موسیقی درمانی پیش از جراحی

به گزارش دَبی بلاگ، این یافته نشان می دهد که موسیقی می تواند یک گزینه بدون دارو برای درمان اضطراب پیش از جراحی، حالتی معمول که می تواند موجب استرس گردد و تاثیری منفی بر روند بهبود بیمار داشته باشد، گردد.

موسیقی درمانی پیش از جراحی

مطالعات جدید حاکی از آن است که نواختن موسیقی ملایم برای بیماران پیش از استفاده از داروی بیهوشی جهت جراحی، می تواند اعصاب آنان را به اندازه دارو های متعارف ضد اضطراب، اما با آثار جانبی کمتر، آرام کند.

پژوهشگران آمریکایی پی بردند که سطح اضطراب در بیمارانی که به وسیله گوشی به یک موسیقی ملایم گوش داده بودند، مشابه کسانی بود که به آن ها داروی آرام بخش میدازولام تجویز می گردد.

این یافته نشان می دهد که موسیقی می تواند یک گزینه بدون دارو برای درمان اضطراب پیش از جراحی، حالتی معمول که می تواند موجب استرس گردد و تاثیری منفی بر روند بهبود بیمار داشته باشد، گردد.

همچنین، موسیقی می تواند خطر آثار جانبی همراه با میدازولام و دیگر دارو های بنزودیازپین را کاهش دهد. آثارجانبی این دارو ها می تواند بر تنفس و گردش خون تاثیر بگذارد و حتی موجب اضطراب گردد. بیماران پس از دریافت این داروها، به مراقبت نزدیک متخصصان بیهوشی احتیاج دارند.

پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا 157 بزرگسال را انتخاب کردند و از نیمی از آن ها خواستند که سه دقیقه پیش از آنکه داروی بیهوشی به آن ها تزریق گردد، به آهنگ بی کلام بی وزن با اجرای مارکونی یونیون گوش دهند.

نیم دیگر، پیش از آن که داروی بیهوشی به صورت عادی به آن ها تزریق گردد، یک تا دو میلی گرم میدازولام دریافت کردند (تاثیر داروی آرام بخش طرف سه دقیقه به حداکثر می رسد).

نتیجه این پژوهش که در نشریه ریجنال انستیژا اند پین مدیسین منتشر شده، حاکی از آن است که هرچند کاهش اضطراب بیشتری در گروهی که میدازولام مصرف نموده بودند به چشم می خورد، اما اختلاف چشمگیری بین دو گروه نبود.

پژوهشگران می گویند گوش دادن بیماران به موسیقی برای مدتی طولانی تر، یا انتخاب نوع موسیقی، می تواند نتایج بهتری به بار آورد.

مولفان این پژوهش می گویند: موسیقی درمانی، گزینه ای دیگر در برابر داروی تزریقی میدازولام فراهم می آورد، اما می افزایند که برای معتبر ساختن این یافته ها، به پژوهش های بیشتر احتیاج است.

منبع: ایندیپندنت

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: فرادید
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1732

به "موسیقی درمانی پیش از جراحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسیقی درمانی پیش از جراحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید