراغ
  • برخورداری خودرو از سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر
  • امکان باز شدن اتوماتیک درهای خودرو هنگام وقوع تصادف
  • بهره مندی از قابلیت قفل شدن اتوماتیک درهای خودرو هنگام رسیدن سرعت به رقم 20 کیلومتر در ساعت
  • مجهز به میله فرمان جمع شونده که از خاصیت مستهلک کننده ضربه برخوردار است
  • وجود میله ضرب گیر برای درهای جانبی خودرو
  • بهره مندی از چراغ مه شکن در بخش جلو
  • امکان تنظیم ارتفاع نور در چراغ های جلوی خودرو
  • وجود سیستم تا شو برای صندلی عقب خودرو
  • برخورداری خودرو از قفل مرکزی به همراه سیستم کنترل از راه دور
  • بهره مندی خودرو از شیشه بالابرهای برقی برای شیشه های جلو و عقب
  • امکان تنظیم الکتریکی آینه های جانبی خودرو
  • برخورداری از قابلیت تنظیم صندلی راننده در هشت جهت مختلف به همراه امکان تنظیم گودی کمر
  • وجود امکان بسته شدن پنجره های خودرو با استفاده از ریموت کنترل
  • مجهز به سنسور دنده عقب
  • برخورداری از سان روف برقی
  • مجهز به سیستم تنظیم هوای ورودی الکتریکی
  • بهره مندی از سیستم تهویه مطبوع
  • وجود کیسه های هوای ایمنی برای راننده و سرنشین صندلی جلو
  • مجهز به سیستم های کمکی ABS و EBD برای افزایش ثبات و پایداری خودرو
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید یا کیلس استارتر
  • وجود سیستم چند رسانه ای که علاوه بر برخورداری از نمایشگر لمسی به قابلیت رهیاب هم مجهز بوده و در کنار آن از وجود چهار عدد بلندگو بهره می برد
  • برخورداری غربیلک فرمان خودرو از پوشش چرم و مجهز بودن آن به دکمه هایی برای تغییر تنظیمات سیستم صوتی

ناگفته پیدا است که در مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر امکانات و قابلیت های موجود، این خودروی برلیانس H320 است که دست بالا را دارد.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر ظاهر

خودروهای سواری هاچ بک در کشور ما از محبوبیت ویژه ای در نزد خریداران برخوردارند. بنابراین هر دو خودروی رنو ساندرو و برلیانس H320 به دلیل هاچ بک بودن خود نیمی از راه جلب توجه و محبوبیت را پیموده اند.

در نمای جلوی خودروی رنو ساندرو بزرگی چراغ ها و گوشه های تیز آنها در دو سوی بخش جلو پنجره این خودرو که به شکل یک کمان طراحی شده است، بیش از همه خودنمایی می کند. سوای آن نوع طراحی سایر اجزای این نما کم و بیش معمولی به نظر می رسد.

در نمای کنار این خودرو به غیر از طراحی نسبتا پر حجم گلگیرها نمی توان ویژگی خاص دیگری را مشاهده کرد. در نمای عقب نیز وجود حالت هاچ بک به کمک رنو ساندرو آمده و طراحی آن را از حالت خسته کننده و یکنواخت خارج کرده است. واگرنه سایر جزییات این بخش از جمله شکل چراغ های آن چندان تاثیرگذار جلوه نمی کند.

نوع طراحی نمای داخلی خودروی رنو ساندرو هم نزدیکی فراوانی به خودروهای ساخت داخل دارد و از سر و شکل ساده ای بهره می برد. در مجموع می توان ادعا کرد که این خودرو از نظر معینات ظاهری نیز همانند امکانات و آپشن های موجود حرف چندانی برای گفتن ندارد.

در نمای جلوی خودروی برلیانس H320 بزرگ بودن و کشیدگی چراغ ها بیش از هر جزییات دیگری خودنمایی می کند. صورت این خودرو از حالتی بشاش و خندان برخوردار است و خطوط حجم دهنده روی کاپوت هم به خوبی از پس انجام وظیفه خود برآمده اند.

در نمای کناری خودروی برلیانس H320 نیز همانند خودروی رقیب شاهد برجستگی نسبی گلگیرها هستیم. علاوه بر آن اندک خطوط حجم دهنده این نما هم عملکرد موفقیت آمیزی دارند.

استفاده از خطوط مختلف حجم دهنده در نمای عقب خودروی برلیانس H320 بسیار بهتر از نمای کناری این خودرو اجرا شده است. نوع طراحی چراغ های عقب نیز در هماهنگی کامل با سایر اجزای نمای پشتی این خودرو قرار گرفته است.

نمای داخلی خودروی برلیانس H320 اگرچه حیرت انگیز نیست اما از طراحی مناسبی بهره می برد و به نسبت خودروهای ساخت داخل از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است. بر این اساس انتخاب برنده در مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر ظاهر کار چندان دشواری نخواهد بود.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر قیمت

در حال حاضر ارزان قیمت ترین مدل موجود از خودروی برلیانس H320 در بازار ایران مدل 1.5 لیتری و دنده ای این خودرو است که به طور متوسط با قیمت 86 میلیون تومان به فروش می رسد. پس از آن مدل 1.6 لیتری و دنده ای این خودرو قرار گرفته است که از متوسط قیمتی در حدود 88 میلیون تومان برخوردار است.

گران قیمت ترین مدل موجود از این خودرو نیز نسخه 1.6 لیتری و اتوماتیک آن است که با قیمت متوسط 110 میلیون تومان در بازار آزاد یافت می شود. البته قیمت مدل 1.5 لیتری و اتوماتیک این خودرو اندکی ارزان تر بوده و در حدود 94 میلیون تومان است.

در سوی دیگر قضیه خودروی رنو ساندرو قرار گرفته است که از چنین تنوع قیمتی برخوردار نیست. نسخه صفر کیلومتر مدل دنده دستی این خودرو در حال حاضر چندان در بازار یافت نمی شود. بنابراین تنها انتخاب موجود مدل دنده اتوماتیک خودروی رنو ساندرو خواهد بود. محصولی که در بازار آزاد از متوسط قیمتی مابین 110 تا 114 میلیون تومان برخوردار است. شاید اگر خودروی رنو ساندرو هم در قالب تیپ های مختلف به بازار عرضه می شد مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 به لحاظ قیمت از چالش بیشتری برخوردار می گشت.

جمع بندی نهایی مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320

  • در مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر معینات فنی این توان فنی رنو ساندرو است که تا حدی بر رقیب خود می چربد. در واقع این خودرو به دلیل برخورداری از وزن سبک تر از چالاکی بیشتری برخوردار است و شتاب بهینه تری را نسبت به حریف خود نمایان می سازد.
  • اما در مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر امکانات و قابلیت ها رجحان بی چون و چرا از آن خودروی برلیانس H320 خواهد بود. چرا که خودروی رنو ساندرو در این بخش از رقابت کاملا دست و پا بسته ظاهر شده است.
  • در مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر معینات ظاهری باز هم رجحان کامل از آن خودروی برلیانس H320 خواهد بود. در مجموع این خودروی چینی از ظاهر مدرن تر و مشتری پسندتری نسبت به رقیب خود برخوردار است.
  • در مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر قیمت نیز می توان خودروی برلیانس H320 را به عنوان برنده نهایی این رقابت برگزید. چرا که در حال حاضر قیمت پر آپشن ترین مدل این خودرو حدود 110 میلیون تومان است. قیمتی که در بدترین حالت ممکن با قیمت رنو ساندرو اتوماتیک برابری می کند.

به عنوان جمع بندی نهایی بحث مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 می توان گفت که اگر در پی خریدن یک خودروی سواری هاچ بک شهری اقتصادی با بهره مندی از شتاب و معینات فنی مناسب هستید به سراغ خودروی ساندرو بروید. اما اگر در کنار معینات فنی قابل قبول مواردی نظیر امکانات و قابلیت های متنوع و کاربردی در کنار برخورداری از ظاهر زیبا نیز برایتان از اهمیت فراوان برخوردار است بدون هیچ تردیدی به سراغ خودروی برلیانس H320 بروید.

منبع: setare.com
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15384

به "مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 به عنوان دو هاچ بک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 به عنوان دو هاچ بک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید