مودم های 5G ایرانی به زودی روانه بازار خواهند شد

به گزارش دَبی بلاگ، گجت نیوز نوشت: مدیر ارزیابی طرح ­های صندوق صنایع پیشرفته گفت اولین مودم های 5G ایرانی به زودی در داخل کشور طراحی و فراوری خواهند شد.

مودم های 5G ایرانی به زودی روانه بازار خواهند شد

ناصر بیاری، مدیر ارزیابی طرح های صندوق صنایع پیشرفته عنوان کرد تکنولوژی 5G که به عنوان پنجمین نسل از شبکه همراه شناخته می گردد به تدریج جایگزین نسل چهارم خواهد شد. وی در ادامه از مزایای شبکه 5G به کاهش چشمگیر تاخیر شبکه به یک دهم تکنولوژی LTE، افزایش 20 برابری سرعت کاربر و 100 برابر شدن ظرفیت ترافیکی اشاره نمود.

مدیر ارزیابی طرح های صندوق صنایع پیشرفته در ادامه با اعلام این که هوشمندسازی صنایع و اینترنت اشیا به عنوان مهم ترین کاربردهای فناوری 5G محسوب می شوند، گفت در افق 1404 حدود 10 درصد از کاربران موبایل به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد. به همین دلیل نیز اپراتورهای تلفن همراه در سراسر کشور سایت های 5G متعددی را راه اندازی کردند و در مرحله عبور از نسل چهارم به نسل پنجم تلفن همراه قرار دارند.

جزئیات طراحی و فراوری مودم های 5G ایرانی

بیاری در ادامه اعلام کرد تحریم ها باعث شد تا برای توسعه این فناوری از ظرفیت شرکت های داخلی استفاده کنیم. به همین دلیل صندوق صحا طرح حمایت از شرکت دانش بنیان داخلی فعال و پیشرو در حوزه طراحی و فراوری مودم های 5G ایرانی را با هدف افزایش پهنای باند اینترنت برای کاربران داخلی، قطع وابستگی به شرکت های خارجی و بعلاوه جلوگیری از خروج ارز در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر ارزیابی طرح های صحا تاکید نمود مودم های 5G ایرانی برای نخستین بار در کشور با تسهیلات حمایتی صندوق صحا با نرخ ترجیحی طراحی و فراوری خواهند شد. لازم به ذکر است نرخ ترجیحی به سود تسهیلات بین 5 تا 15 درصد و حداکثر سه درصد کمتر از مصوبه شورای اعتبار (18 درصد) گفته می گردد.

طبق گفته بیاری، این شرکت با حمایت صندوق صحا پیروز شده نخستین قرارداد طراحی و فراوری مودم های 5G ایرانی را با یکی از اپراتورهای تلفن همراه به اجرا برساند. با فراوری مودم 5G برای دستیابی به فناوری های نو حوزه ICT گام بزرگی برداشته خواهد شد. در واقع دولت با حمایت های اقتصادی از این شرکت ها و پروژه ها می تواند شرایط توسعه تکنولوژی های به روز جهان را آسان تر نموده و با استفاده از دانش و فناوری بوم باعث کاهش واردات و خروج ارز گردد.

227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 26774

به "مودم های 5G ایرانی به زودی روانه بازار خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مودم های 5G ایرانی به زودی روانه بازار خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید